Chemikphp 28 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) Poradnik dotyczy opisu config.cfg przeważnie ten plik znajduje się w folderze cstrike jeżeli ktoś nie wie co do czego jest postaram się to opisać po "polskiemu" czyli na tzw. chłopski rozum :) zapraszam do lektury _____________________________________________________________________________________________ +attack - pierwszy tryb broni czyli oddanie strzału +attack2 - drugi tryb broni w przypadku awp zoom a np m4a1 nałożenie tłumika (sprawdza się przy pistoletach) +back - chodzenie do tyłu +duck - kucanie +forward - chodzenie do przodu +jump - skakanie +left - obrót w lewo +mlook - dzięki temu możemy obracać myszką aby się rozglądać +moveleft - poruszanie się w lewo +moveright - poruszanie się w prawo +reload - reload niewiele do tłumaczenia (uzupełnienie magazynku) +right - obracanie się w prawo +showscores - wyświetla listę graczy ich wyniki oraz pingi +speed - chodzenie (skradanie się jak chcemy kogoś upolować) +use - uzycie (np. przyciski, drzwi, zakladnicy ) adjust_crosshair - dzięki tej funkcji zmieniamy kolor celownika bgmvolume - wlacza(1) / wyłącza(0) muzyke buy - otwiera menu kupowania (zabawek) buyammo1 - kupuje 1 magazynek do broni glownej (tu mam na myśli karabiny czy snajperki) buyammo2 - buyammo2 dzięki tej funkcji możemy dostać zapas amunicji pobocznej (pistolety) buyequip - otwieramy dzięki temu menu ekwipunku (tarcze, defuse kit itp.) chooseteam - menu wyboru drużyny (Counter-Terrorist,Terrorist,Spectator) con_color - R G B ustawia kolor napisow w konsoli i grze (czerwony-zielony-niebieski) cl_allowdownload - załacza(1) / wyłącza(0) jeżeli serwer ma własne modele to ta funkcja włącza lub wyłącza ściaganie ich cl_anglespeedkey - 0.670 ustawia szybkość, z jaką klawisze kierunkowe zmieniają kąt widzenia cl_bob - 0.01 ustawia ilosc wyswietlanych "drgań" podczas biegu gracza (chodzi tu o latanie celownika) cl_bobup - 0.5 ustawia czestotliwość "drgań" podczas biegu danego gracza cl_bobcycle - 0.8 ustawia ilość wyświetlanych "drgań" podczas biegu gracza cl_backspeed - 400 ustawia wsteczną predkość gracza cl_corpsestay - ustawia czas w sekundach, po którym ciała nieżywych graczy znikają cl_download_ingame - załącza(1) / wyłącza(0) ściaganie modeli i decalsów podczas gry cl_forwardspeed - 400 ustawia predkość gracza cl_himodels - załącza(1) / wyłącza(0) modele graczy wyższej jakości tzn [1 Minimalne, 0 Standardowe serwera] cl_messages - pokazuje wiadomości serwera cl_minmodels - powoduje wyświetlanie minimalnej liczby modeli (leet.mdl dla T, GIGN.mdl i VIP.mdl dla CT) cl_observercrosshair - załącza(1) / wyłącza(0) celownik w trybie obserwatora cl_showfps - załącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie informacji o klatkach na sekunde (fps/ pojawiają się w lewym górnym rogu) cl_skyname - ustawia wzor nieba (np.: cl_skyname dust) cl_movespeedkey - 0.3 ustawia szybkość poruszania przy uzyciu klawiatury cl_pitchdown - ustawia maksymalny kąt patrzenia w dół cl_pitchup - ustawia maksymalny kąt patrzenia w góre cl_righthand - załącza(1) / wyłącza(0) widok broni w prawej rece cl_timeout - 305 ustawia czas nieaktywności, po kóorym klient traci połaczenie (przy łaczeniu do serwera tzw. timeout) _cl_autowepswitch - załącza(1) / wyłącza(0) automatyczna zmiana na silniejszą broń po jej uzyskaniu disconnect - rozłącza z serwerem na którym gramy drawradar - pokazuje radar (kiepska opcja czasami) drop - wyrzucenie broni którą aktualnie trzymamy echo "message" - pokazuje nam wiadomość w konsolii enableconsole - dzięki tej funkcji możemy wyświetlić konsole "~" escape - nasz wybór zostaje anulowany i powrócimy do menu gry exec - otwiera pliki *.cfg lub *.rc < czasem przydatne exit - wyjście z gry bez zapisu żadnych danych fakelag 0 - symuluje lagi, możemy sobie dorobić lagi fakeloss 0 - symuluje loss, oczywiście tutaj można pogrzebać przy stratach na połączeniu fastsprites - tu chodzi o gęstość smoke'a 0,1,2,3 standardowa to 2 fps_lan - ustawia maxymalną ilość fps podczas gry na LAN'ie fps_modem - ustawia maxymalna ilość fps podczas gry przez internet fps_single - usatwia maxymalną ilość fps podczas gry na singleplayer fullinfo - pokazuje informacje o użytkowniku fullserverinfo - pokazuje informacje o serwerze gamma - ustawia poziom gammy - 1/2/3 gl_dither - załącza(1) / wyłącza(0) "dygotanie" gl_flipmatrix - załącza(1) / wyłącza(0) specjalną poprawkę celownika, gdy używany jest 3DNow! 3Dfx MiniGL gl_keeptjunctions - załącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie załaman między teksturami gl_max_size - 256 ustawia maksymalny rozmiar tekstur gl_monolights - załącza(1) / wyłącza(0) jednolite źrodlo swiatła bez cieni (dziala tylko z OpenGL) gl_overbright - załącza(1) / wyłącza(0) tryb maksymalnej jasności gl_picmip - ustawia jakość renderowania im wyższa wartość tym szybsza gra ale stanowczo gorsza jakość cl_playermip - ustawia jakość renderowania modeli graczy - im wyższa wartość tym szybsza gra ale gorsza jakość modeli gl_polyoffset - ustawia wyrównywanie wielokątów gl_smoothmodels - ustawia wygładzanie modeli - 1-załączony , 0-wyłączony gl_spriteblend - załącza(1) / wyłącza(0) mieszanie (łączenie/mergowanie) sprite'ów gl_texturemode - ustawia tryb renderowania (w porządku od najgorszego do najlepszego) gl_zmax 4096 - ustawia maxymalny rozmiar 'Z-Buffer' graphheight 64 - ustawia wysokość "net_graph 1/2/3" hideconsole - ukrywa konsole hisound - załącza(1) / wyłącza(0) dźwiek wysokiej jakości (1 - 22kHz, 0 - 11kHz) hud_deathnotice_time - 6 ustawia jak długo wiadomość o śmierci widoczna bedzie na ekranie hud_fastswitch - załącza(1) / wyłącza(0) szybkie przełączanie broni hud_saytext_time - ustawia jak długo wiadomości tekstowe (chatowe) widoczne będą na ekranie max_shells - ustawia maksymalna liczbę łusek czy naboi wyświetlanych w jednym momencie max_smokepuffs - ustawia maksymalna liczbę dymków wyświetlanych w jednym momencie menuselect - wybiera daną rzecz z menu messagemode - wyświetla wszystkim graczom na serwerze messagemode2 - wyświetla jedynie graczom z twojej druzyny motd - wyświetla "Wiadomośś Dnia" (motd.txt serwera) mp_autoteambalance - załącza(1) / wyłącza(0) automatyczne wyrównywanie graczy w drużynie mp_buytime - ustawia czas w minutach, w czasie którego gracze mogą kupować mp_c4timer - ustawia czas w sekundach, po którym bomba wybuchnie mp_footsteps - załącza(1) / wyłącza(0) dźwieki kroków graczy mp_friendlyfire - załącza(1) / wyłącza(0) odnoszenie obrażeń od strzalów partnera z drużyny (friendly fire) mp_hostagepenalty - ustawia liczbę zakładników, których można zabić, zanim gracz zostanie wykopany mp_limitteams - ustawia dopuszczalna różnice liczby graczy między drużynami mp_logmessages - umożliwia zapisywanie wiadomosci z chatu do osobnego pliku (.txt) mp_maxrounds - ustawia liczbę rund między zmianą map mp_roundtime - ustawia czas rundy w minutach mp_startmoney - ustawia liczbę pieniędzy dostepnych na początku gry mp_timelimit - ustawia czas w minutach miedzy zmianą map mp_tkpunish - załącza(1) / wyłącza(0) karanie teamkillerów na początku następnej rundy (tzw. PUNISH) mp_winlimit - ustawia liczbę zwycięstw, po których nastąpi zmiana mapy net_graph - załącza / czy też ustawia graficzną formę informacjii o polączeniu z serwerem net_graphpos - ustawia miejsce wyświetlania net_graph net_graphwidth - ustawia odleglość wyświetlania net_graph od prawego marginesu ekranu net_scale - ustawia skale wyświetania net_graph 2 impulse 100 - załącza / wyłącza latarke (flashlight) impulse 201 - spray'uje logo gracza (tempdecal.wad można go łatwo zmienić) invnext - wybiera nastepną dostepną broń invprev - wybiera poprzednią dostepną broń kick - wykopuje z serwera kill - powoduje samobojstwo gracza (nie na każdym serwerze jest to możliwe) maxplayers - ustawia maksymalną liczbę graczy mogących grać na serwerze map - ta funkcja zmienia mapę na której aktualnie wszyscy grają i loguje jej do kolejnej pausable - załącza(1) / wyłącza(0) możliwosc zatrzymania gry przez klienta pause - zatrzymuje grę ping - wyświetla pingi wszystkich graczy playdemo - rozpoczyna odgrywanie dema z (opcjonalnie, 1 - normalna) quit - wychodzi z gry bez potwierdzania r_decals 250 - maksymalna ilość detali (szczegółów r_drawviewmodel - załącza(1) / wyłącza(0) widok modelu broni r_fullbright - załącza(1) / wyłącza(0) maksymalną jasność (działa tylko na LAN'ie) r_mirroralpha - załącza(1) / wyłącza(0) refleksyjne (migające) tekstury rate - ustawia częstoliwosc wymiany danych gracza z serwerem radio1 - otwiera menu komend radiowych - radio1 radio2 - otwiera menu komend radiowych - radio2 radio3 - otwiera menu komend radiowych r11; radio3 rcon_password - ustawia rcon rcon - wywołuje na serwerze (wczesniej nalezy podac rcon_password) reconnect - ponownie łaczy z aktualnym serwerem (tym na którym graliśmy chwilę wcześniej) record - ropoczyna nagrywanie dema .dem i zapisuje je do Half-Life/cstrike/.dem reload - przeładowuje aktualną mapę (wyniki się resetują) restart - restartuje serwer i czyści listę graczy retry - próbuje połączyc się z serwerem do 4 razy ( nie zawsze działa na v43 ) s_a3d - ustawia "A3D support" wyłącza(0)/załącza(1) s_eax - ustawia "EAX support" wyłącza(0)/ załącza(1) s_enable_a3d - ustawia "A3D support" wyłącza(0)/ załącza(1) scr_conspeed - ustawia szybkość wysuwania się konsoli setinfo dm - załącza(1) / wyłącza(0) info o mapie (informacje) setinfo _vgui_menus - załącza(1) / wyłącza(0) tekstowe menu kupowania (0 - graficzne, z obrazkami ) setinfo lefthand - załącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie broni w lewej rece setinfo _ah - załącza(1) / wyłącza(0) auto helpa shutdownserver - kończy funkcjonowanie serwera jeżeli mamy go postawionego na LAN'ie sizedown - Pomniejszenie rozdzielczości ekranu wyświetlanego sizeup - Powiększenie rozdzielczości ekranu wyświetlanego slot1 - wybiera 1 broń (karabiny, karabin snajperskie, shotguny) slot2 - wybiera 2 broń (pistolety,bronie krótkie) slot3 - wybiera 3 broń (noże) slot4 - wybiera 4 broń (granaty 'smoke,flash,HE) slot5 - wybiera 5 broń (Allahu akbar czyli Bomba) slot6 - wybiera 6 broń (opcjonalnie) slot7 - wybiera 7 broń (opcjonalnie) slot8 - wybiera 8 broń (opcjonalnie) slot9 - wybiera 9 broń (opcjonalnie) slot10 - wybiera 10 broń (zawsze mozna przypisać bindy :) ) snapshot - robi zrzut ekranu (zdjęcie z rozgrywki) stop - zatrzymuje nagrywanie dema stopdemo - zatrzymuje odgrywanie dema sv_gravity - ustawia poziom grawitacji (z botami możemy poświrować i polatać) sv_friction - ustawia tarcie podłoża sv_maxrate - ustawia maksymalną czestotliwość wymiany danych z klientem na serwerze echo ] sv_skyname - ustawia teksture nieba echo ] sensitivity - ustawia czułosc myszki (łatwiej ustawić poprostu w opcjach) timeleft - pokazuje czas pozostały do zmiany mapy toggleconsole - załącza / wyłącza ekran konsoli unbind - usuwa przypisanie unbindall - usuwa wszystkie przypisania klawiszy (nasze bindy np. bind "v" +setlaser się skasuje) vclear - czyści historię konsolii version - wyswietla wersje build'a i datę jego instalacjii volume - ustawia glośność gry (dźwięki mp3, strzały itp.) zoom_sensitivity_ratio - to już zaawansowana funkcja dla ludzi którzy grają na awp modach (czułość podczas zooma) _____________________________________________________________________________________________________________________ Mam nadzieję że prosty opis configa się przyda :) mogło wystąpić kilka literówek gdyż pisałem to w nocy w dodatku po pracy. Pozdrawiam Chemik Edytowane 9 Lutego 2017 przez Chemikphp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemciooo 608 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Istnieja pojedyncze poradniki co do tego. A tu jest wszystko w jednym. Jest + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi