Skocz do zawartości

[PS3] Beyond two souls


Szara Mysza

Rekomendowane odpowiedzi

3821_beyond-two-souls-prev.png

 

Ponad trzy lata po premierze Heavy Rain jesteśmy świadkami kolejnego eksperymentu firmy Quantic Dream i próby opowiedzenia historii bez kajdan, jakie nakłada każdemu deweloperowi mechanika danego gatunku. David Cage – mózg całej operacji – od lat mówi o emocjach, znoszeniu barier pomiędzy grą a graczem, kontekstowym sterowaniu i tak strasznym zjawisku jak napis „game over”. Przyjrzyjmy się zatem najnowszemu tytułowi francuskiego studia. Bez zbędnego budowania napięcia mogę od razu oznajmić, że Beyond: Dwie dusze powinno spodobać się fanom Heavy Rain i Fahrenheita. Najnowszą produkcję studia łączy ze swoimi poprzedniczkami wiele wspólnych elementów. Nie zabrakło jednak paru nowych pomysłów, przede wszystkim związanych z nietypową dwójką głównych bohaterów. Jodie Holmes urodziła się z osobliwym darem (tudzież przekleństwem), dziewczyna związana jest z niewidzialną istotą – Aidenem, który może wpływać na znajdujące się w naszym świecie przedmioty, urządzenia i osoby. Przybrani rodzice nie potrafią udźwignąć brzemienia „opanowanej przez demona” dziewczynki i takim sposobem Jodie trafia do Instytutu Zjawisk Paranormalnych, gdzie dorasta pod opieką profesora Nathana Dawkinsa. Jej nadprzyrodzonymi umiejętnościami interesuje się również CIA, wykorzystując Jodie i Aidena jako szpiegów oraz dwuosobowy pluton siejący zniszczenie.

 

 

Sporą wadą scenariusza jest jego ogromna przewidywalność, nie pomógł nawet zabieg nieliniowej narracji.
Akcja rozgrywa się na przestrzeni 15 lat dorastania Jodie, sceny z jej życia pozbawiono chronologii, byśmy mogli sami powoli złożyć układankę w całość.
Niestety, zaserwowano puzzle o bardzo dużych kawałkach, na których od razu widzimy zbyt wiele gotowego obrazka. Zastosowanych schematów i klisz jest aż nadto,
toteż zwroty akcji nie do końca są w stanie nas poruszyć. Heavy Rain, pomimo kilku zasłon dymnych i luk w fabule, poradziło sobie w tej materii znacznie lepiej.
 
465195449.jpg
 
Jak powtarza sam autor scenariusza, Beyond to opowieść bardzo poważna w swej wymowie.
Porusza takie trudne tematy jak radzenie sobie z utratą bliskich, odmienność, samotność czy nawet eutanazja.
Motywy te faktycznie zachęcają do refleksji, a przede wszystkim uwiarygodniają wirtualnych bohaterów.
Nawet jeżeli nie chcemy się z nimi identyfikować, to gotowi jesteśmy im współczuć i rozumiemy ich motywy.
Cage spróbował się także zmierzyć z dręczącym ludzkość od zarania dziejów pytaniem o życie po życiu.
Beyond odpowiada na nie niestety w sposób dosłowny, sztampowy i momentami wręcz kiczowaty, nie pozostawiając graczowi odrobiny pola dla interpretacji.
 
 
Źródło: www.gry-online.pl

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Automatycznie wygenerowana wiadomość.
Temat został zamknięty przez któregoś z moderatorów.

 

Powód: Brak aktywnosci

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.

 

Pozdrawiamy
Administracja Forum | Cs-Classic.PL | Klasyczna sieć serwerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -_- odblokował(a) ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności