Skocz do zawartości

Poradnik Caitlyn i porady do gry ADC.


Masek

Rekomendowane odpowiedzi

pre_1444090369__caitlynarktyczna_caitlyn

Witam, na wstępie krótko opiszę bohatera, któremu poświęcony jest ten poradnik, czyli Caitlyn.

 

Grając jako ADC* musisz pamiętać, że Caitlyn posiada największy zasięg auto ataku ze wszystkich ADC* i jest to 650, lecz bohaterowie tacy jak Jinx, Twitch, Tristana, Kog'Maw dzięki swoim umiejętnościom, mogą mieć większy zasięg od Caitlyn:

 

-pre_1444086315__twitch.jpg Twitch - Zasięg 850, dzięki umiejętności R (Rat-Ta-Tat-Tat), użycie umiejętności rozpoznasz przez poświatę nad bronią.

   

-pre_1444086275__kog.jpg Kog'Maw - Zasięg 710, dzięki umiejętności W (Broń Biomagiczna), użycie umiejętności rozpoznasz po zmianie koloru Kog'Maw'a.

 

-pre_1444086254__jinx.jpg Jinx - Zasięg 700, dzięki umiejętności Q (Zmienianko), Jinx uzyska taki zasięg przy 5lvl umiejętności, chcąc zwiększyć zasięg Jinx zmienia broń i zaczyna atakować rakietami.

 

-pre_1444086299__tristana.jpg Tristana - Zasięg 669, dzięki umiejętności pasywnej (Na Celowniku), Tristana uzyska taki zasięg kiedy zdobędzie 18 poziom, ponieważ jej umiejętność zwiększa zasięg z każdym poziomem. 

 

 

UMIEJĘTNOŚCI CAITLYN:

 

pre_1444089646__pasyv.jpg Pasywna (W Głowę) - Co 8 atak Caitlyn trafi przeciwnika w głowę, zadając 150% obrażeń bohaterom, a 250% stworom. Strzał w głowę bohatera zignoruję część jego pancerza.

Caitlyn kiedy nie posiada naładowanego pasywa:

 

pre_1444090601__cait_bez_pasyva.jpg

 

Caitlyn gdy posiada naładowany pasyw (zwróć uwagę na poświatę, wokół broni):

 

pre_1444090637__cait_-_pasyv.jpg

 

 

 

 

pre_1444089712__q.jpg Q (Rozjemca z Piltover) - Caitlyn przymierza się do strzału przez sekundę, po czym wystrzeliwuję penetrujący pocisk, który zadaje obrażenia fizyczne zmniejszające się wraz z każdym  celem.

Caitlyn w trakcie użycia umiejętności Q:

pre_1444090855__cait_q.jpg

 

 

pre_1444089685__w.jpg W (Pułapka na Yordla) - Caitlyn, zakłada pułapkę, która ujawni przebiegłego Yordla. Gdy zadziała unieruchamia ona przeciwnego bohatera, ujawnia go na chwilę i zadaje mu obrażenia magiczne przez 1,5 sek. W jednym czasie możesz posiadać 3 uzbrojone pułapki. Pułapka na Yordla po położeniu na ziemi, uzbraja się przez 3 sek.

Pamiętaj aby pułapki stawiać w krzakach na dolnej linii, tam gdzie nie macie warda (Totem Widzenia), pomoże ci to w odkryciu zasadzki którą może planować drużyna przeciwna. Uzbrojona pułapka na Yordla:

pre_1444091130__cait_w.jpg

 

 

pre_1444089742__e.jpg E (Wystrzel Sieć) - Caitlyn wystrzeliwuję ciężką sieć, która spowalnia trafiony cel i odtrąca Caitlyn do tyłu.

Stojąc przy cienkiej ścianie i używając umiejętności E w przeciwnym kierunku, możesz przelecieć na drugą stronę ściany, może ci to pomóc w ucieczce przed przeciwnikiem lub szybkim dostaniu się w stronę przeciwnika by rozpocząć atak. Użycie umiejętności, by przedostać się przez ścianę:

pre_1444091447__cait_e.jpg

 

 

pre_1444089779__r.jpg R (Strzał w Dziesiątkę) - Caitlyn ustawia się do idealnego strzału, zadając olbrzymie obrażenia pojedynczemu celowi na bardzo daleki zasięg (maksymalnie 2000),  bohaterowie drużyny  przeciwnej mogą stanąć na linii ognia, by osłonić namierzonego bohatera.

Pamiętaj, że w czasie używania umiejętności nie możesz się ruszać. Caitlyn podczas użycia umiejętności R:

pre_1444091531__cait_ulty.jpg

 

 

ROZDAWANIE PUNKTÓW UMIEJĘTNOŚCI Z KOLEJNYMI POZIOMAMI.

pre_1444095285__skile.jpg

 

SPECJALIZACJE, RUNY I CZARY PRZYWOŁYWACZA:

 

- Specjalizacje:

Są to uniwersalne specjalizacje, które używam na każdym ADC*, oprócz Ezreal'a.

pre_1444091798__masteries.jpg

 

 

- Runy:

Uniwersalny zestaw run, który używam na każdym ADC*:

9x Większy znak obrażeń od ataku +0,95 obrażeń od ataku.

9x Większa pieczęć pancerza +1 pancerza.

4x Większy glif obrażeń od ataku +0,28 obrażeń od ataku.

5x Większy glif odporności na magię +1,34 odporności na magię.

3x Większa esencja prędkości ataku +4,5 prędkości ataku.

 

pre_1444092182__runy.jpg

 

 

 

 

Czary przywoływacza: 

Czary, które bierzemy na każdym ADC* to Błysk i Uzdrowienie.

 

pre_1444093096__blysk.jpgBłysk - Teleportuję bohatera na małą odległość w kierunku wyznaczonym przez kursor. Przydatny do ucieczki przed śmiercią, jeśli to możliwe to staraj się używać za ścianę w bezpieczne miejsce, stojąc blisko niej, to da ci dodatkową przewagę w drodze ucieczki.

 

pre_1444093135__heal.jpgUzdrowienie - Przywraca 90 - 345 pkt. zdrowia i zwiększa prędkość ruchu o 30% na 1 sek dla ciebie i wybranego bohatera.  Pomoże ci to podczas walki, gdy ty lub twój sojusznik posiadacie małą ilość zdrowia, można również użyć do zyskania przewagi w prędkości ruchu nad przeciwnikiem, w przypadku ucieczki lub pościgu. 

 

BOHATEROWIE SILNI I SŁABI PRZECIWKO CAITLYN:

 

Słabi przeciwko Caitlyn:

-pre_1444096301__vayne.png Vayne

-pre_1444096209__graves.png Graves

-pre_1444096315__sivir.png Sivir

-pre_1444096392__miss_fortune.png Miss Fortune

-pre_1444096189__ezreal.png Ezreal

 

Silni przeciwko Caitlyn:

-pre_1444086275__kog.jpg Kog'Maw

-pre_1444096166__draven.jpg Draven

-pre_1444096270__varus.png Varus

-pre_1444086254__jinx.jpg Jinx

-pre_1444096236__lucian.png Lucian

 

PRZEDMIOTY, KTÓRE POWINIENEŚ KUPIĆ:

 

Jako, iż jest to ADC*, to głównym zadaniem, które przed tobą stoi to zadawanie obrażeń.

W przedmiotach które warto kupić znajdują się tylko te, które dają zwiększają: obrażenia od ataku, szanse na trafienie krytyczne, przebicie pancerza, prędkość ataku i ruchu, kradzież życia.

Tak więc przedmioty które dają odporność itp. możemy sobie odpuścić, chociaż często zależy to od sytuacji i jeśli przegrywacie grę, to możesz zaopatrzyć się w jeden z przedmiotów defensywnych. 

 

Przedmioty początkowe:

pre_1444097858__itemy_start.jpg

 

Przedmioty przy pierwszym powrocie: 

 

Jeśli udało ci się dotrwać na linii, aż uzbierałeś 1875 złota, to kup: 

pre_1444098419__itemy_2.jpg 

Taki zestaw, jeżeli zdobyty we wczesnej fazie gry, da ci dużą przewagę nad przeciwnym ADC*.

 

Następnie staraj się składać przedmioty zgodnie z kolejnością podaną poniżej:

pre_1444099122__itemy_3.jpg

 

Kolejnymi przedmiotami są "Ostatni Szept i Krwiopijec", zobacz na przedmioty przeciwników, jeśli mają bardzo duże ilości pancerza w drużynie jako pierwszy złóż Ostatni Szept, jeśli nie to Krwiopijec zostaje priorytetem:

pre_1444099532__itemy_4.jpg

 

Ostatnim elementem Twojego zestawu przedmiotów jest jeden z 4 wymienionych poniżej. 

Tutaj również musisz sprawdzić co będzie ci potrzebne, Widmowy Tancerz, dla wielu może być uważany za zbędny i śmieszny, to uwierz że dla ADC*, które nakładają lub nabijają jakiś efekt normalnymi atakami np. Vayne, Caitlyn, jest on bardzo przydatnym przedmiotem.

Jeżeli przegrywasz grę, to zastanów się nad Całunem Banshee, jeżeli przeciwna drużyna posiada kogoś kto z dystansu może zadać ci bardzo dużo obrażeń, lub ogłuszyć, unieruchomić cię z dalszej odległości, zaś jeśli drużyna przeciwna posiada wiele umiejętności kontroli tłumu zastanów się nad kupnem Rtęciwego Bułatu. 

pre_1444100171__itemy_4.jpg

 

KILKA PORAD ODNOŚNIE GRY ADC*:

 

- Podstawowym zadaniem we wczesnej fazie gry jest zabijanie minionów (stworów w dolnej alei), ucz się dobrze last hitować ( dobijać stwory kiedy mają tyle życie, że jeden twój atak je zabije) i trzymać miniony w odpowiednim miejscu, które wyznacza rozgrywka w danym momencie. 

 

- Jeżeli widzisz, że przeciwny ADC*, zmierza w stronę miniona z małą ilością życia, postaraj się zaatakować go normalnym atakiem i wykorzystaj to, że on uderzył w miniona i nie może natychmiastowo ci oddać.

 

- Nie staraj się za wszelką cenę atakować przeciwnika, jak już napisałem wyżej staraj się zabić jak najwięcej minionów, właśnie ich zabijanie daje ci przewagę w złocie, co później przekłada się na cenne przedmioty.  

 

- Jeśli zauważyłeś, że przeciwny ADC* i Support** ruszyli gwałtownie i agresywnie w twoją stronę, wycofaj się, prawdopodobnie wrogi Jungler właśnie biegnie w twoją stronę, a starciu 3 na 2 na pewno przegrasz.

 

- Jeżeli już zginąłeś z ręki przeciwnego ADC*, staraj się opanować i nie próbuj za wszelką cenę się zemścić i również go zabić, pamiętaj że teraz on prawdopodobnie ma przewagę w złocie, a twoje pochopne decyzję zapewne tylko powiększą różnicę między wami. Po prostu wróć na linie i staraj się dalej wykonywać swoje zadanie jakim jest farmienie (zabijanie stworów).

 

- Bardzo ważną rzeczą w grze jest dobre ustawianie się na linii, staraj się stać za swoimi minionami, ale nie w środku nich, ponieważ stając w środku stwory utrudnią ci poruszanie się (ucieczkę przed umiejętnościami przeciwników, lub wycofaniem się pod wieże i również agresywną grę), jeżeli grasz przeciwko Miss Fortune, staraj się stać w takiej odległości od minionów, że jeżeli użyje ona umiejętności która odbija się od potworów, to ciebie nie trafi.

Graj tak aby stać za swoimi minionami tak aby przeciwnik, nie miał możliwości trafienia cię swoją umiejętnością, jeśli jest jakiś Support**, typu Blitz, Tresh, Braum, to pamiętaj że lepiej oberwać umiejętnością od przeciwnego ADC*, niż Support'a**. Uważaj żeby uciekając przed umiejętnościami przeciwników, nie znaleźć się w sytuacji gdzie staniesz pomiędzy supportem, a ADC* (chodzi tutaj np. o próbie ominięcia umiejętności podczas wycofywania się, gdzie przeciwny Support** będzie miał okazję wejść przed ciebie, a jego ADC* będzie bił cię od pleców). 

 

- Zawsze staraj się patrzyć na pasek many przeciwników i twojego Supporta**, ponieważ brak many bardzo często oznacza przegraną walkę. 

 

- Staraj się mieć zaznaczonego przeciwnego ADC*, w ten sposób w bardzo krótkim czasie możesz porównać ilość minionów twoją z ilością przeciwnika. 

 

- Pamiętaj, że jeśli pushujesz*** linie, to zmuszasz przeciwnika do last hitowania pod wieżą, co jest dla niego dużo trudniejsze i pozytywnie wpływa na twoją grę, ponieważ prawdopodobnie będziesz zabijał tych stworów więcej niż on. Lecz UWAŻAJ! taka gra daje łatwe możliwości, przeprowadzenia zasadzki przez wrogiego bohatera z Jungli lub nawet ze środkowej alei i znów powtarza się sytuacja 3 lub nawet 4 na 2.

 

- Zawsze po użyciu Czaru przywoływacza przez przeciwnika pisz na czacie np. Darius no flash, Darius no heal, dzięki temu ty jak i twój jungler wiecie, że przeciwnik jest łatwiejszym celem i wiecie kiedy czar mu się odnowił. Dla przykładu Błysk (Flash) ma czas odnowienia ok. 4 min 30 sec do 5 min, w zależności od Specjalizacji. 

 

- Jako ADC* nigdy nie wbijasz się w środek Team fight'a, zawsze stój w bezpiecznej odległości i staraj się wybierać osobę którą masz najbliżej siebie, jeśli masz możliwość staraj się zaatakować osoby które najłatwiej zabić, lecz tylko jeżeli znajdują się one w bezpiecznej odległości od ciebie.

 

- Nigdy w Team fight'cie nie staraj się za wszelką cenę zabić ADC*, ponieważ prawdopodobnie znajduje się on po przeciwnej tobie stronie i chęć zabicia go skończy się twoją rychłą śmiercią, przez wejście w środek walki. Możesz atakować ADC, tylko wtedy, gdy znajduje się w bezpiecznej odległości i nie ryzykujesz wejścia w centrum walki. 

 

- Staraj się za wszelką cenę przeżyć walkę drużynową, ponieważ posiadasz duże obrażenia fizyczne i szybkość ataku, co jest potrzebne przy niszczeniu wież przeciwnika, inhibitorów i nexusa, po wygranej walce. 

 

- Jeśli podczas wyboru bohatera w wyszukiwaniu wpiszesz "strzelec", w ang. wersji "marksman", to na liście zostaną ci tylko bohaterowie, którzy nadają się jako ADC* (wyjątkiem jest Teemo i Kindred, którzy nie są ADC*).

 

- PAMIĘTAJ! by podczas farmienia (zabijania minionów)  jak najwięcej ruszać się na linii, po zabiciu stwora od razu staraj się troszkę wycofać, nigdy nie stój w miejscu, twoje pasywne zachowanie robi z ciebie bardzo łatwy cel. Poruszać się możesz na boki, do tyłu do przodu, lecz w bezpiecznych pozycjach, w ten sposób unikasz umiejętności kierunkowych przeciwnika i stajesz się dla niego mniej przewidywalny. 

 

 

Legenda:

* ADC - Attack Damage Carry (Marksman, Strzelec).

** Support - bohater wsparcia

*** Pushować - zabijać miniony szybciej niż przeciwnik, co skutkuje przenoszeniem swojej fali minionów w stronę jego wieży.

 

Dla Moderatorów: Kolor czerwony w tekście, został użyty do przybliżenia kategorii run, w których się one znajdują, zgodnie z kolorami z gry.

Dlatego proszę o nieusuwanie i niezmienianie go na inny. 

 

 

Poradnik w całości został napisany przeze mnie i proszę o niekopiowanie całości, lub nawet części tekstu bez mojej zgody. 

 

 

Mam nadzieję, że poradnik się spodoba i komuś przyda, zapraszam do oceniania i komentowania.

      Jeżeli ci się spodobało i chcesz poradnik dla innego ADC* napisz, a na pewno powstanie.

Edytowane przez Masek
  • Like 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Automatycznie wygenerowana wiadomość.

Temat został zamknięty przez któregoś z moderatorów.

 

Powód: Nieaktualny poradnik.

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.

 

Pozdrawiamy

Administracja Forum | Cs-Classic.PL | Klasyczna sieć serwerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -_- odblokował(a) ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności