StyX 177 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Poradnik pisany specjalnie dla admina JailBreak 1.6 @CYGAN xD oraz specjalnie pod moda JailBreak, myślę że tak samo innym na pewno się przyda i że sporo pomoże. Z góry mówię, że nie jest to plagiat, ani nawet w internecie nie ma aktualnie takiego czytelnego, bądź podobnego poradnika dotyczącego tekstur więc Besi nie szalej Dodatkowo na samym dole poradnika, załączam link do tutoriala w formie filmu. Tak więc słowa wstępu już wyjaśnione, zabierzmy się za lekturę. Tekstury. Co to takiego? (Punkt mogą pominąć osoby, które chcą dowiedzieć się gdzie są "dozwolone" miejsca na teksturach) Każdy Znawca CS, jak ja powinien raczej wiedzieć czym w ogóle są tekstury, mowa tutaj o samej definicji, lecz poradnik piszę dla każdego, więc napiszę czym są tekstury. Tekstury są najprościej rzecz ujmując obrazkami. Dziwnie to brzmi, ale tak to się przedstawia, nie wierzycie? Spójrzcie na te obrazki, przypominają wam coś one? Są to zwykłe obrazki w odpowiednim formacie w przypadku VHE są to zapewne BMP, albo TGA, tego nie jestem pewien, więcej na temat Valve Hammer Editora znajdziecie w Google. Tekstury są nałożone na szkielet najczęściej na: bryły geometryczne, powierzchnie lub zwykłe jednowymiarowe linie. Dla łatwiejszej pracy mappera (osoba tworząca mapy), bryły niżej są podpisane z jednolitymi barwami tekstury (domyślna tekstura, znajdującą się w programie), tak by było wiadomo jaką rzeczywistą teksturę jej przypisać, tak by miało to jakikolwiek sens, czyli nasze obrazków z w/w zdjęcia. A tak się przedstawia obiekt posiadający tekstury na szkielecie i bryłach: Bryły mogą też być pozbawione rzeczywistych tekstur oraz domyślnych tekstur, w celu dokonania efektu niewidzialnej tekstury. Gdzie taka tekstura się znajduje? I po co komu ona? Wyobraźmy sobie, że każda mapa jest zrobiona z niewidzialnej klatki, a my jesteśmy w jej wnętrzu. Z tego zdania można stwierdzić, że niewidzialne tekstury są na niebie/suficie, pod ziemią, za mapą, czy też w punktach których po prostu nie widzimy. Jest to swojego rodzaju ograniczenie, dodawane przez mappera, w celu zabezpieczenia miejsc nie dostępnych dla zwykłego gracza. Może to też być jakaś ściana blokująca przejście do dalszej części mapy. Wchodząc na taką ścianę i na inne niewidzialne obiekty zaczynamy bugować mapę, za co jest ban. To tyle jeśli chodzi o definicje tekstur. Jak to się przekłada na tekstury map w CS? W CS tekstury znajdują się na całej mapie to normalne, przez co przyjęło się, że te szkielety, bryły i inne obiekty nazwie się "potocznie" po prostu teksturami jako całość. Tekstury, tekstury, tekstury.. wychodzi na to, że po dotknięciu stopami tekstur mapy jesteśmy na nich i mogę dostać bana, nie do końca, dlaczego tak chaotycznie to przedstawiam? Już tłumaczę. Większość osób wypowiada zdania typu: ktoś jest na teksturach, bądź wchodzi na tekstury i powinien dostać bana. Zauważmy teraz po przeczytaniu pierwszego rozdziału, że cała mapa jest stworzona z brył, obiektów, elementów mapy z przypisanymi im teksturami czyli całościowo mówiąc z tekstur, więc mówiąc że ktoś jest na teksturach i za to powinien bana dostać ma dużą rację, jeśli rzekoma osoba naprawdę buguje mapę (jest na teksturach). Lata temu, czytając dyskusję o teksturach poznałem pewną bardzo ładną frazę na temat bugowania tekstur - "dozwolone tekstury" i "niedozwolone tekstury" oraz "miejsca trudno dostępne" Dlaczego więc, będąc na teksturach mogę dostać bana, choć tekstury są na całej mapie? a no dlaczego, że mowa tutaj o teksturach, na które można dostać się wykorzystując nie dopatrzenie autora lub bug mapy, bądź gry, nie koniecznie wspomagając się tym bugiem w rozgrywce. Samo bugowanie gry jest uznawane przez większość regulaminów serwerów za niestosowne i nie powinno się tego robić. Dozwolone tekstury są teksturami, po których można dowolnie chodzić, są to miejsca, które uwzględnił autor mapy do poruszania się po nich - ścieżki, drabiny, mosty, woda, itd. Miejsca trudno dostępne - to takie miejsca, do których da się dostać nie wykorzystując nie dopatrzeń mappera. Choć jak samo określanie wskazuje, nie jest to zwykłe miejsce do poruszania się, ale to nie znaczy, że bugujemy tekstury, dodam że mowa tutaj o miejscach, które da się zdobyć bez podwójnych skoków, zmniejszonej grawitacji, czy użycia spadochronu. Żeby nie robić jakiegoś długiego, poradnika dodaje niżej filmik, w którym przedstawiam jedynie tekstury dozwolone, niedozwolone i miejsca trudno dostępne w zależności od map oraz rodzaju gry. Gdzie są tekstury, za które możemy dostać bana? FAQ Są mapy, w których nie ma niewidzialnych tekstur - zabezpieczeń. Jeśli jest możliwe dostanie się do miejsca, które nie jest zabezpieczone i na pierwszy rzut oka wskazuje na to, że są to niedozwolone tekstury, ktoś taki może zostać zbanowany, CHYBA, że jeśli udałoby mu się wyjść z tych tekstur bez używania jakichkolwiek wspomagaczy, multi-jump, low-gravity, bądź zwykła pomoc gracza, te tekstury są wtedy dozwolone. Moment, przecież na jail_nuke_v3 jest niewidzialna tekstura, więc wchodząc na nią powinienem dostać bana za tekstury. Nie prawda. Zaskoczenie? Bugowaniu mapy, odpowiada wiele czynników, kilka z nich to: rodzaj moda, sposób rozgrywki, rodzaj mapy, regulamin serwera. Jeśli mapper specjalnie umieścił teleport do tego miejsca, wcale nie znaczy, że bugujesz mapę, to nawet lepiej, bo znasz tzw. Secrets. Dlaczego ludzie mówią, że ktoś jest na teksturach? Ludzie nie zdają sobie spraw z tego, że cała mapa jest zrobiona z tekstur. Gdzie mogę dostać bana? W miejscach, do których dostęp jest możliwy wyłącznie wykorzystując bug mapy, bądź niedopatrzenie twórcy mapy. W poradniku cały czas mówiłeś, że osoba buguje tekstury/mapę, a powinieneś mówić, że jest na teksturach. To prawda, mówiąc buguje mapę tak naprawdę miałem na myśli, że dana osoba jest na teksturach/ to są tekstury, więc te dwa określenia oznaczają to samo, z tym że to drugie jest bardzej popularne wśród graczy. Jak dowieść niedoświadczonemu adminowi, że to nie są tekstury? Zapytać go, czy wykorzystałeś bug mapy. Nie bójcie się dyskutować z administracją. Za dyskusję nie ma bana... chyba, że jak w moim przypadku okazała się to być kłótnia Dziękuję za poświęconą uwagę, jeśli zauważyliście jakiś błąd prosiłbym o poinformowanie mnie o nim. Edytowane 17 Kwietnia 2017 przez StyX 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crystal SexMasterki 275 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 No nie powiem poradnik ładnie rozpisany, wszystko wyjaśnione. Cygan to nie admin tylko strażnik. Masz ode mnie plusik !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ViXaPiXa 221 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Leci plus za poradnik kiedy filmik ze mną ? XD Dla przypomnienia cygan to strażnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemciooo 608 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Można to określić jednym zdaniem: tekstury na które NIE można wejść poprzez 1 skok bądź kucnięcie albo poślizgnięcie, to są to niedozwolone do wchodzenia miejsca na mapie. No ale jak tak chciałeś się rozpisać, to ok P.S tu jest podobny: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StyX 177 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Tyle że tutaj jest więcej przykładów, obszerniej opisane oraz jest dodany videoporadnik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi