Skocz do zawartości

Problem z serwerami


-_-

Rekomendowane odpowiedzi

  • Właściciel
"Wystąpił problem na poziomie infrastruktury sieciowej. Odpowiednie osoby pracują nad jego rozwiązaniem. W tej chwili musimy skupić się na tym, dlatego prosimy o cierpliwość. Po przywróceniu komunikacji sieciowej prosimy o kontakt poprzez panel, udzielimy Panu dokładniejszej informacji oraz rekompensaty z tytułu zaistniałem sytuacji."

 

To odpowiedź pukawki. Pozostaje czekać.

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel

Koniec.

 

W skrócie, w między czasie szybkie info.
Najpierw był atak ddos, na który składało się wiele ataków.
Po g. 15 odparliśmy ten atak.
Ale już po 16 padło urządzenie w szkielecie data center (nie przez atak).
Ucierpiało wiele serwisów w tym i my.
My też nie wierzmy w zbiegi okoliczności, ale tu faktycznie był zbieg okoliczności.
Ale to jeszcze nie koniec. Nasz system który z powodzeniem już od 2 lat automatycznie odpiera ataki także postanowił,  że potrzebuje interwencji serwisu producenta :/
Nie prawdopodobne a jednak....

Najpierw została ogarnięty temat urządzenia i to trwało najdłużej, a potem sysopy z datat center odfiltrowały atak.

Został czas na wnioski i usprawnienia, aby zapobiec takim sytuacjom.

Ilość pecha na raz wyczerpaliśmy chyba na następny rok.
 

Mam info, że usługi zostały z automatu przedłużone o 24h.
 

Uwaga mogą występować jeszcze problemy z połączeniami za granicę, dla tego na GT może nie podawać statusu serwera.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel

Z powodu awarii jutro na fanpage'u pojawią się kody, zapraszam do lajkowania i ustawienia sobie powiadomień.

Kody będzie można wykorzystać w naszym sklepiku - shop.cs-classic.pl

 

https://www.facebook.com/pages/Cs-Classicpl/1388221404785306?fref=ts

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel

Baza danych oraz FastDL mogą nie działaać jeszcze poprawnie, więc amxbans i sourcebans nie działają. Pukawka twierdzi, że już starają się to naprawić.

Do jutra wszystko ma podobno wrócić do normy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel

Wiadomość od pukawki wysłana wszystkim klientom

 

 

 

Drodzy klienci,

W ubiegłym tygodniu na infrastrukturę naszego hostingu zostały przeprowadzone zmasowane, bardzo dobrze przygotowane ataki DDoS, które były bezpośrednią przyczyną trwających w tym czasie niestabilności oraz przerw w dostępie do części usług oraz naszego serwisu.

Od momentu wykrycia ataków cały czas pracowaliśmy nad ich odparciem, co jest trudnym i złożonym procesem przy tak dużej skali ataków oraz charakterze oferowanych przez nas usług. Nie można bowiem jednorazowo zastosować zabezpieczeń, które pozwalałyby zablokować każdy rodzaj ataku, jest to znacznie bardziej złożony problem.

Pod koniec ubiegłego tygodnia udało nam się jednak wypracować zabezpieczenia, które w znacznym stopniu ograniczyły skuteczność ataków. W ostatnich dniach odpieraliśmy już tylko mniejsze, preparowane pod kątem naszych usług ataki, a także usprawnialiśmy zabezpieczenia i filtry, aby zapewnić niezakłóconą pracę naszej strony oraz usług takich jak bazy danych MySQL.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które z tego powodu miały miejsce, jednak było to konieczne, aby zapewnić dalszą ciągłość usług i wypracować skuteczniejsze zabezpieczenia. W ramach rekompensaty przedłużyliśmy wszystkie aktywne w tym czasie serwery o czas trwania przerw (serwery wykupione przed 03.11 otrzymały łącznie 7 dni przedłużenia, serwery wykupione później o liczbę dni, które obejmowały ich okres wynajmu).

Zdajemy sobie sprawę jak bardzo uciążliwe były dla Was skutki ataków. Wiemy, że stawialiście przed nami wysokie oczekiwania, jednak chcemy zapewnić, że przy tej skali i przy takiej sile ataków nie było możliwe ich natychmiastowe odparcie z pełną skutecznością. Biorąc to pod uwagę trzeba powiedzieć jasno, że zmiana naszego hostingu na inny nie spowoduje, że Wasze serwery będą lepiej chronione.

Dziękujemy wszystkim Wam, naszym klientom za wsparcie, to dla nas wiele znaczy i bardzo pomagało nam podczas naszych zmagań. Dziękujemy również operatorom telekomunikacyjnym: Telia, Orange, Netia oraz ATM za pomoc i bardzo sprawną akcję przy wygaszaniu ataków.

Jesteśmy zespołem, który od lat wkłada wiele wysiłku i serca w hosting Pukawka.pl. Nie traktujemy tej sytuacji ani w kategoriach sukcesu, ani porażki.

Wyrządzanie innym krzywdy poprzez takie ataki jest porażką całej branży hostingu serwerów gier w Polsce.

Pozdrawiamy,
Zespół Pukawka.pl
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności