Skocz do zawartości

Przykładowe zabawy dla prowadzącego v2


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Taki temat powstał już jakiś czas temu przez @Besi523. Od tamtego tematu minęło już jednak sporo czasu, więc postanowiłem, że odświeżę trochę sytuację. Ponadto liczę na to, że temat ten pozostanie otwarty, abyście wy - gracze i prowadzący - mogli zaproponować swoje zabawy do dopisania do listy. Zabawy, które pojawiły się w temacie Besi tutaj nie będą wypisane.

Link do poprzedniego tematu: 

 

► Alfabet ◄
Prowadzący podaje więźniom dowolną literkę z alfabetu (łacińskiego, i.e. bez polskich znaków). Ich zadaniem jest napisanie kolejności tej literki w alfabecie. Przykładowo, jeśli prowadzący poda literkę "f", odpowiedzią będzie 6, ponieważ "f" jest 6 literką w alfabecie.

 

► Krwawa Czapeczka ◄
Więźniowie patrzą się w ścianę i ściągają czapki. Na znak prowadzącego, każdy zakłada dowolną czapkę. Osoby, które mają na głowach powtarzające się czapki - giną (ewentualnie, dla odmienności - ginie grupa osób, która ma najbardziej powszechną czapkę).

 

► Samobójca ◄
Zadaniem terrorystów jest zostawienie sobie jak najmniejszej ilości życia. Osoba, która pod koniec zabawy będzie miała najmniej życia - wygrywa. Przykładowo, terroryści ustawiają się na/obok wieży i skaczą na ziemię (dowolną ilość razy).

 

► Opis Przedmiotu ◄
Zabawa dla mniejszej ilości osób. Prowadzący podaje jakiś przedmiot - zadaniem terrorystów jest jego opisanie, bez używania jego nazwy. Więzień, który opisze przedmiot w najbardziej kreatywny sposób - wygrywa.

 

► Odmieniec ◄
Zabawa dla 3 terrorystów (przynajmniej tak najlepiej wychodzi). Na znak prowadzącego, więźniowie piszą 1 lub 2 na say'u.
»
Jeśli trzy osoby napiszą tą samą liczbę, ginie osoba, która zrobiła to jako ostatnia
» Jeśli dwie osoby napiszą tę samą liczbę, a trzecia inną - osoba która napisała inną liczbę ginie

 

► Gimnastyka ◄
Terroryści dzieleni są na kilka drużyn (najlepiej minimum 3-osobowych). Następnie, na sygnał prowadzącego, w drużynach tworzą jakiś kształt, formę geometryczną itd (prostokąt, trójkąt, wieża, ...). Drużyna, której kształt najbardziej spodoba się prowadzącemu - wygrywa.

 

► Spray ◄
Więźniowie skaczą i rysują spray, kto narysuje najniżej - przegrywa (lub vice versa - kto narysuje najwyżej, wygrywa).

 

► Przedmiot na literę ◄
Prowadzący podaje literkę (lub literki) oraz kategorię (owoc, warzywo, baton, cukierek, budynek, zawód, ...). Zadaniem więźniów jest napisanie słów na literkę podaną przez prowadzącego, które wpisują się w podaną kategorię. Ilość słów do napisania wybiera prowadzący (sugeruję 1-3).

 

► Gorący Ziemniak ◄
Strażnicy podrzucają terrorystą pustą broń i rozpoczynają zabawę (na chacie CT określają godzinę, o której ona się zakończy). Zadaniem więźniów jest rzucanie pomiędzy sobą broni - kto ją będzie miał kiedy zabawa się skończy, ginie. Jeśli ktoś wyrzuci broń na ziemię (inny terrorysta jej bezpośrednio nie złapie) - ginie.

 

► Ostatnia Litera ◄
Terroryści ustawiają się w szeregu. Prowadzący decyduje od której strony rozpoczyna zabawę i podaje pierwszą literkę, na którą słowo ułożyć musi pierwszy więzień. Zadaniem kolejnego terrorysty jest ułożenie nowego słówka, na ostatnią literę słowa osoby poprzedzającej. Jeśli poda błędną odpowiedź (lub jej nie poda w ogóle / nie zdąży jej podać w wyznaczonym czasie - ginie).
Przykładowo: Jabłko - Ostatki - Indyk - Kino - ...

 

► Pytanie za Pytanie ◄
Zabawa w której uczestniczy dwóch więźniów (można podzielić na drużyny, będą podchodzili po kolei, etc.). Prowadzący ustala więźnia, który rozpoczyna zabawę. Jego zadaniem jest zadanie pytania drugiej osobie, a zadaniem drugiej osoby, jest odpowiedzenie kolejnym, sensownym pytaniem.
Przykładowo:

A: Widzieliśmy się wczoraj?
B: A byłeś wczoraj w Szczecinie?
A: A ty byłeś w Centrum Handlowym?
B: Tak.
Gracz B popełnił błąd, ponieważ nie odpowiedział kolejnym pytaniem - ginie. Liczy się tutaj jedynie kreatywność więźniów.

 

► Kuchnia ◄
Zadaniem więźniów jest przyrządzenie potrawy dla prowadzącego (oczywiście słownie - więzień opisuje potrawę, którą przyrządza). Jeśli potrawa spodoba się prowadzącemu - terrorysta przeżyje, a w innym wypadku - ginie.

 

► Familiada ◄
Quiz drużynowy - terroryści dzieleni są na dwie grupy (lub więcej). Z każdej grupy występuje jedna osoba, i odpowiada na pytanie zadane przez prowadzącego. Jeśli odpowie jako pierwsza, i odpowie poprawnie - zdobywa punkt dla swojej drużyny. Drużyna która na koniec zabawy będzie miała największą ilość punktów - wygrywa.

 

► Lustrzane Odbicie ◄
Prowadzący powinien jasno i wyraźnie rozpocząć (oraz zakończyć) zabawę. Terroryści wykonują te same ruchy co prowadzący. Przykładowo - prowadzący robi krok w przód, więźniowie również. Prowadzący podskakuje, więźniowie podskakują, itd.

 

► Odwrotne Odbicie ◄
Podobnie jak w Lustrzanym Odbiciu, więźniowie naśladują ruchy prowadzącego, jednak robią je "na odwrót". Przykładowo - prowadzący robi krok w przód, więźniowie robią krok w tył, itd.

 

► Wybraniec ◄
Prowadzący wyznacza dwie osoby, które ustawiają się przed resztą więźniów i mają totalny bezruch. Zadaniem reszty więźniów jest ustawienie się za jednym z wcześniej wybranych terrorystów. Osoba, która będzie miała mniejsze poparcie - ginie.

 

► Skróty ◄
Prowadzący podaje jakiś skrót, np. "CSC". Zadaniem terrorystów jest jego rozszyfrowanie i napisanie jego pełnej nazwy na say'u - w tym przypadku, wygrywa osoba która napisze "CS-CLASSIC".

 

 

Z czasem będę aktualizował ten temat o nowe propozycje zabaw. Oczywiście nie jest to temat w żaden sposób oficjalny - stanowi po prostu propozycje nowych zabaw dla prowadzącyh, aby zwiększyć trochę ilość stosowanych zabaw na serwerze, bo aktualne często się powtarzają.

Zabawy pisałem z własnych doświadczeń z grania na JB - na różnych sieciach, nie tylko tutaj. Zabawy, do których nie pamiętałem nazw nazwałem własnoręcznie - jeśli ktoś ma lepszą propozycję, zapraszam do wypowiedzi :)

Edytowane przez offen
  • Like 6
  • Uwielbiam 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jak zweryfikować ilości życia terrorystów w grze "samobójca".

Ogółem bardzo fajny temat i pewnie wiele osób które chcą poszerzyć zasób swoich zabaw przeprowadzanych podczas prowadzenia na pewno znajdą tu coś dla siebie! :D choć o wybrańcu mam złe zdanie z racji tego, że ta zabawa powinna mieć zakaz wybierania przywódców z pierwszej reakcji, bo chyba należy się za 1. reakcje jakaś nagroda a nie 50/50 możliwości śmierci. Ale sam koncept okej i mogłaby to być jakaś forma deski ratunku dla przegranych na jakimś torze czy coś. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Masterdor napisał:

Nie ma jak zweryfikować ilości życia terrorystów w grze "samobójca".

Ogółem bardzo fajny temat i pewnie wiele osób które chcą poszerzyć zasób swoich zabaw przeprowadzanych podczas prowadzenia na pewno znajdą tu coś dla siebie! :D choć o wybrańcu mam złe zdanie z racji tego, że ta zabawa powinna mieć zakaz wybierania przywódców z pierwszej reakcji, bo chyba należy się za 1. reakcje jakaś nagroda a nie 50/50 możliwości śmierci. Ale sam koncept okej i mogłaby to być jakaś forma deski ratunku dla przegranych na jakimś torze czy coś. 

Co do samobójcy - zdaję sobie z tego sprawę, I jest to niestety ogromny minus. Dopisalem do listy bo mi zawsze ta zabawa się podobała, ale póki nie zostanie wprowadzony (regulaminowy) zakaz oszukiwania na tego typu zabawach, ciężko będzie cokolwiek z tym zrobić.

Co do wybrańca, też o tym pomyślałem, dlatego w opisie zostawiłem "prowadzący wyznacza", a w jaki sposób to zrobi - jest to jego decyzja (przegrani z zabawy, ostatnia reakcja, ...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności