Skocz do zawartości

Propozycje zmian na kwietniowy sezon


Sakku

Rekomendowane odpowiedzi

Lista zmian, które proponuję wprowadzić na nowy sezon aby coś się zmieniło na serwerze. 

W pierwszej kolejności klasy do usunięcia. Nie mam wglądu do bazy lvl czy graczy - opieram się na tym co widzę na serwerze:

OBROŃCA - nikt tą klasą nie gra. Większość osób przenosi na nią LVL pod koniec sezonu aby się pobawić i poblokować innych w workach.
ADMIRAŁ - podobnie jak wcześniej z tym, że na to nikt poziomu nie przenosi. 
KAPITAN - klasa totalnie bez sensu i pomysłu na nią. Jak wchodziła na serwer wszyscy się na nią rzucili po czym nagle nikt tym nie gra. Dziwnym sposobem klasa przeszła na premium, bo ktoś stwierdził, że z AK47 jest zbyt mocna. I powtórka z rozrywki - wszyscy wybierają mocniejsze premki kapitan poszedł w odstawkę. Nie wiem kto wpadł na ten błyskotliwy pomysł aby usunąć alibi i jego umiejętności przenieść na to padło.

Pomysł na nowe klasy w miejsce tych do usunięcia:

Na wstępie - z jakiegoś powodu Piroman parę edycji temu został usunięty. Podobno był zbyt mocny. Nie wnikam. Jednak jest jedna sprawa, która nie daje mi spokoju - jak zmiana nazwy z Piromana na Chemika ma sprawić, że ta klasa będzie zbalansowana? Jak wspominałem na steam - twórzmy unikalne klasy a nie mieszajmy coś co było wcześniej, bo tu wychodzi połączenie Thorna i Piromana.

Tak więc:
 

Nazwa: Falcon
Opis: Posiada granat spowalniający. Strzał w głowę wykrada 10% prędkości trafionego (dotyczy również obracania się itp.)
Bronie: Umpik boży 
Statystyki: HP:10 | INT: 10 | WYT:10 | KON: 10
Typ: Zwykła

Brakuje klas, które wymagają myślenia. Większość opiera się na masowych obrażeniach i samoleczeniu. Bez polotu.

W miejsce obrońcy dodałbym Elektryka. Każdy wie jak gra elektrykiem wygląda, kiedyś były próby wprowadzenia tej klasy na serwer, jednak poprzez zbyt drewniany system celowania umiejętnością nie była ona grywalna. Teraz gdy nawet system rakiet udało się poprawić a i Jasność Paina działa całkiem sensownie myślę, że nadszedł czas aby jeszcze raz dać szansę tej klasie.

Jako, że wychodzę z propozycją usunięcia Kapitana, który jest premium, to trzeba go czymś zastąpić. Była na serwerze kiedyś taka klasa Major. Major był słabszą wersją Furiata jednak działał wtedy całkiem sensownie i można powiedzieć, ze był dobrze wyważony. Proponuję lekko podciągnąć mu statystyki aby było warto wydać na niego pieniądze jeżeli ktoś kupuje klasy premium.
 

Nazwa: Major
Opis: 1/10 na obrócenie wroga, dodatkowy dmg w plecy będący stałą wartością wynoszącą 60% zadawanych obrażeń. Ciche kroki.
Bronie: Famas + mag7
Statystyki: HP:20 | INT: 0 | WYT:20 | KON: 10
Typ: Premium

W tym miejscu znowu chciałbym odnieść się do planowanego Chemika. Nie uważacie, że wprowadzacie zbyt dużo klas opartych o przelicznik z INT? Próbujecie zbudować mięso armatnie pod Pułkownika/Robokopa aby klasy miały na czym expić? Sama klasa jest OK, jedna zamiast obrażeń od INT wprowadziłbym obrażenia bazujące na statystykach wroga, które będą się ciut wzmacniać wraz z pewnymi poziomami.

Pewną zmianę widziałbym też w Strzelcu wyborowym. Klasa przez kolejne edycje z chętnie wybieranej stała się niszową. Dodaliście umiejętności, które zupełnie do niej nie pasują. Zamrożenie jest OK, jednak te śnieżki pasują do niej jak majonez do pasztetu - znajdą się tacy, co im to pasuje jednak to zwykli fetyszyści a takich się nie słucha. 

Co do map i perków się nie wypowiadam, bo gracze i tak zazwyczaj grają to samo więc nie ma sensu tego zmieniać. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no dobrze. Nie wiadomo czy zmiany zostaną zaakceptowane jeśli jednak się uda to małe szanse by Zjem Cie miał czas na wprowadzenie ich przez resetem ale zobaczymy. To od początku

3 godziny temu, Sakku napisał:

OBROŃCA - nikt tą klasą nie gra. Większość osób przenosi na nią LVL pod koniec sezonu aby się pobawić i poblokować innych w workach.

Zgadzam się. Mały procent graczy gra tą klasą od samego początku oraz 

3 godziny temu, Sakku napisał:

ADMIRAŁ - podobnie jak wcześniej z tym, że na to nikt poziomu nie przenosi. 

No tutaj myślę że się mylisz. Była część osób która grała tą klasa od startu w dodatku jest ona dość mocna. Nie wydaje mi się by była jakaś konieczność usuwania jej.

3 godziny temu, Sakku napisał:

KAPITAN - klasa totalnie bez sensu i pomysłu na nią. Jak wchodziła na serwer wszyscy się na nią rzucili po czym nagle nikt tym nie gra. Dziwnym sposobem klasa przeszła na premium, bo ktoś stwierdził, że z AK47 jest zbyt mocna. I powtórka z rozrywki - wszyscy wybierają mocniejsze premki kapitan poszedł w odstawkę. Nie wiem kto wpadł na ten błyskotliwy pomysł aby usunąć alibi i jego umiejętności przenieść na to padło.

No cóż. Może pewien sezon Cię ominął jednak klasa Kapitan była bardzo mocną klasą jak na zwykłą która kontrowała tak naprawdę każdego i graczy grających tą klasą było multum. Tak samo jak po przejściu do klas premium z początku było pełno kapitanów. Czemu są wybierane inne premki? Bo pułkownik na wyższym poziomie jest o wiele lepszą klasą niż kapitan (taki przykład). Jakby na serwerze był wysyp snajperów od samego początku gdy nie będą mieli 1/1 zobaczysz również kapitanów którzy będą kontrować ich. Jednak gdy osiągną poziom który pozwoli im zabijać kapitana za pierwszym strzałem każdy myślący gracz raczej przeniesie poziom ponieważ nie chce on ginąć tak "łatwo". Przynajmniej takie jest moje zdanie. Sam pomysł na klasę jest dobry i działa ona tak samo a nawet lepiej niżeli ta Twoja ukochana klasa podporucznik z tą różnicą że nie odbija ona instakilli.

3 godziny temu, Sakku napisał:

Na wstępie - z jakiegoś powodu Piroman parę edycji temu został usunięty. Podobno był zbyt mocny. Nie wnikam. Jednak jest jedna sprawa, która nie daje mi spokoju - jak zmiana nazwy z Piromana na Chemika ma sprawić, że ta klasa będzie zbalansowana? Jak wspominałem na steam - twórzmy unikalne klasy a nie mieszajmy coś co było wcześniej, bo tu wychodzi połączenie Thorna i Piromana.

Zgadzam się Chemik jest to kolejna klasa która zniszczy edycje tak samo jak Thorn. Nie bardzo wiem gdzie taka klasa została ustalona i przez kogo czy było gdzieś zadane pytanie w stronę graczy o ich opinie na temat tej klasy czy też nie. Uważam że takowe pytanie z pomysłem powinno paść na chociaż na forum bądź też w gronie graczy którzy mają spory bagaż doświadczenia na serwerze. Chyba że tak było to zwracam honor.

3 godziny temu, Sakku napisał:

Nazwa: Falcon Opis: Posiada granat spowalniający. Strzał w głowę wykrada 10% prędkości trafionego (dotyczy również obracania się itp.) Bronie: Umpik boży Statystyki: HP:10 | INT: 10 | WYT:10 | KON: 10 Typ: Zwykła

Klasa taka typowo na zapchanie. Na wyższym poziomie nie znajdzie się osoba która będzie nią grać ponieważ nie będzie ona miała żadnego dodatkowego dmg. Jednakże i takie klasy są potrzebnie ;) 

3 godziny temu, Sakku napisał:

Nazwa: Major Opis: 1/10 na obrócenie wroga, dodatkowy dmg w plecy będący stałą wartością wynoszącą 60% zadawanych obrażeń. Ciche kroki. Bronie: Famas + mag7 Statystyki: HP:20 | INT: 0 | WYT:20 | KON: 10 Typ: Premium

Jak na klasę premium całkiem dobry pomysł. Jednak czy jest sens usuwania którejś z obecnych? Nie wydaje mi się. Myślę że można by ją po prostu dodać jako kolejną klasę ;) 

3 godziny temu, Sakku napisał:

Pewną zmianę widziałbym też w Strzelcu wyborowym. Klasa przez kolejne edycje z chętnie wybieranej stała się niszową. Dodaliście umiejętności, które zupełnie do niej nie pasują. Zamrożenie jest OK, jednak te śnieżki pasują do niej jak majonez do pasztetu - znajdą się tacy, co im to pasuje jednak to zwykli fetyszyści a takich się nie słucha. 

Nie widzę potrzeby zmian w tej klasie ^^

 

 

Na sam koniec dodam coś od siebie na kolejne edycje bądź też sposób w jaki są planowane zmiany.

Na serwerze przewija się masa osób w ciągu edycji. W większości są to typowe płaczki że coś jest za mocne tudzież za słabe. Uważam że zdanie takich graczy nie powinno być brane na równi z zdaniem graczy którzy mają jakąś wiedze na temat serwera.

Jestem zdania że pod koniec edycji opiekun/opiekunowie powinni wyjść z inicjatywą do graczy którzy tak jak wspomniałem wyżej mają pewien bagaż doświadczeń na serwerze oraz omówić sprawy jakie wynikły w danym sezonie. Problemy, błędy, udogodnienia, jakieś nowe pomysły na misje, eventy, klasy. No jest tego masa tak naprawdę co można zrobić teraz na serwerze patrząc na to że jest nowy silnik co daje nam więcej możliwości rozwoju takiego serwera. Nie widzę problemu by umówić się z graczami wejść na teamspeaka/discorda i obgadać to wszystko w mniejszym gronie. Oczywiście wszystkie ustalone zmiany były by następnie wrzucane na forum by też i Ci mniej doświadczeni mieli wgląd do tego oraz wyrazili swoją opinię. Czekamy na opinię innych ;)

@DraY

Doskonale zdaje sobie sprawę z tego że zebrania były robione. Jednak jeśli to będzie wyglądać tak jak kiedyś to faktycznie się nic nie zmieni.

Opiekun jak i administracja  mają zapewne pomysł na serwer oraz na dalsze zmiany. Mi chodzi o to by te osoby były poinformowane o tym oraz by wyrazili pierw swoje zdanie by nie robić nie potrzebnego szumu.

Spotkania z Karolem nie miały sensu i nie będą miały bo sam dobrze wiesz że on nie gra na serwerze. Nie ma pojęcia o tym co jest dobre co słabe jak wygląda rozgrywka. Pomiędzy graczami a Administracją powinna być jakaś więź która pozwoli rozwijać serwer. 

Z mojej perspektywy wygląda to tak:

Są wrzucane zmiany na serwer po czym jest płacz na grupie/serwerze/sb. I to się nie zmieni dopóki to będzie wyglądać tak jak teraz. Może masz jakiś inny pomysł?

Dodam tylko że to nie muszą być zebrania na tsie/discordzie można to omawiać na grupie gdzie dostęp ma określona ilość graczy. Z czasem zapewne graczy będzie tam przybywać. 

Edytowane przez DonSalerii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

Nie będę się wypowiadał, która klasa obecnie jest silna, a która nic nie robi, ponieważ obecnie za mało gram na serwerze, żeby mieć obraz na całość sytuacji. W tej kwestii mogą się wypowiedzieć osoby, które w obecnej mecie serwa mają większe doświadczenie. Ja korzystając z okazji stworzonego posta, chciałbym zwrócić uwagę na problem podziału klas na early/mid/late sezon. Mam na myśli sytuacje, gdzie konkretne klasy są dobre tylko w przedziale 1-50lv, 75-125lv, czy 125-200lv. Uważam, że takie coś mija się z celem i warto coś z tym zaradzić. Oczywiście tutaj problem jest większy i nie jest to coś, co można zmienić w 3 dni i pojawi się już na nowej edycji.

Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka:

  • Klasy z dużym dmg od 1 lv z brakiem boostów na późniejszych,
  • klasy z boostami w późniejszym etapie rozgrywki (np. dmg lub przeliczniki int/dmg)
  • spora ilość przeniesień (nagroda z misji lub zakup).


Oczywiście rozumiem nagrody za misje i zakup usługi, ponieważ sieć musi jakoś zarabiać na siebie, ale pierwsze dwa punkty można byłoby zneutralizować. Kiedyś nie było dmg per lvl itd. i nie było przynajmniej w tak nadużywane granie konkretnymi klasami na początku i pod koniec edycji. Oczywiście zaraz ktoś może zwrócić uwagę na to, że brak rozwoju klasy (nie licząc punktów statystyk) razem z rosnącym poziomem jest nudny i mało motywujący i oczywiście takie osoby miałby rację. Nie wolno jednak zapominać, że jak wprowadzamy jakiś standard to na wszystko, a nie tylko poszczególne klasy, gdzie mamy sytuację, że jedna klasa jest tylko użyteczna na początku edycji, a później staje się gównem lub w najlepszym przypadku przeciętna.

Jeszcze odnoszę się do waszych wypowiedzi:

3 godziny temu, Sakku napisał:

 


Nazwa: Falcon
Opis: Posiada granat spowalniający. Strzał w głowę wykrada 10% prędkości trafionego (dotyczy również obracania się itp.)
Bronie: Umpik boży 
Statystyki: HP:10 | INT: 10 | WYT:10 | KON: 10
Typ: Zwykła

 

Chcesz wywalić obrońce, który wyróżnia się ciekawą, a zarazem słabą umiejętnością(worki) i w tym samym momencie proponujesz klasę w tym aspekcie o podobnej budowie. Nie oszukujmy się klasa na początku byłaby testowana, ze względu na skill, a później skończyłaby jak obrońca.

3 godziny temu, Sakku napisał:

W miejsce obrońcy dodałbym Elektryka. Każdy wie jak gra elektrykiem wygląda, kiedyś były próby wprowadzenia tej klasy na serwer, jednak poprzez zbyt drewniany system celowania umiejętnością nie była ona grywalna. Teraz gdy nawet system rakiet udało się poprawić a i Jasność Paina działa całkiem sensownie myślę, że nadszedł czas aby jeszcze raz dać szansę tej klasie.

Elektryk już kiedyś był na serwerze i przeszedł drogę jak większość klas. Najpierw był najsilniejszą klasą, która strasznie irytowała, by po nerfie stała się beznadziejna. W pierwszym przypadku można było spamować bindem i można było kogoś trafić piorunem przez smoke (co za piękne czasy), a w drugim przypadku był cooldown na użycie pioruna jak w przypadku rakiety, ale wtedy ciężko było kogoś tym trafić. Elektryk, który opierałby się na samych piorunach, nie ma sensu i musiałbyś pomyśleć o czymś równie interesującym dla tej klasy.

2 godziny temu, DonSalerii napisał:

Na serwerze przewija się masa osób w ciągu edycji. W większości są to typowe płaczki że coś jest za mocne tudzież za słabe. Uważam że zdanie takich graczy nie powinno być brane na równi z zdaniem graczy którzy mają jakąś wiedze na temat serwera.

Jestem zdania że pod koniec edycji opiekun/opiekunowie powinni wyjść z inicjatywą do graczy którzy tak jak wspomniałem wyżej mają pewien bagaż doświadczeń na serwerze oraz omówić sprawy jakie wynikły w danym sezonie. Problemy, błędy, udogodnienia, jakieś nowe pomysły na misje, eventy, klasy. No jest tego masa tak naprawdę co można zrobić teraz na serwerze patrząc na to że jest nowy silnik co daje nam więcej możliwości rozwoju takiego serwera. Nie widzę problemu by umówić się z graczami wejść na teamspeaka/discorda i obgadać to wszystko w mniejszym gronie. Oczywiście wszystkie ustalone zmiany były by następnie wrzucane na forum by też i Ci mniej doświadczeni mieli wgląd do tego oraz wyrazili swoją opinię. Czekamy na opinię innych

Grasz tu tyle, a proponujesz takie coś xd. Przecież zebrania już się odbywały zarówno graczy z Karolem, graczy z administracją codmoda, jak i samej administracji codmoda w celu ustalenia zmian i zazwyczaj się to kończyło tak samo. Ile osób tyle opinii, a na zebraniach myślę, że 2/3 osób byli gracze doświadczeni, a reszta to te płaczki, o których wspomniałeś. Zebranie mijały się z celem i tylko zajmowały każdemu czas.

  • Dziękuję 1
  • Haha 1
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sakku napisał:

OBROŃCA - nikt tą klasą nie gra. Większość osób przenosi na nią LVL pod koniec sezonu aby się pobawić i poblokować innych w workach.

Klasa była "grywalna" i parę osób nią pykało jak mieliśmy wolną rękę z workami po restrykcjach nalozonych na nie jedyne akcje w ktorych widzialem obronce to jak ktos mial dosc kampka na wsparciu ogniowym imo pora go usunąć a rzeczy z niej zainwestować w nowe lepsze klasy.

 

8 godzin temu, Sakku napisał:

ADMIRAŁ - podobnie jak wcześniej z tym, że na to nikt poziomu nie przenosi.

Nie wiem skąd to wziąłeś ale tak jak napisał @DonSalerii sporo grono osób decyduje się na tą klase przez wzgląd na AK i boost do dmg

 

8 godzin temu, Sakku napisał:

KAPITAN - klasa totalnie bez sensu i pomysłu na nią. Jak wchodziła na serwer wszyscy się na nią rzucili po czym nagle nikt tym nie gra. Dziwnym sposobem klasa przeszła na premium, bo ktoś stwierdził, że z AK47 jest zbyt mocna. I powtórka z rozrywki - wszyscy wybierają mocniejsze premki kapitan poszedł w odstawkę. Nie wiem kto wpadł na ten błyskotliwy pomysł aby usunąć alibi i jego umiejętności przenieść na to padło.

Klasa była dobra gdy była w normalnych oczywiście po nerfach nie mówie tutaj o kapitanie z tarcza pheonixa przeniesli ja do premek jako totalna zapchaj dziure za BlackFire którego zamiast próbować zmienić co sugerowało sporo osób na serwerze woleliście usunać. Kapitana zamiast usuwać można: 1.Przywrócić do stanu kiedy była w normalnych i ją tam oddać 2.Jeśli na siłę chcecie ją trzymać w premkach to mój pomysł zamiast tej repliki: jeśli posiada 2 neutralizacje+ jest odporny na instakilla zablokowanie takiego ciosy zabiera wszystkie neutralizacje ale to też zależy od Karola i czy coś takiego da sie zrobić.

 

Skoro jeszcze przy klasach jesteśmy to musze przyczepić się do biednego SAPERA- Klasa totalnie zapomniana prawie na rowni z OBRONCA tylko ze na spaera zawsze bobiki co 1 raz na serwer wbily i miny stakowaly szly a wedlug mnie niewiele potrzebująca żeby zachęcić do niej więcej osób otóż dodanie jej 100exp za wdepniecie w minie nie będzie jakąś popsuta mechanika jak było to w przypadku medyka nie zmieni to dużo w jego dmg ktory ma duzy wkoncu miny a pomoże mu szybciej przestać byc jak to sakku ujal miesem dla robocopow i pulkownikow

8 godzin temu, Sakku napisał:

Na wstępie - z jakiegoś powodu Piroman parę edycji temu został usunięty. Podobno był zbyt mocny. Nie wnikam. Jednak jest jedna sprawa, która nie daje mi spokoju - jak zmiana nazwy z Piromana na Chemika ma sprawić, że ta klasa będzie zbalansowana? Jak wspominałem na steam - twórzmy unikalne klasy a nie mieszajmy coś co było wcześniej, bo tu wychodzi połączenie Thorna i Piromana

Co do piromana to wyleciał on z tego co mi powiedziano z powodu update valve który totalnie pobugował piromana aczkolwiek sam piroman był giga niezdrowy dla serwera jedyny moment w którym go widzielismy to na full incie i hp i podpaleniem który wchodziło co chwile. Reasumując dodawanie chemika będzię aktem masochistycznym dla administracji no chyba ze sluchanie placzu graczy(w tym zaszczytnym gronie prawdopodbnie znajde sie też ja) w takiej skali w jakiej bylo to z piromanem podoba sie administracji i im to nie przeszkadza ponadto bedzie to klasa niezdrowa dla serwera.

8 godzin temu, Sakku napisał:

Nazwa: Falcon Opis: Posiada granat spowalniający. Strzał w głowę wykrada 10% prędkości trafionego (dotyczy również obracania się itp.) Bronie: Umpik boży Statystyki: HP:10 | INT: 10 | WYT:10 | KON: 10 Typ: Zwykła

nie widze totalnie grywalności w tej klasie mechanika slowa mogłaby być ciekawa na codmodzie ale nie w takim wydaniu

 

8 godzin temu, Sakku napisał:

Nazwa: Major Opis: 1/10 na obrócenie wroga, dodatkowy dmg w plecy będący stałą wartością wynoszącą 60% zadawanych obrażeń. Ciche kroki. Bronie: Famas + mag7 Statystyki: HP:20 | INT: 0 | WYT:20 | KON: 10 Typ: Premium

Nada sie na premke lepiej niz obecny kapitan.

Edytowane przez Bartex_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności