GryTrean 677 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Witam! Ostatnio zacząłem uczyć się sourcepawna, więc pomyślałem, że mógłbym podzielić się wiedzą z wami! Zauważyłem, że nie ma niczego takiego na forum więc postanowiłem to zmienić. Nie oczekujcie poradników na poziomie profesjonalnego kodera jednak coś będzie. Poradniki będą pojawiały się mniejwięcej raz na tydzień i jeśli wszystko się uda zgodnie z planem to co tydzień w sobote . Zaczynamy! Poradnik 1. - 26.03.2016 Poradnik będzie kierowany do osób którzy jeszcze się tym nie zajmowali, więc zaczniemy od totalnych podstaw, czyli od tego, od czego każdy plugin powinien się zaczynać. Aby cokolwiek zadziałać, musimy na początku kodu wpisać to: #include <sourcemod> Ładujemy w ten sposób biblioteke sourcemoda, czy po prostu sourcemoda. Oczywiście musimy go mieć też sciągniętego jednak tego już nie będę tłumaczył. Następnie możemy już zacząć pisać! Zaczynamy od opisu naszego pluginu, a robimy to w ten sposób. public Plugin:myinfo = { name = "", author = "", description = "", version = "", url = "" } Zaczniemy oczywiście od opisywania tego public Plugin:myinfo = { } W ten sposób otwieramy i zamykamy blok kodu, w którym zamieścimy informacje o pluginie. Nie zwracajcie na to większej uwagi, gdyż to zawsze będzie wyglądać w ten sposób. name = "", Pomiędzy tym: " " Zamieszczamy nazwe naszego pluginu author = "", Tutaj zamieszczamy nazwe autora, czyli najprawdopodobniej nasz nick. description = "", Tutaj zamieszczamy opis naszego pluginu. version = "", Tutaj zamieszczamy wersje pluginu. url = "" Tutaj zamieszczamy link do strony www, może to byc np. link do naszej strony Podsumowując, w moim przypadku mogłoby to wyglądać tak: public Plugin:myinfo = { name = "Pierwszy plugin", author = "GryTrean", description = "Mój pierwszy plugin", version = "1.0", url = "forum.cs-classic.pl" } Na ten poradnik to już koniec. Wiem, że było krótko, jednak mam nadzieję, że się coś nauczyliście Powodzenia w programowaniu i dziękuję wszystkim za przeczytanie! Pozdrawiam Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez GryTrean 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasia! 3 386 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Jeśli mogę się wypowiedzieć to powiem, ze ten ów "poradnik" nie za bardzo jest poradnikiem, bo w tym momencie jest to tylko wyjaśnienie co oznacza każde z tych słów, a jeśli ktoś chce zaczynać w coś takiego się bawić to chociaż podstawy angielskiego powinien znać. Jeśli już mielibyśmy to nazwać poradnikiem to musiał byś napisać coś jeszcze, nie tylko wyjaśnienia. Może zapytasz się czy ja w ogóle coś o tym wiem, wiem i to nawet dużo. #Edit Dlatego też lepiej nazwać to wstępem. Chętnie zobaczę twoje dalsze poczynania w tym kierunku. Edytowane 26 Marca 2016 przez Kasiaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GryTrean 677 Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Jeśli mogę się wypowiedzieć to powiem, ze ten ów "poradnik" nie za bardzo jest poradnikiem, bo w tym momencie jest to tylko wyjaśnienie co oznacza każde z tych słów, a jeśli ktoś chce zaczynać w coś takiego się bawić to chociaż podstawy angielskiego powinien znać. Jeśli już mielibyśmy to nazwać poradnikiem to musiał byś napisać coś jeszcze, nie tylko wyjaśnienia. Może zapytasz się czy ja w ogóle coś o tym wiem, wiem i to nawet dużo. Od właśnie tego zaczyna się każdy plugin, więc to chciałem omówić. Nie jest to opis słow angielskich, a opis tego, jak powinień wyglądać początek pluginu, bo każdy tak wygląda. Większość poradników właśnie tak się zaczyna, a jako, że był to taki krótki poradnik to następny możliwe, że pojawi się szybciej. Tak czy siak, dziękuję za wypowiedź i szanuję twoje zdanie Edytowane 27 Marca 2016 przez GryTrean Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.