Skocz do zawartości

[Tutorial] Od zera do skryptera ! [7-9/12]


Diablox9

Rekomendowane odpowiedzi

(Lekcja #7)
Skrypt "Cycler"

zrodlo : cshacked

+ Poznanie zasady działania Cycler'a i do czego on służy
Cycler pozwala na za pomocy 1 komendy zrobić wywołanie np. gl_monolights 0 a następnie gdy wpiszemy wywołanie jeszcze raz to gl_monolights 1

Oto przykładowy Cycler z wykorzystaniem komend

alias Wywolanie "Wlaczamy"
alias Wlaczamy "gl_monolights 1;alias Wywolanie Wylaczamy"
alias Wylaczamy "gl_monolights 0;alias Wywolanie Wlaczamy"

Objaśnienie krok po kroku

alias Wywolanie "Wlaczamy"

Kolor czerwony odpowiada za początek. Czyli to jest właśnie wywołanie które będzie automatycznie zmieniane 1/0 [Włączamy/Wyłączamy]
Kolor niebieski uruchamia komendę (w naszym przypadku jest to gl_monolights 1) a następnie zmienia wywołanie na inne
alias Wlaczamy "gl_monolights 0;alias Wywolanie Wylaczamy"

Kolor czerwony odpowiada za zmianę komendy WYWOŁANIE na WYŁĄCZAMY. Program robi to za pomocą alias Wywołanie 'Inna Komenda' (W naszym przypadku alias Wywołanie Wyłączamy. Możemy powiedzieć ze robimy PRZEADRESOWANIE)
Kolor czarny odstawiamy na bok (możemy go dowolnie modyfikować, ale wtedy trzeba zmienić wszystkie pierwsze alias'e i dostosować je)
alias Wylaczamy "gl_monolights 0;alias Wywolanie Wlaczamy"

Kolor czerwony robi przestawienie komendy WYWOŁANIE na inna
Kolor czarny odstawiamy na bok (Patrz wyżej)

Teraz opis

alias Wywolanie "Wlaczamy"
alias Wlaczamy "gl_monolights 1;alias Wywolanie Wylaczamy"
alias Wylaczamy "gl_monolights 0;alias Wywolanie Wlaczamy"
bind l "Wywolanie"

Naciskamy klawisz l. Zostaje użyta komenda Włączamy a komenda Wywołanie zostaje przekierowana na Wyłączamy.
Znowu naciskamy klawisz l. Zostaje użyta komenda Wyłączamy a komenda Wywołanie zostaje przekierowana na Włączamy.

(Lekcja #8)
Skrypt "Auto Buy"

+ Zrobienie własnego skryptu na Auto Buy w oparciu o poprzednie lekcje.
Do zrobienia skryptu musisz wiedzieć jak wykorzystywać aliasy (chodź nie jest to konieczne, możesz skrypt oprzeć tylko na bindach).

Oto przykładowy skrypt na Auto Buy (oparty na bindach):

bind F3 "m4a1; ak47; primammo"

Czyli po naciśnięciu F3 kupujesz bron M4A1 lub AK47 (w zależności w jakim teamie jesteś) i amunicje. Oczywiście jeżeli nie mamy kasy, na te bronie nic nie kupimy, tak samo jest, gdy masz np. binda na AWP i Deagle, a na AWP ci nie starczy to kupisz tylko Deagle.

Możemy tez razem z Auto Buy'em informować co kupiliśmy, aby to zrobić należy dodać komendę say_team "wiadomość", np.

bind F3 "m4a1; ak47; primammo; say_team -=[ M4A1 | AK47 ]=-"

Czyli przy kupowaniu broni i amunicji piszemy jeszcze, co kupiliśmy.

Możemy jeszcze skorzystać z opcji, żeby po kupieniu naszego "zestawu" będziemy mieli nóż w dłoni. Aby tak mieć należy dodać do naszego binda wywołanie weapon_knife, np.

bind F3 "m4a1; ak47; primammo; weapon_knife; say_team -=[ M4A1 | AK47 ]=-"

Czyli kupujemy bindem nasz "zestaw", nasz team widzi co kupiliśmy i w dłoni mamy nóż.

Jest jeszcze opcja wprowadzania komend radiowych, np. coverme, a oto jak wygląda to w naszym bindzie:

bind F3 "m4a1; ak47; primammo; coverme; weapon_knife; say_team -=[ M4A1 | AK47 ]=-"

Czyli kupujemy bindem nasz "zestaw", nasz team widzi co kupiliśmy, mówimy Cover Me! i w dłoni mamy noz.

Co nam daja aliasy w Auto Buy? Możemy skrócić skomplikowany skrypt, np.alias Karabin "m4a1; ak47"
alias Pistolet "deagle"
alias Magnum "awp"
alias Ammo "primammo; secammo"
alias Noz "weapon_knife"
alias Ekwipunek "vest; vesthelm; flash; hegren; sgren; defuser"
bind F3 "Karabin; Ekwipunek; Ammo; Noz"
bind F4 "Pistolet; Ammo"
bind F5 "Magnum; Pistolet; Ekwipunek; Ammo; Noz" Komendy jakie mozemy uzyc w Auto Buy'u to:

Cytat

<== Pistolety ==>
usp - K&M .45 Tactical
p228 - 228 Compact
deagle - .40 Dual Elites (Desert Eagle)
elites - 9X19mm Sidearm
fn57 - ES Five-Seven

<== Strzelby ==>
m3 - Leone 12 Gauge Super
xm1014 - Leone YG1265 Auto Shotgun

<== SGM ==>
mac10 - Ingram MAC-10
tmp - Schmidt Machine Pistol
mp5 - K&M Sub-Machine Gun
ump45 - K&M UMP45
p90 - ES C90

<== Karabiny ==>
galil - Clarion 5.56
ak47 - CV-47
scout - Schmidt Scout
sg552 -Krieg 552 Commando
awp - Magnum Sniper Rifle
g3sg1 - D3/AU-1 Semi-Auto Sniper Rifle
famas -
m4a1 - Maverick M4A1 Carbine
aug - Bullpup
sg550 - Krieg 550 Commando

<== Bron maszynowa ==>
m249 - ES M249 Para

<== Amunicja ==>
primammo - amunicja do karabinów
secammo - amunicja do pistoletów

<== Ekwipunek ==>
vest - Kamizelka
vesthelm - Kamizelka & Hełm
flash - Granat Oślepiający
hegren - Granat Wybuchowy
sgren - Granat Dymny
nvgs - Podczerwień
defuser - Obcęgi
shield - Tarcza


(Lekcja #9)
Łączenie skryptów

+ W tej lekcji połączymy ze sobą 2 skrypty które maja działać bez zarzutu. Opisze także podstawowe błędy.

Oto pierwszy skrypt do połączenia

cl_pitchspeed 2.999//;alias cl_pitchspeed
alias +F.Anti "+attack;+lookdown"
alias -F.Anti "-attack;-lookdown"
(Skrypt Anti Recoil)

alias +F.Rapid "alias _special F.Rapid;F.Rapid"
alias -F.Rapid "alias _special;-attack"
alias F.Rapid "+attack;wait;-attack;wait;special"
(Skrypt Rapid Fire)

Oprzemy skrypt na budowie RAPID FIRE (Innej możliwości nie ma)
Teraz wytłumaczenie

alias +F.Anti "+attack;+lookdown"
alias -F.Anti "-attack;-lookdown"

alias +F.Rapid "alias _special F.Rapid;F.Rapid"
alias -F.Rapid "alias _special;-attack"
alias F.Rapid "+attack;wait;-attack;wait;special"

Mamy za dużo wywolan +ATTACK a wiec z skrypt anti recoil bierzemy jedynie

cl_pitchspeed 2.999//;alias cl_pitchspeed
+lookdown i -lookdown

Teraz laczymy. Zauwazcie, ze +/-lookdown znajduja sie po +/-attack, wiec trzeba umiescic je tak jak nalezy, czyli:

cl_pitchspeed 2.999//;alias cl_pitchspeed
alias +F.Rapid "alias _special F.Rapid;F.Rapid"
alias -F.Rapid "alias _special;-lookdown;-attack;-lookdown"
alias F.Rapid "+lookdown;+attack;wait;-attack;-lookdown;wait;special"

Tak wyglada poprawnie zlaczony skrypt. Skrypt ten sluzy do Rapid Burst. Dziala na zasadzie petli, czyli wykonuje komende F.Rapid ok. 80 razy na sekunde.

Podstawowe bledy to:
- Umieszczenie w zlej kolejnosci wykonywanych skryptow,
- Zapomnienie o jakims skrypcie (nie polaczenie go w ogole),
- Zle napisana komenda (tzw. literowki)
- Zle aliasy

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Automatycznie wygenerowana wiadomość.Temat został zamknięty przez któregoś z moderatora.Powód: /clJeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.PozdrawiamyAdministracja Forum | Cs-Classic.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności