Szara Mysza 210 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Ponad trzy lata po premierze Heavy Rain jesteśmy świadkami kolejnego eksperymentu firmy Quantic Dream i próby opowiedzenia historii bez kajdan, jakie nakłada każdemu deweloperowi mechanika danego gatunku. David Cage – mózg całej operacji – od lat mówi o emocjach, znoszeniu barier pomiędzy grą a graczem, kontekstowym sterowaniu i tak strasznym zjawisku jak napis „game over”. Przyjrzyjmy się zatem najnowszemu tytułowi francuskiego studia. Bez zbędnego budowania napięcia mogę od razu oznajmić, że Beyond: Dwie dusze powinno spodobać się fanom Heavy Rain i Fahrenheita. Najnowszą produkcję studia łączy ze swoimi poprzedniczkami wiele wspólnych elementów. Nie zabrakło jednak paru nowych pomysłów, przede wszystkim związanych z nietypową dwójką głównych bohaterów. Jodie Holmes urodziła się z osobliwym darem (tudzież przekleństwem), dziewczyna związana jest z niewidzialną istotą – Aidenem, który może wpływać na znajdujące się w naszym świecie przedmioty, urządzenia i osoby. Przybrani rodzice nie potrafią udźwignąć brzemienia „opanowanej przez demona” dziewczynki i takim sposobem Jodie trafia do Instytutu Zjawisk Paranormalnych, gdzie dorasta pod opieką profesora Nathana Dawkinsa. Jej nadprzyrodzonymi umiejętnościami interesuje się również CIA, wykorzystując Jodie i Aidena jako szpiegów oraz dwuosobowy pluton siejący zniszczenie. Sporą wadą scenariusza jest jego ogromna przewidywalność, nie pomógł nawet zabieg nieliniowej narracji. Akcja rozgrywa się na przestrzeni 15 lat dorastania Jodie, sceny z jej życia pozbawiono chronologii, byśmy mogli sami powoli złożyć układankę w całość. Niestety, zaserwowano puzzle o bardzo dużych kawałkach, na których od razu widzimy zbyt wiele gotowego obrazka. Zastosowanych schematów i klisz jest aż nadto, toteż zwroty akcji nie do końca są w stanie nas poruszyć. Heavy Rain, pomimo kilku zasłon dymnych i luk w fabule, poradziło sobie w tej materii znacznie lepiej. Jak powtarza sam autor scenariusza, Beyond to opowieść bardzo poważna w swej wymowie. Porusza takie trudne tematy jak radzenie sobie z utratą bliskich, odmienność, samotność czy nawet eutanazja. Motywy te faktycznie zachęcają do refleksji, a przede wszystkim uwiarygodniają wirtualnych bohaterów. Nawet jeżeli nie chcemy się z nimi identyfikować, to gotowi jesteśmy im współczuć i rozumiemy ich motywy. Cage spróbował się także zmierzyć z dręczącym ludzkość od zarania dziejów pytaniem o życie po życiu. Beyond odpowiada na nie niestety w sposób dosłowny, sztampowy i momentami wręcz kiczowaty, nie pozostawiając graczowi odrobiny pola dla interpretacji. Źródło: www.gry-online.pl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Besi523 3 023 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Automatycznie wygenerowana wiadomość. Temat został zamknięty przez któregoś z moderatorów. Powód: Brak aktywnosci Jeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą. Pozdrawiamy Administracja Forum | Cs-Classic.PL | Klasyczna sieć serwerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.