Skocz do zawartości

Prosty opis Config.cfg dla Początkujących


Chemikphp

Rekomendowane odpowiedzi

Poradnik dotyczy opisu config.cfg przeważnie ten plik znajduje się w folderze cstrike jeżeli ktoś nie wie co do czego jest postaram się to opisać po "polskiemu" czyli na tzw. chłopski rozum :) zapraszam do lektury

_____________________________________________________________________________________________

+attack - pierwszy tryb broni czyli oddanie strzału

+attack2 - drugi tryb broni w przypadku awp zoom a np m4a1 nałożenie tłumika (sprawdza się przy pistoletach)

+back - chodzenie do tyłu

+duck - kucanie

+forward - chodzenie do przodu

+jump - skakanie

+left - obrót w lewo

+mlook - dzięki temu możemy obracać myszką aby się rozglądać

+moveleft - poruszanie się w lewo

+moveright - poruszanie się w prawo

+reload - reload niewiele do tłumaczenia (uzupełnienie magazynku)

+right - obracanie się w prawo

+showscores - wyświetla listę graczy ich wyniki oraz pingi

+speed - chodzenie (skradanie się jak chcemy kogoś upolować)

+use - uzycie (np. przyciski, drzwi, zakladnicy )

 

adjust_crosshair - dzięki tej funkcji zmieniamy kolor celownika

bgmvolume - wlacza(1) / wyłącza(0) muzyke

buy - otwiera menu kupowania (zabawek)

buyammo1 - kupuje 1 magazynek do broni glownej (tu mam na myśli karabiny czy snajperki)

buyammo2 - buyammo2 dzięki tej funkcji możemy dostać zapas amunicji pobocznej (pistolety)

buyequip - otwieramy dzięki temu menu ekwipunku (tarcze, defuse kit itp.)

chooseteam - menu wyboru drużyny (Counter-Terrorist,Terrorist,Spectator)

con_color - R G B ustawia kolor napisow w konsoli i grze (czerwony-zielony-niebieski)

cl_allowdownload - załacza(1) / wyłącza(0) jeżeli serwer ma własne modele to ta funkcja włącza lub wyłącza ściaganie ich

cl_anglespeedkey - 0.670 ustawia szybkość, z jaką klawisze kierunkowe zmieniają kąt widzenia

cl_bob - 0.01 ustawia ilosc wyswietlanych "drgań" podczas biegu gracza (chodzi tu o latanie celownika)

cl_bobup - 0.5 ustawia czestotliwość "drgań" podczas biegu danego gracza

cl_bobcycle - 0.8 ustawia ilość wyświetlanych "drgań" podczas biegu gracza

cl_backspeed - 400 ustawia wsteczną predkość gracza

cl_corpsestay - ustawia czas w sekundach, po którym ciała nieżywych graczy znikają

cl_download_ingame - załącza(1) / wyłącza(0) ściaganie modeli i decalsów podczas gry

cl_forwardspeed - 400 ustawia predkość gracza

cl_himodels - załącza(1) / wyłącza(0) modele graczy wyższej jakości tzn [1 Minimalne, 0 Standardowe serwera]

cl_messages - pokazuje wiadomości serwera

cl_minmodels - powoduje wyświetlanie minimalnej liczby modeli (leet.mdl dla T, GIGN.mdl i VIP.mdl dla CT)

cl_observercrosshair - załącza(1) / wyłącza(0) celownik w trybie obserwatora

cl_showfps - załącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie informacji o klatkach na sekunde (fps/ pojawiają się w lewym górnym rogu)

cl_skyname - ustawia wzor nieba (np.: cl_skyname dust)

cl_movespeedkey - 0.3 ustawia szybkość poruszania przy uzyciu klawiatury

cl_pitchdown - ustawia maksymalny kąt patrzenia w dół

cl_pitchup - ustawia maksymalny kąt patrzenia w góre

cl_righthand - załącza(1) / wyłącza(0) widok broni w prawej rece

cl_timeout - 305 ustawia czas nieaktywności, po kóorym klient traci połaczenie (przy łaczeniu do serwera tzw. timeout)

_cl_autowepswitch - załącza(1) / wyłącza(0) automatyczna zmiana na silniejszą broń po jej uzyskaniu

disconnect - rozłącza z serwerem na którym gramy

drawradar - pokazuje radar (kiepska opcja czasami)

drop - wyrzucenie broni którą aktualnie trzymamy

echo "message" - pokazuje nam wiadomość w konsolii

enableconsole - dzięki tej funkcji możemy wyświetlić konsole "~"

escape - nasz wybór zostaje anulowany i powrócimy do menu gry

exec - otwiera pliki *.cfg lub *.rc < czasem przydatne

exit - wyjście z gry bez zapisu żadnych danych

fakelag 0 - symuluje lagi, możemy sobie dorobić lagi

fakeloss 0 - symuluje loss, oczywiście tutaj można pogrzebać przy stratach na połączeniu

fastsprites - tu chodzi o gęstość smoke'a 0,1,2,3 standardowa to 2

fps_lan - ustawia maxymalną ilość fps podczas gry na LAN'ie

fps_modem - ustawia maxymalna ilość fps podczas gry przez internet

fps_single - usatwia maxymalną ilość fps podczas gry na singleplayer

fullinfo - pokazuje informacje o użytkowniku

fullserverinfo - pokazuje informacje o serwerze

gamma - ustawia poziom gammy - 1/2/3

gl_dither - załącza(1) / wyłącza(0) "dygotanie"

gl_flipmatrix - załącza(1) / wyłącza(0) specjalną poprawkę celownika, gdy używany jest 3DNow! 3Dfx MiniGL

gl_keeptjunctions - załącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie załaman między teksturami

gl_max_size - 256 ustawia maksymalny rozmiar tekstur

gl_monolights - załącza(1)  / wyłącza(0) jednolite źrodlo swiatła bez cieni (dziala tylko z OpenGL)

gl_overbright - załącza(1)  / wyłącza(0) tryb maksymalnej jasności

gl_picmip - ustawia jakość renderowania im wyższa wartość tym szybsza gra ale stanowczo gorsza jakość

cl_playermip - ustawia jakość renderowania modeli graczy - im wyższa wartość tym szybsza gra ale gorsza jakość modeli

gl_polyoffset - ustawia wyrównywanie wielokątów

gl_smoothmodels - ustawia wygładzanie modeli - 1-załączony , 0-wyłączony

gl_spriteblend - załącza(1)  / wyłącza(0) mieszanie (łączenie/mergowanie) sprite'ów

gl_texturemode - ustawia tryb renderowania (w porządku od najgorszego do najlepszego)

gl_zmax 4096 - ustawia maxymalny rozmiar 'Z-Buffer'

graphheight 64 - ustawia wysokość "net_graph 1/2/3"

hideconsole - ukrywa konsole

hisound - załącza(1)  / wyłącza(0) dźwiek wysokiej jakości (1 - 22kHz, 0 - 11kHz)

hud_deathnotice_time - 6 ustawia jak długo wiadomość o śmierci widoczna bedzie na ekranie

hud_fastswitch - załącza(1)  / wyłącza(0) szybkie przełączanie broni

hud_saytext_time - ustawia jak długo wiadomości tekstowe (chatowe) widoczne będą na ekranie

max_shells - ustawia maksymalna liczbę łusek czy naboi wyświetlanych w jednym momencie

max_smokepuffs - ustawia maksymalna liczbę dymków wyświetlanych w jednym momencie

menuselect - wybiera daną rzecz z menu

messagemode - wyświetla wszystkim graczom na serwerze

messagemode2 - wyświetla jedynie graczom z twojej druzyny

motd - wyświetla "Wiadomośś Dnia" (motd.txt serwera)

mp_autoteambalance - załącza(1)  / wyłącza(0) automatyczne wyrównywanie graczy w drużynie

mp_buytime - ustawia czas w minutach, w czasie którego gracze mogą kupować

mp_c4timer - ustawia czas w sekundach, po którym bomba wybuchnie

mp_footsteps - załącza(1)  / wyłącza(0) dźwieki kroków graczy

mp_friendlyfire - załącza(1)  / wyłącza(0) odnoszenie obrażeń od strzalów partnera z drużyny (friendly fire)

mp_hostagepenalty - ustawia liczbę zakładników, których można zabić, zanim gracz zostanie wykopany

mp_limitteams - ustawia dopuszczalna różnice liczby graczy między drużynami

mp_logmessages - umożliwia zapisywanie wiadomosci z chatu do osobnego pliku (.txt)

mp_maxrounds - ustawia liczbę rund między zmianą map

mp_roundtime - ustawia czas rundy w minutach

mp_startmoney - ustawia liczbę pieniędzy dostepnych na początku gry

mp_timelimit - ustawia czas w minutach miedzy zmianą map

mp_tkpunish - załącza(1)  / wyłącza(0) karanie teamkillerów na początku następnej rundy (tzw. PUNISH)

mp_winlimit - ustawia liczbę zwycięstw, po których nastąpi zmiana mapy

net_graph - załącza / czy też ustawia graficzną formę informacjii o polączeniu z serwerem

net_graphpos - ustawia miejsce wyświetlania net_graph

net_graphwidth - ustawia odleglość wyświetlania net_graph od prawego marginesu ekranu

net_scale - ustawia skale wyświetania net_graph 2

impulse 100 - załącza / wyłącza latarke (flashlight)

impulse 201 - spray'uje logo gracza (tempdecal.wad można go łatwo zmienić)

invnext - wybiera nastepną dostepną broń

invprev - wybiera poprzednią dostepną broń

kick - wykopuje z serwera

kill - powoduje samobojstwo gracza (nie na każdym serwerze jest to możliwe)

maxplayers - ustawia maksymalną liczbę graczy mogących grać na serwerze

map - ta funkcja zmienia mapę na której aktualnie wszyscy grają i loguje jej do kolejnej

pausable - załącza(1)  / wyłącza(0) możliwosc zatrzymania gry przez klienta

pause - zatrzymuje grę

ping - wyświetla pingi wszystkich graczy

playdemo - rozpoczyna odgrywanie dema z (opcjonalnie, 1 - normalna)

quit - wychodzi z gry bez potwierdzania

r_decals 250 - maksymalna ilość detali (szczegółów

r_drawviewmodel - załącza(1)  / wyłącza(0) widok modelu broni

r_fullbright - załącza(1)  / wyłącza(0) maksymalną jasność (działa tylko na LAN'ie)

r_mirroralpha - załącza(1)  / wyłącza(0) refleksyjne (migające) tekstury

rate - ustawia częstoliwosc wymiany danych gracza z serwerem

radio1 - otwiera menu komend radiowych - radio1

radio2 - otwiera menu komend radiowych - radio2

radio3 - otwiera menu komend radiowych r11; radio3

rcon_password - ustawia rcon

rcon - wywołuje na serwerze (wczesniej nalezy podac rcon_password)

reconnect - ponownie łaczy z aktualnym serwerem (tym na którym graliśmy chwilę wcześniej)

record - ropoczyna nagrywanie dema .dem i zapisuje je do Half-Life/cstrike/.dem

reload - przeładowuje aktualną mapę (wyniki się resetują)

restart - restartuje serwer i czyści listę graczy

retry - próbuje połączyc się z serwerem do 4 razy ( nie zawsze działa na v43 )

s_a3d - ustawia "A3D support" wyłącza(0)/załącza(1) 

s_eax - ustawia "EAX support" wyłącza(0)/ załącza(1) 

s_enable_a3d - ustawia "A3D support" wyłącza(0)/ załącza(1) 

scr_conspeed - ustawia szybkość wysuwania się konsoli

setinfo dm - załącza(1)  / wyłącza(0) info o mapie (informacje)

setinfo _vgui_menus - załącza(1)  / wyłącza(0) tekstowe menu kupowania (0 - graficzne, z obrazkami )

setinfo lefthand - załącza(1)  / wyłącza(0) wyświetlanie broni w lewej rece

setinfo _ah - załącza(1)  / wyłącza(0) auto helpa

shutdownserver - kończy funkcjonowanie serwera jeżeli mamy go postawionego na LAN'ie

sizedown - Pomniejszenie rozdzielczości ekranu wyświetlanego

sizeup - Powiększenie rozdzielczości ekranu wyświetlanego

slot1 - wybiera 1 broń (karabiny, karabin snajperskie, shotguny)

slot2 - wybiera 2 broń (pistolety,bronie krótkie)

slot3 - wybiera 3 broń (noże)

slot4 - wybiera 4 broń (granaty 'smoke,flash,HE)

slot5 - wybiera 5 broń (Allahu akbar czyli Bomba)

slot6 - wybiera 6 broń (opcjonalnie)

slot7 - wybiera 7 broń (opcjonalnie)

slot8 - wybiera 8 broń (opcjonalnie)

slot9 - wybiera 9 broń (opcjonalnie)

slot10 - wybiera 10 broń (zawsze mozna przypisać bindy :) )

snapshot - robi zrzut ekranu (zdjęcie z rozgrywki)

stop - zatrzymuje nagrywanie dema

stopdemo - zatrzymuje odgrywanie dema

sv_gravity - ustawia poziom grawitacji (z botami możemy poświrować i polatać)

sv_friction - ustawia tarcie podłoża

sv_maxrate - ustawia maksymalną czestotliwość wymiany danych z klientem na serwerze

echo ] sv_skyname - ustawia teksture nieba

echo ] sensitivity - ustawia czułosc myszki (łatwiej ustawić poprostu w opcjach)

timeleft - pokazuje czas pozostały do zmiany mapy

toggleconsole - załącza / wyłącza ekran konsoli

unbind - usuwa przypisanie

unbindall - usuwa wszystkie przypisania klawiszy (nasze bindy np. bind "v" +setlaser się skasuje)

vclear - czyści historię konsolii 

version - wyswietla wersje build'a i datę jego instalacjii

volume - ustawia glośność gry (dźwięki mp3, strzały itp.)

zoom_sensitivity_ratio - to już zaawansowana funkcja dla ludzi którzy grają na awp modach (czułość podczas zooma)

_____________________________________________________________________________________________________________________

Mam nadzieję że prosty opis configa się przyda :) mogło wystąpić kilka literówek gdyż pisałem to w nocy w dodatku po pracy.

Pozdrawiam Chemik
Edytowane przez Chemikphp
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności