Skocz do zawartości

Sprawdzanie screenshotów By Blip


Gość Blip ^

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam dziś przyjemność zaprezentować poradnik "sprawdzania" screenshotów wstawianych przez graczy.

 

Wprowadzenie

Sprawdzając screeny należy zwrócić uwagę na 7 rzeczy aby mieć pewność czy ssy są oryginalne, czyli czy nie były edytowane w celu ukrycia wspomagaczy.

 

Na co należy zwrócić uwagę

-Ilość

-Nazwa

-Rozszeżenie

-Obraz

-Rozmiar

-Czas modyfikacji

-Kod CRC32

 

1.Ilość

Admin powinien robić graczowi zawsze 5 "screenów" i do wstawienia takiej ilości screenów zobligowany jest gracz, jeżeli gracz nie wstawił 5 screenów oznacza to że ma coś do ukrycia i traktujemy brakujące screeny jako screeny na których widać "dopalacze".

 

2.Nazwa

Screeny powinny nosić nazwe mapy i kolejne numery, czyli nazwamapy0000, nazwamapy0001 itd. np. de_dust0000, de_dust0001. Jeżeli numery screenów nie są kolejne oznacza to że gracz nie wstawił wszystkich zrobionych mu screenów i prawdopodobnie podejmuje próbę oszustwa. Sreeny o nazwiach np. Snapshot0000, Screenshot0000 lub podobne są oznakami użycia programów typu anty-ss i podobnych.

 

1. SS'y oryginalne  

opm90u.jpg   

    

2. SS'y z anty-ss


 

      qgauue.jpg

 

3.Rozszerzenie

Screeny robione przez admina muszą mieć format .bmp lub .tga zależne format screenów zależy od pluginu służącego do robienia ssów, lecz najczęściej są to screeny w formacie .bmp. Screeny mające format inny niż .bmp/.tga są screenami modyfikowanymi/nie oryginalnymi.

 

4.Obraz

Na screenach szukamy wszystkich nieprawidłowości które mogą wystąpić z winy gracza.

 

 

4.1. "Czity"

W pierwszej kolejności sprawdzamy czy ściany nie "prześwitują", ze ścian nie wystają postacie, bronie, lub czy nie ma żadnych kropek, kwadratów, boxów, lini świadczących o używaniu wspomagaczy. 

Kolejną oznaką "odpalenia" są białe ściany lub brak nieba.

Zwracamy uwagę również na radar czy nie widać na nym "zbyt wiele" i czy gdzieś na screenie nie ma napisów, albo innych rzeczy mogących być oznakami użycia dopalaczy

 

 

ude37s.jpg

 

 

 

4.2.Grafika

 

4.2.1.Grafika

Drugą rzeczą na którą zwracamy przy "oglądaniu" screenów jest grafika. Jedyną dozwoloną grafiką jest OpenGL, grafiki D3D i Software na wiekszości publicznych serwerów są zabronione.

 

lvauay.jpg

 

4.2.2.Modele i tekstury

 

4.2.2.1.Modele

Modele postaci i broni powinny być oryginalne inne modele uznaje się za nie "legalne" a w szczegulności modele kolorowe/jaskrawe. Wyjątkiem są modele "narzucone" przez serwer, czyli takie które administrator serwera uznał za dopuszczalne i dodał je do plików serwera zamiast podstawowych modeli dla urozmaicenia gry. (z niestandardowych modeli kożystają najczęściej serwery typu COD Mod, Diablo Mod, Zombiee itp.)

 

pfmb90.jpg

 

4.2.2.2.Tekstury

Jaka kolwiek podmiana tekstur mapy jest całkowicie zakazana. (nie ma żadnych wyjątków)

 

v6mx3t.jpg

 

 

 

 

5.Rozmiar

Rozmiar wsztstkich screenów powinien być taki sam, gdy rozmiar jednego ze screenów jest inny niż rozmiar pozostałych oznacza to że dany screen był edytowany/przerabiany. Jedynym wyjątkiem od tej zasady może być sytuacja w której podczasd robienia screenów gracz miał otwartą konsole i widoczna jest ona na screenie.

 

                       1. Screeny "oryginalne"             2. Screeny modyfikowane

rhzfpa.jpg                              k7luzj.jpg

 

 

 

 

6.Czas modyfikacji

Czas modyfikacji kolejnych screenów powinien różnić się 1s i nie powinien się zbytnio różnić od czasu dodania bana do listy amxbans. Czas między screenami inny niż 1s lub czas różniący się znacznie od czasu zbanowania jest oznaką próby edycji screenów. Czas modyfikacji screenów sprawdzimy we właściwościach pliku w linijce "zmodyfikowany".

Przykład:

SS'y "oryginalne": 

0jrneh.jpg

 

SS'y edytowane :

bncz8o.jpg

 

 

 

 

7.Kod CRC32

Sam kod crc nie mówi nam zbyt wiele ponieważ jest to zmienna kolizyjna i może być taka sama dla kilku plików, ale gdy obraz 2/kilku screenów jest łudząco podobny to wtedy kod crc jest przydatnym "narzędziem" ponieważ jest właściwie nie możliwe aby 2 identyczne screeny z identycznym kodem CRC32 nie były swoją kopią, a więc jeśli 2 screeny są tak na prawde 1 screenem oznacza to ewidentną przóbę oszustwa ze screenami, czyli gracz najprawdopodobniej używał niedozwolonych programów ułatwiających gre i starał sie to ukryć kopiując jeden ze screenów.

przykład:

                                1. 5 screenów           2. 4 screeny i 1 kopia

                                     

k5k7mi.jpg

 

 

 

 

Zakończenie

 

W dzisiejszych czasach nawet najdokładniejsze sprawdzenie ss'ów nie daje nam pewności czy gracz był "czysty", ponieważ większość cheatów wyposażona jest w anty-ss a zmiana nazwy pliku nie powoduje zmiany czasu modyfikacji, a "dobre" przerobienie screenów to max. 20 minut dla wprawnego grafika, a więc najlepszym sposobem na łapanie nieuczciwych graczy jest stary dobry sposób, czyli nagranie i rozpisanie dema.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone. zakaz kopiowania na inne fora bez zgody autora . Dla cs-classic.pl

Edytowane przez -_-
  • Like 15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • -_- odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności