Omega* 2 077 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dziewięć miesięcy zajęło twórcom StarCrafta przygotowanie dodatku do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, która podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Warto było czekać, bo rozszerzenie nie tylko w ciekawy sposób rozwinęło wątki fabularne gry, ale także wprowadziło wiele nowości do rozgrywki. Akcja SC: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach opisanych w bazowej grze. Po zniszczeniu Overminda Zergowie oszaleli, ale wciąż stanowią poważne zagrożenie dla mieszkańców planety Aiur. Ocalali Protossi, wspierani przez garstkę Terran dowodzonych przez kapitana Jima Raynora, muszą szukać schronienia na Shakuras, gdzie niegdyś wygnani zostali Mroczni Templariusze (Dark Templars). Nie są tam jednak miłymi gośćmi, tym bardziej że w ślad za uchodźcami przybywają Zergi. Jakby tego było mało, Dominium Terran zostaje zaatakowane przez siły UED - Zjednoczonego Dyrektoriatu Ziemi. Rozszerzenie podzielono na trzy odrębne dla każdej z ras kampanie. Protossi i Terranie mają do wykonania po 8 misji, a Zergi o dwie więcej. Zadania są urozmaicone, a dzięki dodatkowym typom terenu – twilight (mroczny), ice (lodowy) i desert (pustynny) poszczególne mapy zyskały na różnorodności Coś o postaciach: Terranie Medyczka (ang. Medic) – leczy wszystkie jednostki organiczne i tym samym zwiększa skuteczność piechoty terran, umożliwiając skuteczniejszą taktykę M&M (Marines & Medics) oraz częstsze stosowanie stimpacków. Oprócz standardowej opcji leczenia, które wykonuje automatycznie, posiada możliwość korzystania z dwóch umiejętności, które rozwinąć można w akademii (ang. Academy). Są to odpowiednio: Optical Flare i Restoration. Pierwsza z nich oślepia jednostkę drastycznie zmniejszając jej pole widzenia. Oprócz tego zastosowana na detektorze uniemożliwi takiej jednostce dalsze wykrywanie niewidzialnych jednostek wroga. Druga umiejętność pozwala usuwać wszelkie utrzymujące się czasowo lub permanentnie negatywne skutki działania wrogich czarów (np. Parasite, Plague, Ensnare, Blind, Acid Spore itp.). Walkiria (ang. Valkyrie) – latająca ciężka fregata przeciwlotnicza. Jej ataki zadają, poza standardowymi obrażeniami tzw. splash damage (zadający obrażenia wszystkim jednostkom w pewnym obszarze który ostrzeliwuje). Zergowie Przyczajony (ang. Lurker) – alternatywna forma hydraliska typu ziemia-ziemia. Dostępna po zakończonym badaniu Lurker Aspect w Hydralisk Den. Lepiej opancerzona i żywotniejsza, może atakować tylko gdy jest zakopana w ziemi, wystrzeliwując w kierunku wroga serię kolców w linii prostej, które również cechują się obrażeniami typu splash rażąc wszystko na swojej drodze, ale co najważniejsze nie raniąc jednostek własnych. Przeznaczony generalnie do defensywy i zabezpieczania strategicznych punktów na mapie, przy odpowiednim zastosowaniu sprawdza się również jako jednostka wsparcia bezpośredniego (po wymieszaniu z np. zerglingami). Idealny do zastawiania pułapek charakteryzuje się bardzo dużą siłą rażenia. Pożeracz (ang. Devourer) – ciężka przeciwlotnicza forma mutaliska (podobnie jak guardian także ewoluuje z mutaliska po rozwinięciu spire w Greater Spire). Jego specjalny atak stopniowo spowalnia szybkość ataku jednostek przeciwnika po każdej salwie (efekt ten działa na pewien obszar objęty atakiem), a także zwiększa podatność na obrażenia od wrogich jednostek jak i powoduje, że wyposażone w maskowanie powietrzne jednostki wroga znajdujące się w obszarze efektu ataku stają się widzialne. Protos Mroczny Templariusz (ang. Dark Templar) – posiada stałe maskowanie (niezależne od energii), zadający bardzo wysokie obrażenia, dopóki niewykryty, jest idealny praktycznie przeciwko każdej jednostce naziemnej. Wykryty ginie szybko z powodu małej ilości punktów życia i słabego pancerza. Mroczny Archon (ang. Dark Archon) – Mroczny Archon powstaje z połączenia dwóch Mrocznych Templariuszy. Typowy spellcaster (jednostka, która nie posiada możliwości ataku, a jedynie czary). Posiada umiejętność przejęcia wrogiej jednostki (Mind Control), obrócenia energii posiadających ją jednostek wroga w obrażenia przeciwko nim (Feedback) oraz ogłuszenia w pewnym obszarze wszystkich jednostek organicznych na krótki okres (Maelstrom). Przydatny w eliminowaniu wrogich spellcasterów i jednostek dysponujących atakami specjalnymi oraz, w szczególności, w starciach z każdym rodzajem jednostek zergów (z uwagi na fakt, iż każda ich jednostka jest organiczna i może być ogłuszana). Korsarz (ang. Corsair) – lekka jednostka przeciwlotnicza, posiada zdolność zwaną disruption web pozwalającą na krótki czas neutralizować w pewnym zasięgu wszelkie struktury defensywne wroga jak i jednostki naziemne (te jednak mają możliwość wysunąć się spod działania zaklęcia). Zrodlo http://pl.wikipedia.org/wiki/StarCraft:_Brood_War Grałeś w tą grę? Wypowiedz się ! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rias Gremory 2 600 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Kampania StarCraft'a jest jedną z najtrudniejszych do przejścia kampanii. Sam gram w tą grę i mogę to potwierdzić. Bardzo dobry opis Omega - Like się należy ;D. Każdemu polecam SC:Brood War bo to naprawdę świetna gra. Oceniana na 5 gwiazdek przez Computer Gaming World, zdobyła miano najlepszej gry roku 1997-8. Polecam Magda Gessler! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ilonez 779 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Temat starych, dobrych gier jest bardzo trafny ;>. Wśród nich zawsze znajdą się perełki, o których warto przypominać. Miło, że do tego nawiązałeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.