TomSon99 6 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) O to mój krótki poradnik do c++ postaram się pisać w wolnym czasie. Poradnik jest przeznaczony dla osób zaczynających przygodę z podstawami c++ (1. Poradnik zawiera tylko podstawy przydatne do obliczania działań matematycznych i obliczeniach na liczbach - 1,1.2,abc,itd...) (2. Za wszelkie błędy związane z językiem polskim przepraszam słabo mi idzie)(3. Jako, iż niema oddzielnego działu do samego c++ napisałem tu ALE te funkcje i komendy które opisałem można użyć w JavaScript który można w przyszłości podłączyć do np. Html lub wykorzystać w programowaniu płytki Adruino.) Start - 2 Podstawowe komendy w c++ to cout>>"To co chcemy wyświetlić w konsoli">>endl; endl to taki enter jak w worldzie tylko w c++ ALBO jak w html <br> komenda cout to komenda która wyświetla nam tekst w cudzysłowiu " To co chcemy wyświetlić w konsoli " . cin<<a Komenda cin pozwala nam na wpisanie liczby z klawiatury do zmiennej np. a, tab[0]. Liczby i działania - Obliczenia na liczbach + Dodawanie - Odejmowanie * Mnożenie / Dzielenie % Reszta z dzielenia przydatna do sprawdzania podzielności liczb. Sam w c++ zazwyczaj zaczynam zadanie o tak (b=a+a) a nie (a+a=b) ze względu na to, że kod jest bardziej przejrzysty bo widzimy wszystkie liczby po lewej stronie i nie musimy szukać jakich zmiennych użyliśmy. Przykłady b=a+a b=a-a b=a*a b=a/a % (reszta z dzielenia) przyda nam się później w funkcji if Zmienne Zmienne czyli jednostki w których zapisujemy/przechowujemy liczby np w zmiennych a,b,c,d,e,f ablo Tablice tab[0] jednowymiarowe i tablice tab[0][0] tablice wielowymiarowe. Zmienne deklarujemy za pomocą int<--(liczby naturalne 1,2,3), bool <--(Tylko Yes/Not Tak albo nie) double<--(liczby po przecinku 1.2 4.712 3.14)`, float <--(Litery liczby spacje Asia123miala spacje) typ zmiennej a; czyli int b; Tablice deklarujemy inaczej : typ zmiennej nazwa tablicy ustalamy czy wielowymiarowa/jednowymiarowa int tablicaprzykladowa [2][2]; Ta tablica posiada 3 kolumny i 3 wiersze. Dlaczego? pżeciesz jest napie 2 i ??? Bo w języku c++ liczymy tak 0-1-2 czyli 3 i tak samo wiesze 0-1-2 czyli 3. Jak może zauważyłeś pisze ; powoduje on zakończenie lini choć nie pisze go się wszędzie. Prawdopodobnie niedługo pojawi się 2 część z funkcjami if, else, while, do while i funkcjami poza programem. Edit 2 - Tutaj są tylko PODSTAWY Std: - Nie jest wymagane w programie na którym sie głównie ucze w podręczniku jest to wspomniane ale nie jest pisane w każdym przykładzie (2/3 przykłady z std: ) Przedrostek - chodzi o " " n\ - Dla mnie endl jest łatwiejszy w użytkowaniu "To nie do końca prawda" - Uczyłem sie tylko podstawowych takie jak Long Long to pierwszy raz widzę podałem te które przydadzą się na początek przygody z programowaniem. + Starałem się wytłumaczyć najprościej jak to możliwe żeby osoba która pierwszy raz widzi c++/jave/html żeby mogła coś wiedzieć np jak zrobić proste zadanie Ale bardzo dziękuje za poprawę mojej pracy - https://forum.cs-classic.pl/profile/6470-_/ Edytowane 14 Marca 2020 przez TomSon99 Edycja 2 - Std: i odpowiedzi 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel -_- 11 902 Opublikowano 14 Marca 2020 Właściciel Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 16 minut temu, TomSon99 napisał: cout>>"To co chcemy wyświetlić w konsoli">>endl; endl to taki enter jak w worldzie tylko w c++ ALBO jak w html <br> Przecież to nie zadziała bez podanej przestrzeni nazwy Bez tego powinno być std::cout i std::endl np: z użyciem przestrzeni nazw #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello," << endl << "World"; return 0; } Pokaże się Cytat Hello, World Bez przestrzeni nazwy trzeba dorzucić "przedrostek" #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello," << std::endl << "World"; return 0; } Można też używać \n dla nowej linii #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello,\nWorld"; return 0; } 16 minut temu, TomSon99 napisał: Zmienne deklarujemy za pomocą int<--(liczby naturalne 1,2,3), bool <--(Tylko Yes/Not Tak albo nie) double<--(liczby po przecinku 1.2 4.712 3.14)`, float <--(Litery liczby spacje Asia123miala spacje) typ zmiennej a; czyli int b; To nie do końca prawda http://www.algorytm.edu.pl/wstp-do-c/typy-zmiennych.html Cieszę się, że chciałeś dodać coś od siebie, ale tutaj prawie wszystko jest błędem 😕 - to co poprawiłem, to nie wszystko. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.