GryTrean 677 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Scrap mechanic, bo o tej grze tutaj mowa to dość nowa gra tworzona przez szwedzką korporacje Axolot Games AB. Była to firma dość nieznana, aż do wypuszczenia swojej pierwszej większej produkcji, Scrap Mechanic. Gra sama w sobie jest jeszcze dewelopowana, i jest ona aktualnie w fazie alpha/wczesnej fazie beta. Nie zmienia to jednak faktu, że gra już teraz jest dość znana i sporo osób nagrywa już z niej filmy na serwisie YouTube. Została ona nagrana między innymi przez: Wydaje mi się, że dosyć mało znane duo, GILATHISS & HADESIAK. Ja osobiscie oglądam filmy u nich, gdyż prowadzą oni serie w dość fajny sposób, gdzie można po prostu usiąść i posłuchać :D Tutaj macie link do pierwszego filmu Hadesiaka z owej gry: Recenzja jednak ma być o grze, więc przejdźmy do omówienia gry: W grze wcielamy się w bochatera, którym krótko mówiąc musimy zbudować nasz świat. Przy tworzeniu świata możemy wybrać tryb (aktualnie jest dostępny jedynie tryb kreatywny) oraz typ świata, normalny, albo płaski. Na normalnym świecie mamy góry, różne "budynki" (m.in. silosy) itd. Świat płaski jest po prostu płaski. Nic tam nie ma, wszystko musimy wybudować sami. Do dyspozycji mamy oczywiście sporo klocków, oraz kilka narzędzi tj: "Lift", "winda" Jest to narzędzie którym możemy podnośić różne rzeczy, żeby zbudować coś np. od dołu. Można ją również użyć abo podnieść budowy które się przewróciły. Można nią przenośić budowy z jednego miejsca na drugie. "Connect Tool", "Narzędzie do łączenia" W grze możemy tworzyć różne mechanizmy, ale nie jest to takie proste. Musimy podłączać różne mechanizmy "kablami", i robimy to właśnie przy użyciu tego narzędzia. Ciągniemy kabel od jednego miejsca do drugiego, aby połączyć np. "bearing" z kontrolerem. "Sledge Hammer", "Młotek" Moim zdaniem naj mniej użyteczne narzędzie. Jest ono używane do popychania klocków które nie są stałe/przyczepione bezpośrednio do ziemi/do innego klocka który jest przyczepiony tak, że nie może się ruszać (mam nadzieję, że rozumiecie xd) "Handbook", "Podręcznik" W nim mamy zawarte informacje/tutoriale/guidy na temat np. mechanizmów "Painting tool", "Narzędzie do malowania" Malujemy nim bloczki na inne kolory. Dostępne kolory znajdziecie niżej: Ostatnie narzędzie, to "Weld Tool" Szczerze, nie wiem dokładnie jak to działą, gdyż tego jeszcze nie używałem, jednak z tego co czytałem: Jeśli jest jakiś luźny bloczek, to używamy tego narzędzia to przyczepienia luźnego bloczka do innych klocków. Opis na wiki: Weld your creations together! Select the Weld Tool and left-click on a loose creation then left-click on a surface of another creation to weld them together. You can also join touching parts on the lift. Hold the left mouse button on the first part and drag to the part you wish to weld together. Innym bardzo istnotnim klockiem w grze jest "bearing" Jest to klocek, który jest używany to przesuwania innych bloków za pomocą mechanizmów. Kładziemy go na jakimś bloku, następnie podłączamy inne bloki do bearinga, a bearing do controllera. Controller podłączamy do przycisku, i ustawiamy w controllerze jak ma się przesunąć klocek. Po naciśnięciu przycisku, klocek się przesunie. Często trzeba jendak główkować jak by to przyczepić, gdyż bearing może tylko się kręcić o 360*, nie może jechać w dół, tył, góre, ani przód. Dlatego trzeba myśleć, jak położyć tego bearinga tak, aby zadziałał tak jak my to chcemy. Dodam też, że nie trzeba go podłączać pod kontroller, można go też podłączyć do silnika albo do siedzenia. "Controller" Jest to klocek, którym kontrolujemy bearingi. Ustawiamy o ile stopni ma się okręcić bearing, więc można dzięki tym dwóm blokom zrobić np. drzwi (gdyż nie ma ich standardowo w grze). "Przycisk/Guzik" Po nacisnięciu przycisku, wysyła on sygnał, np. do controllera, aż go nacisniemy ponownie, by go wyłączyć. Guzik wysyła sygnał tak długo, jak go będziemy trzymać. "Gas Engine" Silnik, podłaczamy go np. do kól, albo do bearinga tak, aby się kręcił cały czas. Możemy w nim ustawić jaką ma mieć moc, im mocniejszą, tym szybciej się będzie kręcił. "Sensor" Wyczuwa ruch. Jeśli do niego podejdziemy, wyśle on sygnał. Możemy w nim ustawić jak daleko ma widzieć (ilośc klocków) "Drivers Seat" Siedzenie, to również dośc istotna rzecz w grze. Możemy do niego podłaczać silnik tak, aby chodził tylko gdy naciskamy w, albo podłaczać przyciski tak, aby były one w hotbarze (przyciski na klawiaturze, 0-9 - standardowo, da się chyba zmienić) Jest ono zazwyczaj używane do tworzenia pojazdów, tj. samochodów, samolotów itd. Wydaje mi się, że to są najbardziej przydatne rzeczy w grze, więc postanowiłem je opisać. Opis wszystkich przedmiotów znajdziecie na wiki gry: http://scrapmechanic.gamepedia.com/ Napisałem wcześniej, że jest tylko tryb kreatywny. Za niedługo się to jednak zmieni! Axolot Games jest w trakcie tworzenia trybu survivalu, gdzie będziemy musieli sobie radzić bez wszystkich przedmiotów na start. Będziemy musieli dbać o zdrowie, jedzenie, będziemy musieli walczyć z potworami. Zapowiada się to świetnie! Wszystkie informacje znajdziecie tutaj: KLIK Wydaje mi się, że tyle informacji wam starczy na początek. Mam nadzieję, że zachęciłem was do gry, gdyż jest ona świetna! Bardzo ją polecam! Gre możecie kupić na steam: http://store.steampowered.com/app/387990/ Oficjalna strona gry: http://www.scrapmechanic.com/ Jeśli czegoś wam brakuje, napiszcie niżej, a postaram się to dodać do recenzji Pozdrawiam GryTrean Copyright by GryTrean dla CS-CLASSIC.PL Zakaz kopiowania bez zgody autora! 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskiTorreador 272 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 majnkraft czy to ty? fajnie opisane :v plusig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loszek 12 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Dobra recenzja. Musze zagrać sobie w tą gierkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.