Omega* 2 077 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Cs 1.6 ~ Czyli jak zwiększyć fps i ograniczyć lagi Poradnik dla graczy ze słabymi komputerami / laptopami Pierwszym krokiem jest oczywiście oczyszczenie , usunięcie zbędnych plików jak i wirusów. Do tego przydadzą nam się dwa proste programy. CCleaner , Malware*Bytes. CCleaner oczyści nasz komputer z zbędnych plików i naprawi rejestry. Program Malware&Bytes usunie nam wirusy i inne robaki. Chyba każdy wie jak posługiwać się tymi programami. Linki z pobraniem dam na samym końcu. Drugim krokiem jest oczywiście zaktualizowanie sterowników karty graficznej. Poradniki jak zaktualizować sterowniki znajdziecie tutaj: http://www.pcworld.pl/news/385551/Jak.zaktualizowac.sterowniki.w.systemach.Windows.html Trzecim krokiem oczywiscie ustawienie cs'a. A więc gdy będziemy już w grze klikamy config następnie video. Rozdzielczość najlepiej zrobić 800x600 i odznaczyć Wait for vertical sync. Ostatnim krokiem komendy: gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS. gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itpcl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.r_decals 1 - maksymalna ilość detali.precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi