Jump to content
Sign in to follow this  
Chemikphp

[PORADNIK] Jak Grać i być efektywnym

Recommended Posts

1. Wykonuj cele mapy (nie masz na vipa wbij 24 poziom i wykonaj /reset misje są bardzo efektywne odnośnie expa)

2. Stawiaj Laser Mine (czasem w powietrzu celuj w podłogę później wyceluj w górę zależnie od kampy w jakiej jesteś)

3. Unikaj Zainfekowanych (Frost Nade [w trybie impact prawym się zmienia])

4. Jeżeli posiadasz granat infekcyjny to go użyj na jak największej ilości osób (więcej expa)

5. Unikaj zaludnionych miejsc (bo sam granatem infekcyjnym wyłapiesz)

6. Jeżeli posiadasz AmmoPacks to zainwestuj w LaserMine oraz UnlimitedClip (NoRecoil) też się przyda.

7. Wchodzą na Madness/Szalonym Zombie nie zawsze ludzi stać aby kupić Mental Shield (proponuje Pipe Bomb 20ap)

8. Nie nadużywaj cierpliwości adminów (bywają złośliwi) aczkolwiek zachowaj kulture.

9. Jeżeli jest ostatni żywy i już nie ma LaserMine użyj Szalonego Zombie żeby go dobić w ostatnich sekundach

10. Paka na wszystkich, byle nie na ostatniego.

___________________________________________

Teraz z innej beczki, jeżeli nie wiemy jak postawić LaserMine proponuje dodać bindy w konsoli pisząc komendy

bind "v" +dellaser                 < umożliwia ściągnięcie LMa jeżeli wycelujemy w niego i przytrzymamy V

bind "p" +setlaser                 < umożliwia postawienie/powieszenie LMa w wycelowane miejsce po wciśnięciu i przytrzymaniu P

Przykład postawienia miny w powietrzu

lasermina.jpg

co do granatów i ich trybów:

Normal - standardowy wybuch z opóźnieniem

Impact - wybuch natychmiastowy

Satchel Charge - granat kontrolowany aktywacja E

Homing - Granat samonaprowadzający w najbliższy cel

Proximity - Granat który eksploduje sam jeżeli zombie wejdzie w jego obszar rażenia

Trip Laser - Granat z wiązką lasera jeżeli zombie lub ty sam w nią wejdziesz granat natychmiastowo eksploduje (można mocować na ściany)

Motion Sensor - granat się aktywuje jeżeli dany ZM będzie zbyt szybko biegać (podobne do proximity)

Istnieją 3 rodzaje granatów

Napalm Nade - Granat podpalający

Frost Nade - Granat zamrażający

Flare Nade - Granat dający światło

 

 

Sklep ZM i proste objaśnienie:

Sklep_ZM.jpg

1. Antidotum - wiele tu chyba nie muszę objaśniać zamienia nas z Zombie w człowieka wymagana wpisana później komenda /bron aby uzyskać jakikolwiek sprzęt do strzelania.

2. Szalone Zombie - Zombie nie otrzymuje obrażeń od karabinów czy też pistoletów na granaty typu frost także nie reaguje na kilka sekund jesteśmy po prostu nieśmiertelni (wyjątek Pipe Bomb oraz Bazooka)

3. Zarażająca bomba - Granat Infekcyjny którym możemy żywych zamienić w zombie

4. Mental Shield - nasz zombie dzięki temu nie reaguje na pipe bomb która przyciąga do siebie oraz zadaje około 2000 obrażeń

5. 1500 HP - dodaje punkty zdrowia dla naszego zombie (przydatne w tzw. ślimakach jeżeli mamy długi dystans do pokonania)

 

Pora na sklep człowieka:

Sklephuman.jpg

1. Noktowizor - przydatna sprawa jeżeli dłużej kampimy w zaciemnionym miejscu (aktywacja N)

2. Napalm Nade - granat który podpala Zombie

3. Frost Nade - granat zamrażający zombie

4. Flare - po rzuceniu oświetla nam teren dookoła (działa określony czas)

5. Anti-Infection Armor - dodatkowy pancerz

6. Laser Mine - nasza barykada przed zombie jeżeli odpowiednio ją postawimy wytrzymuje około 455 obrażeń czyli 7 uderzeń zombie PPM

7. Bazooka - zadaje max do 1000 obrażeń, przydatna na słabsze odmiany zombie lub do dobijania tych co mają mało życia

drugi etap sklepu humana czyli po wciśnięciu 9 pojawi nam się kolejne menu

sklephuman2.jpg

1. Pipe Bomb - przyciąga zombie za pomocą dźwięku do miejsca rzucenia tego nietypowego granatu zadaje on 2000 obrażeń ( nie przyciąga zombie które mają wykupiony Mental Shield)

2. Unlimited Clip - (tzw. Bezlik) nieskończona amunicja możemy strzelać non stop

3. No Recoil - Eliminator rozrzutu broni dzięki temu strzelamy precyzyjnie

4. Multi Jump - dodatkowy skok (umożliwia wspinanie się w miejsca ciężej dostępne dla zombie)

5. 50% Szybkostrzelności broni - nasza broń będzie strzelać o 50% szybciej niż standardowo przy wykupieniu bezliku bardzo fajna opcja

 

Cóż czas na opis trybów gry:

1. Infection Mode - Pojawia się jeden zombie ( matka ) posiada granat infekcyjny oraz więcej punktów życia niż inne zombie

2. Plague Mode - Połowa graczy zostaje zamieniona w zombie a druga w ludzi pojawiają się w tym trybie Nemesis oraz Survivor (2 graczy)

3. Swarm Mode - Połowa graczy zostaje zamieniona w zombie a druga w ludzi (w tym trybie ogranicza nas tylko czas lub śmierć grupy ludzi lub zombie, póki jedna drużyna nie zostanie wybita rundę może tylko zakończyć czas)

4. Survivor Mode - Wszyscy zostają zamienieni w zombie z wyjątkiem jednego gracza ten gracz posiada nieograniczony zapas amunicji, MultiJump, do wyboru 3 bronie (XM1014,AK-47,M4A1) lub też Random Weapon czyli losowa broń zadaniem gracza jest wybić wszystkie zombie (nie każdemu się to udaje) Survivor nie może używać sklepu aby dokupić dodatkowe przedmioty

5. Nemesis Mode - Pojawia się na serwerze wyjątkowo silne zombie, ma o wiele więcej życia niż standardowe zabija każdego gracza jednym uderzeniem, gracze odradzają się dopóki Nemesis nie zostanie zgładzony lub nie skończy się czas rundy. Nemesis nie może kupować dodatkowych ulepszeń

Wszystkie z wyżej wymienionych trybów występują losowo czasem pojawią się np 3 nemesisy podczas jednej mapy a czasami wcale, wybranych graczy serwer także losuje więc nie mamy na to wpływu jeżeli ostatnie zombie, nemesis czy survivor wyjdzie z gry zostaje losowo wybrany nowy gracz.

 

Skrzynie - Istnieje ich kilka kolorów znajdziemy w nich ulepszenia a czasami degradację przedstawię kilka z nich

1. Zdobycie Pancerza lub jego utrata

2. Zdobycie HP lub też utrata

3. Obniżenie grawitacji ( możemy skakać wyżej )

4. Antidotum lub T-Virus który zamieni nas w zombie

5. Zestaw Granatów (Wszystkie typy po 3 sztuki)

6. Aura czyli oświetlenie naszej postaci białym światłem

7. Noktowizor

8. Bronie (G3/SG-1 [2 rodzaje], M249)

9. Losowa ilość AmmoPacków 

Skrzynie wyglądają mniej więcej tak

skrzynia.jpg

 

Misje oraz ich cele.

Aktualnie mamy dostępnych sześć rozdziałów.

Misje.jpg

 

Podczas wykonywania misji będziemy musieli się zmierzyć nie tylko z hordą zombie lecz także z ludźmi, bywają misje aby zabić określoną ilość zombie czy ludzi. Pojawiają się misję na zadanie określonej liczby obrażeń przykład wyżej, zabójstwa z określonej broni czy zadanie określonej liczby obrażeń np. Deagle czy też MP5 misje aktywujemy po wyborze menu misji poprzez wpisanie /m czy /z (jak komu wygodnie) jeżeli wybierzemy misje nie będziemy mogli już jej anulować musimy ją dokończyć zanim weźmiemy kolejną tak samo rozdziały musimy kończyć w kolejności od 1 do 6 nagrodą za wykonywanie misji są nie tylko punkty doświadczenia (exp) ale także AmmoPacki im trudniejsza misja tym lepsze nagrody także warto je wykonywać.

 

Bronie czyli czym mamy spuścić zombie łomot.

Bronie są zależne od naszego poziomu możemy posiadać pistolet, karabin/karabin snajperski/shotgun, nóz/bazooke, granaty

wyjątkiem jest broń znaleziona w skrzyniach co umożliwia nam posiadanie dodatkowego karabinu czy też nadmiaru granatów

czasem bywa tak że w skrzyni znajdziemy antidotum i próbujemy uciekać do kogoś do kryjówki a nie posiadamy broni możemy ją znaleźć często na ziemi lub uzyskać naszą broń co 150 sekund za pomocą wpisania /bron. Załącze kilka obrazków aby wam pokazać menu broni czyli jaka broń i na jaki poziom.

 

Pistolety (domyślnie przycisk 2)

Bronie1.jpg

 

A teraz pora na resztę broni (domyślnie przycisk 1)

bronie2.jpg

 

Po wciśnięciu przycisku 9 (dalej) wyświetli nam się kolejny zestaw.

 

bronie3.jpg

 

bronie4.jpg

 

Wybór odpowiedniego Zombie:

zombie.jpg

 

1. Classic Zombie - zwykły pospolity zombiak posiada 4000 życia

2. Raptor Zombie - szybciej się porusza oraz posiada tzw. LongJump czyli wybicie posiada 2800 życia

3. Cerberus Zombie - czyli piesek bardzo szybko się porusza posiada 800 życia

4. Big Zombie - inaczej zwany grubasem, bardzo powolny lecz posiada 10000 życia

5. Leech Zombie - kiedy zarażamy ludzi zyskujemy dodatkowe punkty zdrowia posiada 4500 życia

6. Headcrab - bardzo skoczny ma niesamowite wybicie szybkość także na poziomie posiada 1000 punktów życia

7. Wysokoskoczny Zombie - 3 skoki, obniżona grawitacja umożliwia wchodzenie do kryjówek które są dość wysoko a ludzie uniemożliwiają wejście ponieważ strzelają i zostajemy odrzuceni siłą amunicjii posiada 3500 życia

Granie zombie to raczej sprawa indywidualna każdy może wybrać coś dla siebie, jeden będzie chciał szybko zarażać ludzi biegając za nimi drugi będzie wolał iść powoli ale umożliwić wbicie innym, ważna tu jest gra zespołowa jeżeli jest ostatni żywy na mapie pamiętajcie im więcej zombie wchodzi naraz tym człowiek ma mniejsze szanse na przeżycie

Kolejny Podpunkt.

a( Matka zombie (Czyli pierwszy zainfekowany, posiada więcej HP niż reszta zombie)

 

Dodatkowe informacje:

Co posiada VIP?

-dostaje więcej ammopacków za zabicie/zarażenie (2)

-dostaje więcej ammopacków za zadanie 1000 obrażeń (dodatkowe 1 ap)

-więcej punktów doświadczenia +5

-kamizelkę (100 pkt pancerza)

-dodatkowe 400 życia za zainfekowanie człowieka

-dodatkowy skok

-specjalny dopisek VIP przy wypowiedziach oraz tabeli wyników

 

Co posiada ProVIP?

-dostaje więcej ammopacków za zabicie/zarażenie (3)

-dostaje więcej ammopacków za zadanie 1000 obrażeń (dodatkowe 1 ap)

-więcej punktów doświadczenia +10

-kamizelkę (200 pkt pancerza)

-dodatkowe 400 życia za zainfekowanie człowieka

-specjalny dopisek ProVIP przy wypowiedziach oraz tabeli wyników

-dodatkowy skok

-darmowa bazooka co rundę

-oraz co najważniejsze dodatkowy slot aby wejść na serwer :-)

 

___________________________________________

Mam nadzieję że to się przyda nowicjuszom którzy są zafascynowani grą na tym serwerze lecz sobie nie radzą

Załączę kilka screenshotów aby to lepiej wyglądało

aczkolwiek tak powinien wyglądać dekalog każdego gracza ZM

Edited by Chemikphp
  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie się taki poradnik nie przyda, ponieważ wychowałem się na Deathrun'ie i ZombieMod'zie, ale dla początkującego SUPER! Łap like ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze napisany poradnik tylko dodaj że, matka zombie ma 3 razy więcej hp niż inne (chodzi mi o to że, jak headcrab normalnie ma 1000 hp to matka headcrab ma 3000 hp)-inaczej tego wyjaśnić nie mogłem  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

matka zombie musi mieć więcej to jest w standardzie żeby zainfekować innych, fakt dodam to do poradnika dziękuje za info :)

 

Dobrze napisany poradnik tylko dodaj że, matka zombie ma 3 razy więcej hp niż inne (chodzi mi o to że, jak headcrab normalnie ma 1000 hp to matka headcrab ma 3000 hp)-inaczej tego wyjaśnić nie mogłem  :D

a  może takby link do tego poradnika wkleić do gry żeby sobie newbie mogły kliknąć i otworzyć go po wpisaniu /pomoc

Edited by Chemikphp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatycznie wygenerowana wiadomość.
Temat został zamknięty przez któregoś z moderatorów.

 

Powód: Temat zamykam i przenoszę do innego działu,przy okazji  temat przypnę.

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.

 

Pozdrawiamy
Administracja Forum | Cs-Classic.PL | Klasyczna sieć serwerów.

Edited by mn9

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Guidelines