Skocz do zawartości

[Poradnik] Zwiększamy FPS'y


NarestoN

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mieć więcej FPS?

Witam. Zapewne każdy z Was chciałby mieć więcej FPS w grze Counter Strike 1.6 .. Głównie osoby grające na DR ale i również osoby które mają nieco starsze PC'ty i chcące mieć większą płynność gry. No dobrze, a więc jak mieć więcej FPS'ów? Ale najlepiej zacznijmy od tego, czym one są? Czym jest FPS....

FPS (frames per second - klatki na sekundę) - ilość FPS'ów określa nam prędkość przetwarzania animacji. Czyli, czym więcej ich mamy tym lepiej. By animacja była płynna i wyglądało to normalnie, tak jak powinno ilość FPS'ów nie powinna być niższa niż 30FPS. Gdy spadnie poniżej animacje nie będą płynne i będą wyglądać gorzej. Niestety taka ilość FPS'ów nie zapewnia nam idealnie komfortowej gry. Czym mniej mamy FPS'ów tym większy rozrzut ma nasza broń, a czym więcej mamy tym jest mniejszy. Lecz idą za tym inne wady. Im więcej FPS, tym wolniej nasza postać się porusza, gdyż animacja jest zbyt płynna aby postać mogła chodzić normalnym tempem jakim powinna. Twórcy gry Counter Strike zalecają dla graczy, by mieli od 65 do 100 FPS'ów, by gra była w pełni komfortowa i idealna...

Gdy przeczytaliście informację na górze, powinniście już wiedzieć co to są FPS'y i czemu one służą. Teraz przejdźmy do najważniejszej części, czyli jak w najprostszy sposób uzyskać większą ilość FPS'ów. Właśnie, jak je uzyskać ? Tu macie dużą listę komend, dziecinnie prostych do użycia !

Komendy zwiększające ilość FPS'ów:
gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.

gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc ‘dymkow’ pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak ‘hisound’ zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud’a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku’).
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite’ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite’ów. Im więcej sprite’ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik “custom.hpk”. Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

Najlepsze ustawienia karty graficznej do płynności gry:
1. Antialiasing 0 lub wyłączony
2. Anizotropic Filtering 0 lub wyłączony
3. Force Mipmaps wyłączone
4. Filtrowanie Anizotropowe włączone: zależne od aplikacji
5. Smoothvision wyłączone

Czysty Windows:
Bardzo ważną i istotną rzeczą, aby Counter Strike i nie tylko chodziło płynnie jest właśnie czysty system Windows. Dlaczego? Zaśmiecony system może powodować różne awarie, zacinki, a nawet doprowadzić do zniszczenia systemu. Bardzo ważny jest nasz Antivirus wgrany na system, musi być on dobry, który leczy, wykrywa i niszczy jakiekolwiek wirusy. Dodatkowa rada jest taka, gdy instalujesz Windows, powinieneś mieć partycję, mającą 30gb (minimum) wolnego miejsca TYLKO DO SYSTEMU , reszta partycji może służyć nam do gier, aplikacji i innych ważnych i potrzebnych nam rzeczy. Własna partycja systemowa zwiększa płynność systemu, gier i aplikacji.

Ustawienia graficzne w grze Counter Strike:
Ustawienia w grze CS są równie ważną rzeczą, jak wszystkie inne wymienione wyżej. Dlaczego? Gdyż zmieniają one bardzo dużo. Wchodzą w opcje--->video wybieramy opcję Render i zaznaczamy OpenGL. Rozdzielczość wybieramy taką jaka nam pasuje, im niższa tym większa płynność gry. Tryb kolorów wybieramy na 16bit, zmniejsza ona grafikę, lecz podwyższa płynność. Dla graczów, którzy posiadają Counter Strike kupionego na platformie Steam zalecam odznaczenia Wait for Vertical Sync oraz Enable HD models (...)


To na tyle, co mogę Wam doradzić abyście mogli mieć więcej FPS'ów! :) Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam i życzę wszystkim abyście mieli duuużo FPS'ów. Poradnik napisałem ręcznie, sam.

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydatne ; ) , trochę lepiej jest ; ) FPS 99.999 :D PING 6 ;PŁapaj Lajka :D

Ustaw sobie fps_override 75 w konsoli - wtedy jest najlepiej, gdy gra Ci się nie zacina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatycznie wygenerowana wiadomość.Temat został zamknięty przez któregoś z moderatora.Powód: /clJeżeli się z tym nie zgadzasz zgłoś to Administratorowi z wyższą rangą.PozdrawiamyAdministracja Forum | Cs-Classic.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności