Przy okazji niedawnej informacji o wystartowaniu z nowym sezonem zabiorę tu głos, bo sprawa powiązana. Osobiście wolałbym, by sezon nie trwał ~ 3 tygodnie, a zdecydowanie dłużej.
Uzasadnienie:
- już w dniu dzisiejszym grając przed chwilą odczułem zdecydowanie mniejszą aktywność (a do końca sezonu pozostał jeszcze tydzień)
- podczas startu serwera zepwne (nie grywam na tym etapie sezonu) są problemy z dostaniem się na serwer, a jako gracz nie czuję przyjemności z szybkiego wbijania lvl by wejść na grywalny poziom
- w związku z powyższymi punktami realny czas gry dla mojej osoby skraca się z 3 tygodni sezonu do około 1,5 tygodnia normalnej gry
- od momentu gdy cs:go stał się darmowy można zauważyć znaczący napływ nowych graczy na serwer. To jest potwornie istotna sprawa - większa ilość graczy sprawia, że przybywają kolejni (stali bywalcy są osobną grupą). Umieszczam to jako punkt, gdyż uważam, że tych nowych graczy można utrzymać na serwerze nie robiąc restartu tak często.
- tego typu serwer ma swój urok. Wbijając exp-a chciałbym, by ślad po tym fakcie trwał zdecydowanie dłużej. Dokonując częstego resetu gracze mogą mieć poczucie zmarnowania poświęconego czasu na grę.
Punkty te opieram jedynie o własne doświadczenie jeszcze z serwera "X" wersji 1.6 która tak samo jak teraz cs:go jest darmowa. Serwer "X", na którym chyba tylko raz przeżyłem reset (po około 3 LATACH GRY), działał stabilnie, z równą, wysoką frekwencją. Będąc na wyjeździe/mając przerwę w grze wracało się do tego, co się wypracowało, wbiło. Chciałbym coś takiego zobaczyć w cs:go, gdyż dla mnie był to serwer perfekcyjny.
Odpowiadając na pytanie: nie chciałbym się trzymać schematu podanego w punktach powyżej, więc to byłby zapewne pewnie balans między hardem (pod względem expa), a mediumem (pod względem klas): max lvl - 201, przy czym expienie było by długie, bardzo długie.
Czekam na jakieś odpowiedzi, bo w końcu chyba każdemu zależy by serwer miał się dobrze i dawał sporo przyjemności graczom