Skocz do zawartości

Klimatyczny Survival Horror od Mazowieckiego


Rekomendowane odpowiedzi

Testowano na rodzielczości 640x480

 

No More Room in Hell to survival horror, który został wyprodukowany w 2011 roku jako 

modyfikacja do Half - Life 2. Po pewnym czasie gra  zaczęła występować jako samodzielna 

darmowa produkcja, dostępna do pobrania na Steam.

 

Klasycznie do gry namówili mnie moi znajomi. Jeden z kolegów stawiał serwer, odpalało się 

team speak, dołączało i grało się do maksymalie ośmiu osób. Każdy z nas mógł sobie przedtem 

wybrać ciekawą postać wedle własnych upodobań oczywiście jedną z ośmiu postaci.

 

pre_1437381931__hl2_2015-07-20_09-24-44-

 


 

 


 

Menu główne zapowiada się obiecująco (tu pozostawiam swobodną interpretację) .W tle tuż za 

napisami, krwiożerczy ziomek który chce nas zachęcić do gry, ewentualnie zjeść.

 

pre_1437381688__hl2_2015-07-20_09-22-53-

 

#Mianowicie Do wyboru map mamy 21 jeśli dobrze naliczyłem, mapy są podzielone na  dwa tryby.

 


 

Tryb objective mode - W tym trybie wykonujemy polecenia i zadania jakie się wyświetlą po 

przyciśnięciu klawisza "c"

Tryb survival mode - Na mapie w różnych miejscach są rozsiane młotki i deski. Bierzemy 

młotek i deski, naciskamy prawy a gdy wyświetlą nam się przezroczyste deski to w tym miejscu 

możemy stworzyć barykadę. W tym trybie bronimy się przed hordami zombie. Są tam strefy A, B, 

C których nie możemy utracić (domyślny poziom strefy 100%).

 

Bronie

 

pre_1437382164__hl2_2015-07-20_09-33-15-

 

W grze mamy do wyboru pistolety, rewolwer, karabin snajperski, strzelbę, koktajl mołotowa, 

tnt, noże, maczety, siekiery, piły łańcuchowe, kije baseballowe, łomy itp. Także można 

naprawdę zrobić niezłą siekę niemilcom.


 

Amunicja, przedmioty i interakcja.

 

pre_1437382210__hl2_2015-07-20_09-38-01-

 

pre_1437382662__hl2_2015-07-20_09-38-54-

 

Aby sprawdzić ile pocisków zostało w magazynku mamy na to dwa sposoby.Zacznijmy od tego że 

amunicja nie wyświetla się od razu. Nasz HUD jest ograniczony. Pierwszym sposobem jest 

zwykłe przeładowanie wtedy wyświelti nam się w prawym rogu ile mamy amunicji a nasza postać 

krzyknie. Drugim sposobem jest zwykłe sprawdzenie ile nam zostało żeby nie zostać niemiło 

zaskoczonym. Wtedy przytrzymujemy klawisz "r"

 

pre_1437382263__hl2_2015-07-20_09-34-13-

 

 

pre_1437382289__hl2_2015-07-20_09-34-16-

 

Ilość amunicji jest ograniczona. To prawdziwy tryb przetrwania! Także używajmy pocisków z 

głową a gdy gramy w trybie kooperacji musimy sobie pomagać. To samo z leczeniem. Gdy jeden z 

naszych towarzyszy jest zarażony, krwawi, bądź umiera to warto podać mu tabletki, bandaże, 

czy apteczkę.

Podczas gry spotkamy rozmaite drzwi, bramy, klucze, rzeczy którymi trzeba coś wysadzić, 

dźwignie czy komputery, a więc do podnoszenia rzeczy, otwierania drzwi czy włamywania się do 

systemu używamy klawisza "e".

 

Klimat i dźwięk.

Cały czas odczuwamy totalne zaszczucie, grozę w czym pomagają jęki zombie, czy klimatyczna 

ścieżka dźwiękowa nie mówiąc o lokacjach. Podrapane obszarpane ściany, mrygające światło, 

zniszczone toalety lub porozrzucane rzeczy. W eksploracji zapomnianych przez Boga miejsc 

będzie nam pomagać zapalniczka benzynowa i latarka.

 

pre_1437382321__hl2_2015-07-20_09-31-15-

 

pre_1437382346__hl2_2015-07-20_09-31-18-

 

pre_1437382383__hl2_2015-07-20_09-33-59-

 

Mechanika gry, sztuczna inteligencja i walka.

Zaczynamy zabawę od rozgrzewki. Możemy ogarnąć sobie pomieszczenie w którym przebywamy i po 

prostu się "rozgrzać"

Możemy skakać, kucać i biegać no i atakować.

 

pre_1437382442__hl2_2015-07-20_09-35-42-

 

 

Możemy atakować szybko naciskając LPM lub 

atakować wolniej lecz mocniej, przytrzymując LPM.

 

pre_1437382474__hl2_2015-07-20_09-33-02-

 

Do zombie trzeba podchodzić uważnie gdyż potrafią myśleć (o dziwo!) i starają się nas zajść 

z każdej strony dużą grupą. Nie powinniśmy się dać złapać bo wtedy nas trzyma zombie i 

gryzie. Jednak możemy wtedy atakować, lecz skazani jesteśmy wtedy na uszczerbek zdrowia i 

zarażenie. Podczas gry możemy również używać komend głosowych domyślnie przytrzymując 

klawisz 3.

Ekwipunek jest dostępny pod klawiszem 1 (trzeba go przytrzymać) i w tym ekwipunku jakże 

przejrzystym możemy używać naszych itemów, klikając LPM (użycie) bądź PPM (wyrzucenie).

Ilość slotów w ekwipunku jest ograniczona dlatego aby coś podnieść, często trzeba najpierw 

coś wyrzucić.

 

pre_1437382506__hl2_2015-07-20_09-31-49-

 

Grafika i animacje

Klimatyczne cienie czy rozmycie podczas biegu naprawdę mogą się podobać. Podczas rozgrywki 

możemy również spotkać graffiti na ścianach z zabawną treścią lub treścią skłaniającą do 

refleksji. Gdy strzelamy do zombie w głowe, ta prawidłowo się rozbryzguje z ciekawym 

efektem. Animacje przeładowania wyglądają bardzo realistycznie co sprawia że gra ma 

niepowtarzalny klimat i aż chce się grać! Jednym z ciekawszych rozwiązań w tej grze jest 

tryb skupienia podczas strzału. Niektórych zombie nie da się w zwykłym trybie zabić 

pierwszym strzałem w głowę. Stojąc spokojnie i przytrzymując prawy przycisk myszy aktywuje 

się tryb skupienia i wtedy możemy jednym strzałem zabić nawet dwóch zombie.

 

pre_1437382542__hl2_2015-07-20_09-35-06-

 

pre_1437382577__hl2_2015-07-20_09-39-57-

 

Wymagania gry

Ruszy na tosterze

 

Ocena gry: 8/10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności