RyKoS 474 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Obecny sezon zbliża się ku końcowi, a co za tym idzie nowy jest tuż tuż a wraz z nim dość spory update. Godzina resetu nie jest jeszcze pewna ale prawdopodobnie tak jak ostatnio będzie to około godziny 12:00 w sobotę ( 1 Czerwca ). Zmiany, które chcemy wprowadzić: Lekko podbić EXP za fragi / asysty / zgony Dodać potwierdzenie podczas pomijania misji rotacja perków ( 2 wylecą, 2 nowe się pojawią ) nowe resy rotacja mapTeraz zmiany w klasach: SNAJPER ---> dodać warunek: 1/1 na zabicie z AWP od 75 / 100 lvl oraz 150 INT E. SNAJPER ---> dodać warunek: 1/1 od 20 lvl'a ( Do 20 poziomu miałby dodatkowy dmg + 3 * lvl ) MEDYK ---> zmiana broni na M4A1-S, leczy 3 HP co trafiony strzał, dostaje 1 wskrzeszenie na start ( 1 co 50 lvl )(100 exp za wskrzeszenie), 1 strzykawka ( do ustalenia konkretnie co daje) Bóg Deagle ---> 1/1 gdy trafisz w głowę, niekończący się magazynek, + 20 dmg za każdego headshoota ( co rundę się resetuje) GROM ---> zmiana broni: MP7 oraz +5 dmg | XM | Galil +2 dmg GENERAŁ oraz PODPORUCZNIK ---> połączenie tych dwóch klas: odporny na instakille, omija redukcję obrażeń przeciwnika, +3 dmg ze wszystkich broni, Bronie: Five - Seven | Galil | MP9 | MP7 | WSPARCIE OGNIOWE ---> zmiana przelicznika z 1.0 na 0.9 AMADEUSZ ---> zmiana broni na UMP, ale po ankiecie, w której wybraliście opcję zostawienia MP5 raczej zostanie MP5 SPECJALISTA ---> Przeładowuje broń 50% szybciej, Nie dostaje dmg w głowę, odporny na flashbang'i, Bronie: Fiveseven | Galilar Wszystko wypisane tutaj to nie jest ostateczna decyzja i może ulec zmianie. Post będzie aktualizowany i oczywiście liczę na wasze pomysły i opinie. 1 3 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xwarek 2 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A czy generał bedzie mógł mieć swój XM? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sakku 172 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) Plan na Podporucznika: Opis: Posiada 1 odbicie pocisku na start + 1 za każde zabójstwo (ukrycie celownika wroga po zablokowanie pocisku, bądź dodatkowa prędkość na x sekund (może być zależne od inteligencji), omija redukcję obrażeń przeciwnika; Statystyki: INT: -10, HP: 20, WYT: 10, KON: 10 Bronie: UMP45 + R8 Edytowane 28 Maja 2019 przez Sakku 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RyKoS 474 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) W dniu 28.05.2019 o 19:38, xwarek napisał: A czy generał bedzie mógł mieć swój XM? W sumie też można tam zostawić XM, ale nie podjęta decyzja @Sakku EDIT #1 @Soli 2 klasy z AK-47 ( podstawowe) to wystarczające i więcej nie będzie. Mam obecnie postanowienie, żeby nie było więcej niż 2 klasy z tą samą bronią ( zwykłe) @freunde bobby aa to Ci niespodzianka, że nigdy się nikomu nie dogodzi A co do medyka to powtórzę po raz kolejny. Nie pasował wam medyk ze słabą bronią bo twierdziliście, że nie zabijacie pomimo tego, że ta klasa miała nie zabijać. Postanowiłem w końcu wam dać to czego chcecie czyli medyka, który będzie zabijał, a że będzie mało medykowy to już wasza sprawka @Agnes Pamiętajmy, że +20 dmg jest dopiero jak trafi w głowę @Sakku pomyśle o tych pułapkach @Isco To raczej uśmierci wsparcie a tego nie chcemy 😕 EDIT #2 @Agnes. 1) Ktoś jest dorby i wali hedy z Deagle to mu nie potrzebny + dmg. 2) 20 lvl w 2 mapy? hmm no niee. Tak nie będzie na początku, a chodzi o to, żeby nie dawać sytuacji, że ktoś wybiera E.Snajpera z 0 lvl i otwiera tabele w środku sezonu bez żadnego problemu. 3) Scout miał być dodatkiem i tego się trzymamy @freunde bobby Ta szansa na zamrożenie była tyle razy zmieniana, że to nie ma sensu. Klasa jest dobra obecnie i zbalansowana @REAL Nubkur no po coś usunięty był @Soli Spojrzałem na niego i obecnie go nie ruszamy. Zobaczymy jak Bóg Deagle się przyjmie @Shadow #RoadToSilver Będzie MP9, zobaczymy jak to się sprawi Edytowane 30 Maja 2019 przez RyKoS 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Isco 5 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Jak dla mnie spoko, oprócz dwóch rzeczy. Chodzi mi o wsparcie, przelicznik na 0.7 i ograniczenie co 5-8 sec odstępu wystrzelenia rakietki ^^ 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sakku 172 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) 17 minut temu, RyKoS napisał: @Sakku Chcecie znów dodać Weterana, który już był i nikt nim nie grał. Moja propozycja opiera się na poprzednim sezonie, gdzie kilku Podporuczników było i wbijało nim lvl. Ilu Podporuczników gra teraz? + kolejna zmiana: Myśliwy - większa liczba pułapek co lvl 30/70/120/170 Edytowane 28 Maja 2019 przez Sakku 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnes 147 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) GROM: osobiście uważam, że grom był najlepszy z początku, gdy miał znikanie, M4A1-S i granat WH, ale po update dałabym mu MP7 + 5DMG ewentualnie XM +3DMG (ładnie by się zgrało z tym jego znikaniem) BÓG DEAGLE: jak dla mnie może okazać się zbyt OP. Nie jest tak, że jeśli mamy stałe DMG to ono nie działa na wytrzymałość ? To jeśli ktoś zabije 2 typów to kolejny pada na 2 hity (w ciało) ? On sam w sobie bije dość mocno i dodawanie tych 20 dodatkowych DMG... GENERAŁ: jak dla mnie ten, którego mamy aktualnie jest OK. Zmieniłabym mu te odrodzenia na jakiś dodatkowy DMG z granatów ? Zamiast +2DMG dałabym +3DMG. SPECJALISTA: wydaje mi się, że wtedy tym bardziej nikt nie ruszy tej klasy. Scout do niego pasuje... Edytowane 28 Maja 2019 przez Agnes 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freunde bobby 202 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Podpisuje się do GROMa, który od zawsze miał tą M4A1-S i HE, kto nim grał ten grał, ale sama klasa była dobrze zbalansowana nawet w momencie posiadania na tym granacie jakiegoś instakilla. Nikt o to nie płakał, nikt nie chciał tego zmieniać, a wy zrobiliście to moim zdaniem na siłę. Bóg Deagle byłby za mocny, wydaje mi się, że dodatkowe +10dmg mogłoby załatwić sprawę. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAUPISZON 90 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 11 godzin temu, RyKoS napisał: W sumie też można tam zostawić XM, ale nie podjęta decyzja @Sakku Jestem za 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freunde bobby 202 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Ta fuzja Generała z Podporucznikiem powinna pozostać przy UMP w momencie gdy Amadeusz będzie posiadał jednak MP5, usunąć odporność i przywrócić jedynie nabijanie odbicia pocisku, a także dodać szansę na ponowne odrodzenie się. Wsparcie z takim 1, a 0.9 będzie jak dla mnie nadal postacią wyróżniającą się zbyt dużym DMG z tych rakietek i celowałbym w 0.7/0.8, ale 0.7 brzmi fajnie jak whiskey. Czy ten Medyk przypadkiem nie idzie bardziej w postać pod atak, a nie wsparcie swoich? Pozostałbym przy jakieś lepszej broni, ale to wskrzeszenie co 50lvl.. średnio. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soli 10 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Mi brakuje jakiejś klasy z ak bo na 29 klasy tylko 3 będą miały najpopularniejszą broń z czego jedna klasa jest premium 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel -_- 11 904 Opublikowano 29 Maja 2019 Właściciel Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Prośba ode mnie Jeżeli zgadzacie się z jakimś graczem, zostawcie like pod jego komentarzem. Nie piszcie komentarzy w stylu "Zgadzam się" "Super pomysł", itd Dziękuję wszystkim, którzy dokładają tutaj swoją cegiełkę, informując o tym co jednak się nie podoba, a co podoba oraz co zmienić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol4221 25 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Nerf pulkownika w pozniejszej fazie potrafi po 70 w brzuch uderzyć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnes 147 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 @RyKoS Nadal mowa o trafieniu w głowę, co dla wielu graczy nie stanowi większego problemu. Mamy na serwerze kilku dobrze strzelających śmiałków. Jeśli ktoś dostatecznie dobrze ogarnia tę broń, obawiam się fali krytyki, że klasa jest zbyt OP. Pan X zabije 2 headshootem, ma wtedy +40dmg, czyli w sumie może zadać następnym strzałem około 100dmg w ciało. Dodatkowo nie rozumiem do końca zmiany jeśli chodzi o ELITARNEGO. Tak naprawdę, jeśli chcemy podbić exp to lvl 20 można wbić w 2 mapy ? Więc osobiście uważam, że zmiana jest wręcz niepotrzebna - zbędna. A co ze SPECJALISTĄ? Rezygnujemy z klasy ze scoutem ? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freunde bobby 202 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Strzelec Wyborowy powinien mieć zwiększoną szansę na zamrożenie. Jest to fajna klasa, to prawda ale od momentu w którym został on znerfiony jest praktycznie niegrywalny, bo zamrożenie siada naprawdę rzadko. Proponuję aby zwiększyć je do 1/4 albo 1/5. Może te 1/5 będzie złotym środkiem albo zastąpić to nieco dłuższym zamrożeniem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyn 40 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Według mnie Hawkeye również potrzebuje lekkiego buffa ( np. odpornośc na flashe lub taki inny mały bajer), bo jeśli gracz ma wybierać postacie z m4 to lepszą opcją jest strzelec wyborowy ( statystyki bazowe jak i umiejętność są lepsze u tej klasy), a fajnie by było aby te klasy były podobnie zbalansowane. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REAL Nubkur 2 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Ja to bym dodał obserwatora ;p ;p 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soli 10 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 @RyKoS okej zgodzę się z tym ak, bardzo dobre rozwiązanie Jeszcze zwrócił bym uwagę na pistol maistera który no raczej jest ew do użytku na początku gry później juz traci swoje atuty. Może by mu coś dać od jakiegoś lvl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAUPISZON 90 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) W dniu 29.05.2019 o 17:14, -_- napisał: Prośba ode mnie Jeżeli zgadzacie się z jakimś graczem, zostawcie like pod jego komentarzem. Nie piszcie komentarzy w stylu "Zgadzam się" "Super pomysł", itd Dziękuję wszystkim, którzy dokładają tutaj swoją cegiełkę, informując o tym co jednak się nie podoba, a co podoba oraz co zmienić Jest dobrze zbalansowany nie na po co go buffac jeśli jest grany 😁 szliwerka potrafił bić po 300 w heda z usp na 70 lvl Edit. klasa podporucznik-generał powinna mieć xm E#2 @Soli wykręci tylko trzeba dać w dmg 😁 @RyKoS będzie klasa z xm? Edytowane 30 Maja 2019 przez Shadow #RoadToSilver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soli 10 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 No z USP to 300 nie wykręci, może z CZ jak siądzie. Ale zauważyłem właśnie, że Pistol maister nie dostaje pełnego magazynka za fraga, dostaje bez jednej kuli ew bez dwóch ? ale chyba bez jednej, tak jakby ostatniej zabijającej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RyKoS 474 Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, Soli napisał: No z USP to 300 nie wykręci, może z CZ jak siądzie. Ale zauważyłem właśnie, że Pistol maister nie dostaje pełnego magazynka za fraga, dostaje bez jednej kuli ew bez dwóch ? ale chyba bez jednej, tak jakby ostatniej zabijającej Bo lecisz z full auto. Jakbyś sobie to na spokojnie przeanalizował i zabił byś jednym strzałem to będziesz miał full magazynek @Shadow #RoadToSilver Tak, będzie klasa z xm Edytowane 30 Maja 2019 przez RyKoS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel -_- 11 904 Opublikowano 30 Maja 2019 Właściciel Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Cytat SNAJPER ---> dodać warunek: 1/1 na zabicie z AWP od 75 oraz 150 INT. Kondycja = -20 E. SNAJPER ---> dodać warunek: 1/1 od 25 lvl'a ( Do 25 poziomu miałby dodatkowy dmg + 3 * lvl ) Kondycja = -15 MEDYK ---> zmiana broni na M4A1-S, leczy 3 HP co trafiony strzał, dostaje 1 wskrzeszenie na start ( 1 co 50 lvl )(100 exp za wskrzeszenie), 1 strzykawka ( do ustalenia konkretnie co daje) GENERAŁ oraz PODPORUCZNIK ---> połączenie tych dwóch klas: odporny na instakille, omija redukcję obrażeń przeciwnika, +5 dmg ze wszystkich broni, Bronie: Five - Seven | MP9 WSPARCIE OGNIOWE ---> zmiana przelicznika z 1.0 na 0.9 SPECJALISTA ---> Przeładowuje broń 50% szybciej, Nie dostaje dmg w głowę, odporny na flashbang'i, Bronie: Fiveseven | Galilar MYŚLIWY ---> co 50 lvl dodatkowa pułapka Bóg Deagle ---> 1/1 gdy trafisz w głowę, niekończący się magazynek , za każdego headshoota dostajesz +15 dmg LUB +20 HP( co rundę się resetuje) ( Maks + 45 dmg) Perki: - dodać perk Apteczki ---> 2 apteczki, które mają od INt + HP oraz 15 exp za leczenie ( takie jak ma obecnie medyk) - Warzywny Kevlar ---> Trochę ulepszyć Nie ma tutaj 1 perk Czy uważacie, że Ryko/Mahes przegiął czy jednak pasują Wam takie zmiany? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pancio. 218 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 50 minut temu, -_- napisał: Czy uważacie, że Ryko/Mahes przegiął czy jednak pasują Wam takie zmiany? Jak najbardziej, przeginka totalna, jak dla mnie oni psują tego Coda, proponuję utworzyć petycję za wydalaniem ich xD A tak na serio, po co zmieniać coś co działa? Medyk - zmiana broni i tyle. Galil ssie pałe, jedynie co ma to więcej ammo niż taka M4 czy AK. Gorszy spray, mniejszy DMG. Powrót MP9 albo nawet zamiana na FAMAS'a i dodanie +2DMG aby dało się z lekka obronić przed innymi W. Ogniowe - dno, dno i jeszcze raz dno. Nie ma innej klasy, która by mnie tak wkurwiała (nie dość, że każdy lepszy noob tym zabija, to w dodatku zasięg jest zbugowany oraz ludzie jedynie co potrafią to zabijać z tej rakiety, a później bez rakiet to ez cel). Jedyna klasa, która sprawiała, że waliłem w swoje biurko. Zmiana na 0.8 ALBO 0.9 i zmiana broni Podporucznik i Generał - nie mieszam się w to bo nie gram tymi klasami Specjalista - jeśli opiekunowie chcą zabrać Scout'a to niech oddadzą Obserwatora, bo nie ma żadnej klasy, która ma tą broń. Bóg Deagle - jest dobry w tym stanie, to że gracze nie potrafią zabijać to nie oznacza, że musimy zmieniać od razu. Tak jak z "AWP Sniper" i "Scout", po prostu jedno wielkie XD E. Snajper - XDDD, bez komentarza Myśliwy - dodatkowa pułapka co ileś lvl'i sprawi, że na takim westwoodzie wejście na bs B będzie awykonalne bo wszędzie będą pułapki, +15 HP za zabójstwo i +5DMG (+2-3DMG co 50lvl'i) Moje zdanie tak naprawdę jest mało warte, bo taki jest @RyKoS Szczerze, może być tak jak chcą, byle by wrócił Weteran i Egzorcysta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freunde bobby 202 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Pod koniec tej edycji kilka osób zaczęło pogrywać sobie Bogiem Deagle przykładowo Mahesvara i jeśli chociaż trochę potrafisz grać Deaglem, to nie będzie problemu nawet przy wbiciu takiej topki. No chyba że dać mu jakiś minimalny bonus po zabiciu do tego DMG i tyle. Też jestem za przywróceniem Obserwatora i mam nadzieję, że klasa z XM będzie Weteranem, a nie jego marną podróbką jak to było z Generałem. A także ten Specjalista, nie przypomina mi się aby ktokolwiek nim grał kilka dni po starcie nowej edycji, no chyba że na próbę. Dodałbym jedną klasę z AK. W tym momencie jest jedynie Seryjny z zwykłych klas, wcześniej miałeś chociaż wybór pomiędzy Chuliganem/KGB. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slajdEN 296 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Miałem się nie udzielać już więcej, ale jak czytam wypowiedzi ludzi, którzy na przykład mainują sobie hasasyna i mówią, że bóg deagla jest dobry, to coś pęka we mnie w środeczku. Jeżeli bóg deagla jest taki OP i w ogóle zajebisty, to dlaczego nigdy nie widziałem, żeby ktoś na niego przerzucił level na dłużej niż dwa dni? Mam największe hsratio deaglem, więc mogę się uważać za osobę w miarę przyzwoicie strzelającą z tej broni i co mogę powiedzieć. W dobie tych wszystkich rakiet, wszechobecnych snajperów instakillujących cię przy każdym trafieniu, wyskakujących z dupy hasasynów, jest kurewsko trudno grać tą klasą. Oczywiście można grać i robić jakieś exitkille, ale to wtedy wypacza sens, bo żeby fragować, tym bardziej z deagla, trzeba grać agresywnie, a rzeczy wymienione w poprzednim zdaniu to utrudniają. Imo klasa nie potrzebuje dodatkowego dmg, bo jeśli polujemy na głowy, to ten dodatkowy dmg jest wcale nie potrzebny. To co najbardziej boli w tej klasie, to jej żywotność. Missujemy jeden strzał w głowę i zazwyczaj jesteśmy martwi. Dlatego jeżeli coś dodawać, to jakiś dodatek do redukcji dmg, który będzie pozwalał na efektywniejsze wychylanie się na przeciwników. Na poprzednim codzie na którym grałem, ta klasa oprócz 1/1 w głowę miała pod bindem 80% redukcji zadanych obrażeń, także przez 3s mogłeś na spokojnie po zmissowaniu strzału przymierzyć jeszcze raz i zabić i to faktycznie się nieźle spisywało. To nie jest moja propozycja, bardziej przykład. Pragnę jeszcze nadmienić, że deagle na tym serwerze zazwyczaj biję po ~150 - 170 w głowę. Także taki komandos bądź snajperzy także potrafią onehitować w głowę graczy, którzy nie idą od razu w hp. Wsparcie. Wydaję mi się, że w przypadku rakiet powinny pomagać zabijać, a nie zabijać - często nie używając przy tym nawet broni, co więcej, nawet nie patrząc się na przeciwnika XD. Czy potrzebuje większej zmiany? I tak i nie. Dla niektórych zabicie jakiejś klasy 100lv+ albo snajpera, graniczy z cudem, a rakietki na to pozwalają co nieco ogranicza ich możliwości(martwy elitarny to dobry elitarny). Z drugiej strony dla graczy co dopiero zaczynają przygodę z serwerem, jeżeli będą dostawać co rundę rakietę za całe hp pod nogi, to mogą nie wrócić drugi raz na serwer. Elitarny. Tutaj chyba pasuje ten mem z chrupkiem zamiast kłódki. Ukłon dla słabych graczy. Taki agent wbił na tej klasie +/-80 level. https://streamable.com/xc1uy Czy wbiłby podobny na jakiejkolwiek innej? śmiem wątpić XD Cieszy mnie jedynie fakt, że przeważająca większość snajperów bardziej wygląda jak ten pan z linku wyżej niż sikorita. Podporucznik. Jedyna prawilna wersja o której już jakiś tam czas temu pisałem to ten z neutralizacjami. Reszta zmian mnie nie obchodzi bo nie będą miały większego impactu na moją grę. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi