Skocz do zawartości

Five Nights at Freddy's - jak tu grać?


Arczisowkyy.13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Five Night's at Freddy's jest dość popularną grą. Powstały różne subfora, i filmy przedstawiające przejście misji "20/20/20/20". Ten poradnik ma na celu "powiększenia" wiedzy nowym graczom o tej grze.
                                                                         Zacznijmy od tego, co to jest za gra.
Zacznijmy może od historii. Gra "Five Night's at Freddy's została wydana 08.08.2014 r. (a tak właściwie początek serii gier). Wcielamy się w rolę stróża nocnego, niejakiego Mike'a Schmidt'a. Naszym zadaniem jest przeżyć od 12 AM do 6 AM. Z pozoru wydaję się to łatwe, ale występują tutaj animatroniki (mechaniczne roboty wyglądających jak np. kurczak czy lis). A te animatroniki chcą nas zabić i prawdopodobnie zamknąć na zawsze w kostiumie Golden Freddy'ego. (animatroniki widzą nas - człowieka jako endoszkielet, który nie posiada jeszcze kostiumu). 
                                   
                                                               Ile trwa taka gra, gdybyśmy ją przeszli w jeden dzień?
Nie liczyłem czasu gry, ale na jednej z wikipedii poświęconej tej grze, jest czas 8:31 sekund (lub po prostu 8 minut). 8:31 x 7 (6 i 7 noc jest dodatkową, odblokowanymi nocami), wychodzi 58:17 minut. Oczywiście ten czas może się dłuuugo wydłużyć, ponieważ z nocy na noc jest coraz większe ID animatroników (czyli po prostu poziom trudności). 
                                                                 Czemu jest w tytule "five", a jest 7 nocy???

"Five Nights at Freddy's" obowiązuje nas do myślenia, że jest 5 nocy. Jednak jak się przejdzie te 5 nocy, odblokowuje się nam 6 noc. Gdy przejdziemy 6 noc, odblokowuje się specjalna, 7 noc. Dlaczego specjalna? Ponieważ można sobie wybrać poziom agresywności animatroników. Są też takie "challenge", czyli już przygotowane tryby gry. Najtrudniejszym jest tryb "20/20/20/20" gdyż jest największym z możliwych "challenge'y". Niewielu przeszedło 7 noc, albo na farcie, albo są już tymi weteranami.
                                                                       Jak być takim weteranem tej gry??? 

Tutaj trzeba obowiązkowo przejść noc 1. Poziom agresywności jest ustawiony na 1, czyli na najniższy. Rozmowa z niejakim "Phone Guy'em" pozwala nam poznać technikę gry. Mamy 2 pary drzwi, które na guzik się zamykają, oraz światło, żeby patrzeć przez biuro (w biurze znajdujemy się i nasza cała gra), czy żaden animatronik nie chce nas zabić. Do trudności w każdej nocy jest umiejętne wykorzystywanie mocy, gdyż jak Phone Guy mówi "nie ma pieniędzy na to". Dodatkowo są kamery, gdzie można zobaczyć, gdzie są animatroniki, i czy idą w stronę biura. 1 noc jest najłatwiejsza, gdyż wiadomo, wprowadza w tą grę. przechodzimy do 2 nocy. Każdej nocy dostajemy nowe wiadomości od Phone Guy'a, który chce nam "pomóc" przejść tę noc. Również, z nocy na noc zwiększa się poziom agresywności animatroników. Trzeba też wiedzieć, jak każdy animatronik się zachowuje:

Bonnie - ma wygląd królika. Zawsze chodzi lewym korytarzem. W nocy 1 pierwszy wychodzi ze sceny. Można go spotkać w kamerach jadalni, schowka, lewy korytarz 1 i lewy korytarz 2.
Chica - ma wygląd kaczki, bądź kury, ale każdy ma swoje zdanie. Chodzi prawym korytarzem, zwykle 2 schodzi ze sceny. Idzie przez kuchnię, przez co wydaje charakterystyczne dźwięki garnków i tłuczących się talerzy, przez jadalnię (wcześniej przed kuchnią), prawy korytarz 1 i prawy korytarz 2.
Freddy - Głowny bohater gry, i naczelnik animatroników. Ma wygląd niedźwiedzia. Uruchamia się dopiero w 4 nocy, przechodzi zwykle przez jadalnię, PRAWDOPODOBNIE kuchnię, prawy korytarz 1 i prawy korytarz 2. Na kamerach często się wpatruje w ekran, więc wydaje się być jeszcze bardziej mroczny.
Foxy - ma wygląd lisa-pirata. Zaczyna w Pirate Cove (Scena jest pierwszym miejscem gdzie rozpoczyna wędrówkę Chica, Bonnie i Freddy), biegnie lewymi korytarzami. CIEKAWOSTKA: gdy chce wychodzić (lub też nie), wydaje swoją piosenkę, która ma na celu przestraszenie nas.
                                                                Jak obronić się przed animatronikami?

Trzeba regularnie patrzeć w kamerę (oczywiście z umiarkowaniem, bo nie chcemy, żeby nam się energia skończyła), oraz trzeba sprawdzać drzwi lewego i prawego korytarza. Jeżeli nie będziemy się patrzeć w kamery i drzwi, jeden animatronik wyskoczy na nas i nam krzyknie w twarz przeraźliwy dźwięk. Takie "cuś" nazywamy Jumpscare'm. Aby się przed jumpscare'm obronić, trzeba też również zamykać drzwi. Jeżeli zapalimy światełko, pojawi się twarz, np. Bonnie'go, trzeba natychmiastowo zamykać drzwi, żeby nas nie zaatakował. Oczywiście, nie wolno świecić prawie cały czas światełko i zamknięte drzwi, bo to też szybciej zwabia i animatrony, i "zżera" nam energię.
                                                                              

 

                                                                                                          Mam nadzieję że się podobało :).

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Automatycznie wygenerowana wiadomość.
Temat został zamknięty przez któregoś z moderatorów.

 

Powód: Brak aktywnosci

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.

 

Pozdrawiamy
Administracja Forum | Cs-Classic.PL | Klasyczna sieć serwerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -_- odblokował(a) ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności