Skocz do zawartości

[JB] Co sie dzieje z serwerem?


Erwin Rommel4Ever

Rekomendowane odpowiedzi

Wróciłem po miesięcznym banie i to co widzę mnie zadziwia.

Zaledwie 2 tyg temu jak widziałem po slotach po południu serwer był pełen a teraz? Godzina 17:00 i 15 osób na serwerze.

Wiem że temat taki trochę z dupy ale wie ktoś co się dzieje? Czego to jest wina?

Wyraźcie swoją opinię bo jestem ciekaw

Sytuacja poprawiła się dziś trochę ale ten tydzień jest chyba najgorszy pod względem ilości osób na serwie

Edytowane przez Rommelek
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę wiele rzeczy ma wpływ na to ile osób aktualnie gra. Okres przedmaturalny, pandemia itd. Patrzmy na to, że mniej więcej miesiąc temu zaczął się nowy sezon co na pewno zachęca graczy do gry na serwerze i zawsze jest ten "bust" cyferkowy. Potem z czasem to wyhamowuje. Zaglądając szybko na GameMe możemy zobaczyć:

wykres.thumb.png.ed3d844085b0e567b30439c8c50ad4f9.png

że rzeczywiście istnieje spadek od początku sezonu.

Ale patrząc na skale roczną:

wykres2.png.3e947e7cb9295a3d30e3cbd84de3dcc4.png

to tak źle to już nie wygląda.

Oczywiście jest problem z tym, że ten nowy sezon nie utrzymał tak długo tych graczy. Przydałoby się porównać to z poprzednimi sezonami i jak ten wypada w ich świetle.
Tego mi się nie chciało już robić xD, ale wydaje mi się że nie jest tak źle.

 

__________________________

No dobra to podejdziemy do tego bardziej sentymentalnie. 

Czym różni się JailBreak od Diblo, Coda, Zombie czy MMów?

Moim zdaniem różnicą (przynajmniej u podstaw) jest to, że w Jailu strzelanie/zabijanie się nie jest głównym elementem rozgrywki. Tryb czysto forfun, który tak na prawdę już od 1.6 działał i miał się dobrze. Ja osobiście gram od chyba 10-ciu lat i przeszedłem przez wiele serwerów (oraz gier) na których na każdym zasady, wiek graczy, nastawienie były inne. Tak jak wiadomo serwer tworzą gracze. Regulamin jest dostosowywany przez Opiekuna czy też Właściciela tak aby rozgrywka była przyjemna dla graczy. 4.8 Klawisz ma zakaz dawania broni więźniowi , 5.14 Zakaz boksu w celi.  czy też 5.28 Prowadzący ma obowiązek uleczyć więźniów przed zabawą, w której ważne jest życie gracza. powstały (a przynajmniej tak mi się wydaje) po to aby ukrócić tosksyczne zachowania, które wytworzyli gracze. To tez bany które są dawane definiuje serwer. Ja sam dostałem bana na CT na okres bodajże 2 dni za to, że byłem afk i mnie z autoselecta wywaliło go guardów. Trochę to smutne patrząc na to, że zazwyczaj siedzie sobie i prowadzę. Taki ban oznacza tak na prawdę dla mnie ban na serwer na dwa dni za jakąś pierdołę. W tym momencie nie krytykuje administracji, że coś takiego wyszło. Żal mi jest bardziej sewera, który wymusza od nich właśnie takie zachowanie. 

Dla porównania w Garry'sModzie mieliśmy taki luz jeżeli chodzi o rozgrywkę, że mogliśmy bez powodu zabijać graczy (oczywiście aby potem ich odrodzić).
Wiadomo łamaliśmy regulamin, ale wszyscy mieli ubaw. Dostali to czego oczekiwali jak weszli na serwer. Nie jakieś zwartej akcji, której mogli doświadczyć na każdym innym trybie. Chodziło o to aby się bawić, aby czerpać przyjemność z grania na serwerze, bo gry tego nie ma to co Cię tu trzyma?

 

Tak jak pisałem wyżej gram na Jailu aby się zrelaksować. Po nauce lub pracy wejść na serwer i spędzić miło czas wśród osób które lubię. Tak na prawdę nie ważny jest wiek. Jak ja byłem n00bkiem i dopiero zaczynałem. Miałem chujowy mikrofon i mój głos bolał w uszy. Byli jednak wtedy gracze, którzy pokazali mi że to nie ma znaczenia i że taka pierdoła jak ja może się czuć dobrze w tym środowisku.

Po co na mapach są takie rzeczy jak Bhop, climb, skakanka? Nawet taki bunt jest formą zabawy. Nieraz buntowałem się tylko po to aby było śmiesznie, albo jak prowadzenia danej osoby mi się nie podobało i chciałem w ten sposób wyrazić swój sprzeciw, który werbalnie nie został przyjęty. 


Mam tylko jeden problem, który jest związany z tym tematem i do którego chce przejść 

Wszystko jednak ma swoje granice. Tak jak bunt jest śmieszny/potrzebny/elementem zabawy nadużywany w sposób patologiczny jest szkodliwy dla serwera. Tutaj co jest smutne (ale chyba konieczne), to że nie jest w żaden sposób ukracane. Serwer Pay to Win, gdzie mozesz sobie kupować usługi  i ulepszać rase w ten sposób, aby zabić ct na dwa strzały z lewego frontalnie. Smutne, ale jednak serwerownia musi jakoś zarabiać. 

Administracja taka jak @Małrycy @young_mazi (oczywiście poza tym to perfekt) "drą jape" aby się buntować typkowi, gdzie chyba przynajmniej tak mi się wydaje powinni dawać przykład gracza który jest akceptowany na serwerze. Skoro jednak oni nie widzą problemu w tym wszystkim to po co oczekiwać tego po graczach, którzy po prostu dostosowują się do tego co robią inni.

 

@Rommelek i to może powodować, że jest mniej graczy :)

jak ktoś chce dalej rozmawiać to jestem chętny coś jeszcze napisać.

 

Edytowane przez Jeremaya Gattwold
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Jeremaya Gattwold napisał:

to tak źle to już nie wygląda.

No nie do końca. 

Zauważ, że nie dawno slotów na serwerze było 20, a teraz jest już prawie 40,a to przecież duża różnica.

2 godziny temu, Rommelek napisał:

Czego to jest wina?

Myślę, że na to jest odpowiedzi wiele, bo każda osoba, która grała przez jakiś czas i nagle przestała ma inny powód. Jedni przestają grać od razu po tym, jak dostaną jakiegoś dłuższego bana lub muta, a innym może się po prostu nie podobać atmosfera na serwerze. Wiadomo też, że niektórzy bardzo się denerwują i spinają na serwerze męcząc wszystkich o regulamin, a tu nie do końca o to chodzi. Na serwerze powinna być luźna atmosfera, ale na tyle luźna, żeby tym samym przestrzegać regulaminu. Ty Erwin sam sobie zadaj pytanie co najbardziej Cię denerwuje na serwerze. Ludzie co niszczą grę? Ciągłe bunty na serwerze? Złe i niekreatywne prowadzenie w CT? Ciągłe dawanie zabaw dla CT w obronie przed buntownikami? 

Każdy ma inny powód do tego, żeby skończyć grę na serwerze, ale wiadomo, że osoby, które grają tu dużo też się po jakimś czasie nudzą i nie jest to wina innych osób z serwera.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moge tutaj jedynie napisać coś od siebie bo nie wiem dlaczego inni przestają grać. Mi już powoli zaczęły się przypominać dawne czasy, gdy na serwerze bardziej liczyło się zdanie graczy, to co się mówi niż regulamin i administacja, która traktuje go jak największą świętość, możecie mnie przekonywać, że tak nie jest, jednak ja swoje wiem. Na przestrzeni moich 3 lat grania tutaj zmieniło się bardzo wiele. CT grają tak, aby zrobić na złość TT, niekreatywnie prowadzą, a, gdy już trafi się ktoś kto chcę kreatywnie poprowadzić i ma na to sensowny pomysł to takie łebki, które nigdy nie miałyby szansy na bunt specjalnie psują wszystkim zabawe. 

Oczywiście wiem, że opisane prze mnie czynniki to bardziej siła wyższa niż coś co da się naprawić, jednak według mnie tak to właśnie wygląda.

  • Dziękuję 1
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Medve z jednej strony to co Jan napisał to prawda, teraz na serwie są choćby 24 osoby czego nie można było powiedzieć o poprzednim tygodniu.

Mi samemu przeszkadza bardzo że na serwerze gra choćby taki @Lenio którego jako osobę bardzo lubię ale niezbyt jako gracza i nieważne co się stanie czego bym nie miał w planach zrobić on i tak się zbuntuje, mimo że staram się być tym kreatywnym CT-kiem i nie zabijam pół serwera na jednej zabawie jak to niektórzy mają w zwyczaju a urozmaicam prowadzenie. 

Z drugiej strony to co napisał @Sklejekxgod to tez prawda. Łebki które utrudniają grę, buntują się i chcą same zabawy też uniemilają grę.

Osobiście dziś widzę już poprawę aktywności na serwerze i mam nadzieję że to się utrzyma, a administrację prosiłbym o dostosowanie serwera w taki sposób by jak najwięcej osób zniechęcić do buntów, które są przyjemne tylko dla osoby buntującej się a marnują czas reszty serwera. W końcu to JAILBREAK a nie Buntbreak 

Edytowane przez Rommelek
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rommelek napisał:

Mi samemu przeszkadza bardzo że na serwerze gra choćby taki @Lenio którego jako osobę bardzo lubię ale niezbyt jako gracza i nieważne co się stanie czego bym nie miał w planach zrobić on i tak się zbuntuje, mimo że staram się być tym kreatywnym CT-kiem i nie zabijam pół serwera na jednej zabawie jak to niektórzy mają w zwyczaju a urozmaicam prowadzenie. 

W was jest siła @Rommelek, jeżeli zaczniecie się wspólnie sprzeciwiać ciągłemu buntowaniu to więcej graczy będzie iść waszymi śladami. 
 

28 minut temu, Rommelek napisał:

Osobiście dziś widzę już poprawę aktywności na serwerze i mam nadzieję że to się utrzyma, a administrację prosiłbym o dostosowanie serwera w taki sposób by jak najwięcej osób zniechęcić do buntów, które są przyjemne tylko dla osoby buntującej się a marnują czas reszty serwera. W końcu to JAILBREAK a nie Buntbreak 

Na początku miałem pomysł, żeby wymusić na graczach zaprzestanie buntów. Doszedłem do wniosku po wielu rozmowach z graczami, że to nie jest dobry pomysł i lepiej im dać narzędzia, żeby sami zdecydowali się na zmniejszenie ich ilości. Ostatnio dodaliśmy testowo respekt dla żywych, zmniejszyliśmy ceny dla CT w !sklep. Chcemy zachęcić graczy do gry w CT i kreatywnej grze aż do samego życzenia.

Co do atmosferze na serwerze, przekazałem administracji że mogą zluzować z regulaminem bo tak jak przy 36 osobach trzeba było zacisnąć pasa to aktualnie jest to zbędne i można dać graczom trochę swobody żeby ten regulamin tak na nich nie ciążył. Wszystko z umiarem panowie.

  • Like 4
  • Dziękuję 1
  • Uwielbiam 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C H O W A N Y

Nie no serio, usunięcie tego raka swego czasu bardzo pomogło z ilością graczy. Możecie sobie poprowadzić statystykę, podczas chowanego zawsze wychodzi 2+ osoby, szczególnie teraz kiedy po śmierci możesz sobie do żabki skoczyć bo i tak nic nie zobaczysz przez 5-10 minut (reszta zabawy plus pojedynek). Ludzie wchodzą na serwer sobie pograć a nie siedzieć w miejscu albo z czarnym ekranem przez 10 minut. Jeżeli wchodzi ktoś nowy i nagle takie coś się dzieje to pewnie też jakoś zachęcony do gry nie jest. Wiem, że dużo ludzi lubi tę zabawę ale chyba jednak kurde lepiej teraz poświęcić jedną zabawę na rzecz zwiększenia liczby graczy

Apropos nowych graczy żeby nie spamić już w propozycjach to nie zauważyłem żeby była jakaś informacja o tym jak działają osiągnięcia czy kontrabanda

Poza tym, nie wiem na ile to problem bo niedawno sobie pogrywam, ale jest taka pewna nowa osoba w administracji która po prostu psuje atmosferę i robi sobie właściwie co się mu podoba jednocześnie banując czy mutując inne osoby za to samo. Nie chcę nikogo atakować bo gościa nie znam, ale widzę to jako problem co do ludzi na serwerze.

A no i tak jak @SnuFFy pisze, straszne kije w dupsku CZASAMI są teraz, aż strach napisać fk bo dostaniesz kicka za napisanie ?? zamiast za co (tak, tak było) a bana za napisanie powszechnie znanego jako wulgarne słowa na k kiedy normalnie takich słów leci 50 podczas rundy

Edytowane przez patrik
  • Like 2
  • Haha 1
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam wam wszystkim jedno zasadnicze pytanie. Czy ten serwer musi działać jak nasz kraj, że dopiero jak powoli się wyniszcza, powoli podupada to zacznie ktoś działać i kwestionować to jak jest prowadzony lub co się z nim dzieje? Przez pewien czas siedziałem na serwerze pod namową kilku osób i z własnej woli pogrania, chciałem poczuć ten Jailbreakowy feel. Moim oczom pojawiło się to, co jest już dość długo i na co zwracam cały czas uwagę, lecz każdy ma mnie w dupie. Postępowanie administracji na serwerze.

4 godziny temu, Jeremaya Gattwold napisał:

Dla porównania w Garry'sModzie mieliśmy taki luz jeżeli chodzi o rozgrywkę, że mogliśmy bez powodu zabijać graczy (oczywiście aby potem ich odrodzić).
Wiadomo łamaliśmy regulamin, ale wszyscy mieli ubaw. Dostali to czego oczekiwali jak weszli na serwer. Nie jakieś zwartej akcji, której mogli doświadczyć na każdym innym trybie. Chodziło o to aby się bawić, aby czerpać przyjemność z grania na serwerze, bo gry tego nie ma to co Cię tu trzyma?

Proszę was, na miłość boską. Nigdy nie wierzyłem, że po swoich przeżyciach zgodzę się z Janem, ale jednak to robię. Przeczytajcie to, proszę, bo to co tu zawarł opisuje wg mnie dlaczego gracze wychodzą z serwera, dlaczego boją się pograć w CT. No jak ma taki Andrzejek dla przykładu nauczyć się gry w CT jak wbije taki Admin wielce potężny i za pierwszy lepszy błąd wlepi mu bana? Dlaczego, jak CT zrobił freekilla na graczu i mówi "wpisz byle co we freekilu, ożywię cię" i ten właśnie gracz wpisze freekilla "coś" "ożyw" dostaje kicka za !FK bez powodu? No wyrozumiałości trochę ludzie. Ja rozumiem, że regulaminu trzeba się trzymać ale jak ma taki chłop nie opuścić serwera, jak typ go zabił za nic, mówi mu, że ma zrobić tak i tak, a potem dostaje kicka xD? 

Kolejnymi przykładami tego czegoś są kicki za specta. Tutaj chyba tłumaczyć nie muszę, bo do dzisiaj pamiętam sytuację, jak typ spytał się na u@ admina czy może pójść na 4 minuty na specta, dostał zezwolenie, a po chwili jakiś drugi admin go kicknął bo nie czyta u@ xD.

No i dla mnie jednym z większych problemów, który mnie osobiście tak zaczął już nudzić na serwerze to ten durny map cycle. Nie wiem kto to wymyślił i nie wiem kto wprowadził to w życie ale jest to dla mnie niezmiernie głupie. Patrząc na to jak mapy te stają się monotonne + i tak grane są z tej puli zazwyczaj max 4 mapy to mówi to samo za siebie. Są inne sposoby na zablokowanie danej mapy na dany czas, przykładem tego było FFA z Listopada 2019 roku, a nie tak monotonny map cycle.

Mam nadzieję, że choć trochę ktoś z mojego gadania wyciągnie/.

  • Like 6
  • Dziękuję 2
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel
2 godziny temu, SnuFFy napisał:

Dlaczego, jak CT zrobił freekilla na graczu i mówi "wpisz byle co we freekilu, ożywię cię" i ten właśnie gracz wpisze freekilla "coś" "ożyw" dostaje kicka za !FK bez powodu?

Bo ktoś potem musi to weryfikować i domyślać się co autor miał na myśli, a wystarczyłoby napisać "błąd CT"

2 godziny temu, SnuFFy napisał:

Czy ten serwer musi działać jak nasz kraj, że dopiero jak powoli się wyniszcza, powoli podupada to zacznie ktoś działać i kwestionować to jak jest prowadzony lub co się z nim dzieje?

Mówisz o całokształcie czy o roli opiekuna/adminów? Jeżeli całokształt, to jesteś w błędzie, bo mimo iż mam na głowie cały czas nowy serwer, do opiekuna poszło następujące PW, w którym napisałem i uargumentowałem czemu ten spadek graczy nie jest normalny

image.png

 

Co ciekawe. Dopiero w podobnym okresie czasu dowiedziałem się o kluczowym błędzie ze spadochronem, stąd update

 

2 godziny temu, SnuFFy napisał:

No i dla mnie jednym z większych problemów, który mnie osobiście tak zaczął już nudzić na serwerze to ten durny map cycle. Nie wiem kto to wymyślił i nie wiem kto wprowadził to w życie ale jest to dla mnie niezmiernie głupie. Patrząc na to jak mapy te stają się monotonne + i tak grane są z tej puli zazwyczaj max 4 mapy to mówi to samo za siebie. Są inne sposoby na zablokowanie danej mapy na dany czas, przykładem tego było FFA z Listopada 2019 roku, a nie tak monotonny map cycle.

Cykl zapoczątkował @FreshMan za namową graczy i podobno taki cykl się sprawdzał

3 godziny temu, patrik napisał:

Apropos nowych graczy żeby nie spamić już w propozycjach to nie zauważyłem żeby była jakaś informacja o tym jak działają osiągnięcia czy kontrabanda

Kontrabandy miał opisać @FreshMan za swojej kadencji (dalej chyba nie muszę tłumaczyć), a osiągnięcia to osiągnięcia, więc nie bardzo było o co tutaj prosić

 

2 godziny temu, SnuFFy napisał:

Dla porównania w Garry'sModzie mieliśmy taki luz jeżeli chodzi o rozgrywkę

I jedna uwaga
Nie porównujmy jednej gry do drugiej i (przypominam) liczba graczy była jeszcze wysoka przed resetem, więc to też nie jest czynnikiem decydującym.

 

Co ciekawe, w nowym sezonie grudniowym grały też osoby, które ja znam, a które miały z tą modyfikacją wiele wspólnego i pisałem FreshManowi, że mówili wiele złego na temat tego co WY teraz uważacie za dobre, czyli lekkiego trzymanie się regulaminu. Mówimy o graczach +18, a nie < 18

 

3 godziny temu, patrik napisał:

Poza tym, nie wiem na ile to problem bo niedawno sobie pogrywam, ale jest taka pewna nowa osoba w administracji która po prostu psuje atmosferę i robi sobie właściwie co się mu podoba jednocześnie banując czy mutując inne osoby za to samo. Nie chcę nikogo atakować bo gościa nie znam, ale widzę to jako problem co do ludzi na serwerze.

Czyli zmierzasz do tego, że problemem są gracze, którzy nie chcą pisać na takich ludzi skarg. To co mi się nie podoba w takich tematach, to wytykanie czegoś na co się nie zwraca uwagę, a powinno. Co ciekawe, byłeś opiekunem i dobrze wiesz, że podobne rzeczy działy się za Twojej kadencji, dlatego tym bardziej nie pojmuje braku reakcji. No i proszę, bez tekstów w stylu "Nikt nic nie zrobi", to samo słyszałem za Twojej kadencji, za kadencji Snuffy, Gemcia i FreshMana

 

Dobrze, że powstał taki temat

 

  • Dziękuję 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, Jeremaya Gattwold napisał:

Moim zdaniem różnicą (przynajmniej u podstaw) jest to, że w Jailu strzelanie/zabijanie się nie jest głównym elementem rozgrywki. Tryb czysto forfun, który tak na prawdę już od 1.6 działał i miał się dobrze. Ja osobiście gram od chyba 10-ciu lat i przeszedłem przez wiele serwerów (oraz gier) na których na każdym zasady, wiek graczy, nastawienie były inne. Tak jak wiadomo serwer tworzą gracze. Regulamin jest dostosowywany przez Opiekuna czy też Właściciela tak aby rozgrywka była przyjemna dla graczy. 4.8 Klawisz ma zakaz dawania broni więźniowi , 5.14 Zakaz boksu w celi.  czy też 5.28 Prowadzący ma obowiązek uleczyć więźniów przed zabawą, w której ważne jest życie gracza. powstały (a przynajmniej tak mi się wydaje) po to aby ukrócić tosksyczne zachowania, które wytworzyli gracze. To tez bany które są dawane definiuje serwer. Ja sam dostałem bana na CT na okres bodajże 2 dni za to, że byłem afk i mnie z autoselecta wywaliło go guardów. Trochę to smutne patrząc na to, że zazwyczaj siedzie sobie i prowadzę. Taki ban oznacza tak na prawdę dla mnie ban na serwer na dwa dni za jakąś pierdołę. W tym momencie nie krytykuje administracji, że coś takiego wyszło. Żal mi jest bardziej sewera, który wymusza od nich właśnie takie zachowanie. 

Chciałbym się odnieść do tego bana na CT na okres dwóch dni. Sam go nadawałem i nawet ci tłumaczyłem za co. Oglądałem demko, na którym wyszło że wszedłeś do CT z autoselect, lecz to nie jest rzecz za którą dostałeś bana. Dostałeś go za to, że byłeś afk w tej drużynie przez prawie całą mape co utrudniało rozgrywkę graczom, po powrocie do gry powiedziałeś, że byłeś na fajce a potem zobaczyłeś jakiś filmik, który trwał 20 minut. To że mogłeś być rundę afk to rozumiem, ale ponad połowę mapy? To chyba już lekka przesada, nie sądzisz? Gracze mieli dostęp do komendy !votekickct lecz panował wtedy na serwerze dość mocny "młyn" i nikomu nie udało się ciebie wyrzucić z tej drużyny. Czy jest to wina graczy, że dostałeś bana? Oczywiście, że nie. Wchodząc do drużyny strażników powołujesz się na grę w tym teamie a idąc na "zw" czy "afk" powinieneś wyjść z serwera żeby unikać takich sytuacji.

5 godzin temu, Jeremaya Gattwold napisał:

Administracja taka jak @Małrycy @young_mazi (oczywiście poza tym to perfekt) "drą jape" aby się buntować typkowi, gdzie chyba przynajmniej tak mi się wydaje powinni dawać przykład gracza który jest akceptowany na serwerze. Skoro jednak oni nie widzą problemu w tym wszystkim to po co oczekiwać tego po graczach, którzy po prostu dostosowują się do tego co robią inni.

Ta dwójka dostała już po warnie po jednej akcji. Upominałem ich i mówiłem jakie będą konsekwencje jeżeli znowu będą jakieś sytuacje z ich udziałem. Szkoda, że akurat w takim temacie musi wyjść to, że takie coś się powtarza a mi osobiście zgłaszały to tylko dwie osoby. Nie rozumiem czemu nie użyjecie czegoś takiego jak skarga. Każdy może ją złożyć a mało kto korzysta, czemu? Nie wiem czy boicie się wyjść na "konfidenta" i lekceważyć takie zachowanie pozwalając tym na kontynuowanie tego dalej czy po prostu wam to odpowiada, w co wątpie bo jednak wspominacie nagle o tym pod tematem. 

53 minuty temu, patrik napisał:

C H O W A N Y

Nie no serio, usunięcie tego raka swego czasu bardzo pomogło z ilością graczy. Możecie sobie poprowadzić statystykę, podczas chowanego zawsze wychodzi 2+ osoby, szczególnie teraz kiedy po śmierci możesz sobie do żabki skoczyć bo i tak nic nie zobaczysz przez 5-10 minut (reszta zabawy plus pojedynek). Ludzie wchodzą na serwer sobie pograć a nie siedzieć w miejscu albo z czarnym ekranem przez 10 minut. Jeżeli wchodzi ktoś nowy i nagle takie coś się dzieje to pewnie też jakoś zachęcony do gry nie jest. Wiem, że dużo ludzi lubi tę zabawę ale chyba jednak kurde lepiej teraz poświęcić jedną zabawę na rzecz zwiększenia liczby graczy

To jest kwestia sporna z jednego względu. Chowany pomaga CT na nabicie pieniędzy na kupno itemów w !s, ale kosztem sporej ilości czasu mapy jak i graczy. Zrobię ankiete i zobaczymy co gracze chcą, usunięcia czy zostawienia zabawy.

56 minut temu, patrik napisał:

Apropos nowych graczy żeby nie spamić już w propozycjach to nie zauważyłem żeby była jakaś informacja o tym jak działają osiągnięcia czy kontrabanda

Kiedy wchodziła kontrabanda i osiągnięcia zostało wszystko rozpisane w temacie dot. nowej edycji, który został ukryty po jej zakończeniu. Dziękuję za przypomnienie o tym, dodam to do tematu związanego z FAQ JB.

46 minut temu, SnuFFy napisał:

Proszę was, na miłość boską. Nigdy nie wierzyłem, że po swoich przeżyciach zgodzę się z Janem, ale jednak to robię. Przeczytajcie to, proszę, bo to co tu zawarł opisuje wg mnie dlaczego gracze wychodzą z serwera, dlaczego boją się pograć w CT. No jak ma taki Andrzejek dla przykładu nauczyć się gry w CT jak wbije taki Admin wielce potężny i za pierwszy lepszy błąd wlepi mu bana?

Dobra, pierwsza sprawa. Sytuacja przez Ciebie opisana miała miejsce na początku sezonu kiedy serwer miał bardzo dużo graczy[36] wnioskuje to po zobaczeniu twojego gameme bo ostatnia twoja wizyta na serwerze była 16.04. Wtedy kazałem administracji "pracować" na pełnych obrotach bo tego wymagała sytuacja na serwerze. Nie mogliśmy pozwolić, że jest pełny serwer a taki opisany przez ciebie Andrzejek wchodzi sobie na serwer podczas gdy jest pełny i gracze oczekują ogarniętego CT a chłopaczek bez mutacji wchodzi nie znając regulaminu i ginie w pierwszych dwóch minutach co rundę przeszkadzając tym innym CT bo każdy wie, że jak on już zginie to przy 30 więźniach jest koniec rundy. Dobrze wiesz, że wchodząc na serwer akceptujesz regulamin bo sam byłeś opiekunem, to że andrzejek nie zna regulaminu i zasad panujących na serwerze a pcha się do CT to jest jego wina i administracja musi coś zrobić w tym kierunku. Jak jest mniej graczy to zazwyczaj takie osoby są przenoszone lub proszone o przejście, no chyba że faktycznie totalnie jadą po bandzie i latają przed celami i zabijają za nic. Nie wiem po co te wyolbrzymienie "admin wielce poteżny", przyczepiasz się, że ktoś stara się zapanować nad serwerem, kolejny raz powtórzę, że byłeś opiekunem i wiesz, że sam musiałeś się trochę wysilić, żeby zapanować nad sytuacją. Sam mnie nawet uczyłeś, że czasem się nie opłaca stosować taryfy ulgowej a teraz od administracji tego wymagasz.

58 minut temu, SnuFFy napisał:

Kolejnymi przykładami tego czegoś są kicki za specta. Tutaj chyba tłumaczyć nie muszę, bo do dzisiaj pamiętam sytuację, jak typ spytał się na u@ admina czy może pójść na 4 minuty na specta, dostał zezwolenie, a po chwili jakiś drugi admin go kicknął bo nie czyta u@ xD.

Tak jak napisałem wyżej. Podczas gdy jest kilku adminów na serwerze nie zawsze każdy zauważy te u@. Mogłobyć tak, że ten drugi miał CS zminimalizowanego bądź prowadził w tym momencie rundę. To już jest po prostu wina tego, że nie jesteśmy robotami i zdarzają się błędy. Dodatkowo jest to kolejna sytuacja, o której dowiaduje się właśnie teraz, więc ciekawie się robi że nagle wam się przypomina o takich rzeczach.

Godzinę temu, SnuFFy napisał:

No i dla mnie jednym z większych problemów, który mnie osobiście tak zaczął już nudzić na serwerze to ten durny map cycle. Nie wiem kto to wymyślił i nie wiem kto wprowadził to w życie ale jest to dla mnie niezmiernie głupie. Patrząc na to jak mapy te stają się monotonne + i tak grane są z tej puli zazwyczaj max 4 mapy to mówi to samo za siebie. Są inne sposoby na zablokowanie danej mapy na dany czas, przykładem tego było FFA z Listopada 2019 roku, a nie tak monotonny map cycle.

Ja powiedziałem jakie mam plany dotyczące puli map. Aktualnie jest chyba z 10 map w puli lub nawet więcej, dodatkowo zmieniają się co 2 tygodnie a do nowej puli dochodzą minimum dwie nowe, niegrane wcześniej mapy. Nie sądzę, że aktualnie jest to monotonne i grane są max 4 mapy. Skąd to wiem? Gameme to pokazuje
nienospoko.png.89b82959738c06f4a3b547c8eb3ea9db.png
Widać tutaj dokładnie, że w przeciągu 9 godzin mapa powtórzyła się tylko raz. Odstęp między powtórzeniem jej to 7 map.

 

  • Like 2
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -_- zmienił(a) tytuł na [JB] Co sie dzieje z serwerem?

Myśląc nad chowanym i jego znaczeniem na ilośći graczy serwera zrozumiałem, że jest on zabawą tylko zmniejszającą ilość graczy na serwerze, więc jestem za usunięciem go, ale na jego miejsce potrzebna jest jakaś zabawa w stylu starego ganianego czyli dynamiczna, dla tt oraz ct jednocześnie jak i dająca możliwość zarobienia na akcesoria ze sklepiku. Dodatkowo chciałbym poprosić administracje (sam nie wierze, że to pisze) aby zaczęto bardziej skupiać się na nowych graczch jak i pomagać im w zrozumieniu działania serwera, w końcu stara gwardia nie będzie grała wiecznie na serwerze ;) . Można też nawet pomyśleć o jakiejś zorganizowaniu godziny w wybranym dniu na to aby nowi gracze chętni nauczenia się gry po stronie CT (oczywiście bunty byłyby wtedy niedozwolone). Nie jestem pewnien czy by to wypaliło, ale zawsze można spróbować, a ta godzinka nikogo nie zbawi.

  • Uwielbiam 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jako swego rodzaju weteran JB, bardziej tego z 1.6 niżeli CS:GO postanowiłem, że dorzucę również swoje trzy grosze. Po pierwsze bawią mnie osoby, które narzekają jaki to wpływ na ilość graczy mają bunty i jak to powinno się do nich zniechęcać graczy i tutaj moim zdaniem winny jest sam serwer - teraz ktoś może pomyśleć no jak ku*wa serwer co ten chłop pie*doli. No to zastanówmy się teraz nad kilkoma rzeczami, po pierwsze jeżeli chodzi o poszkodowane CT. Pula map, sam niejednokrotnie prowadziłem w CT i naprawdę uwierzcie mi, że nie ma kozaka na niektóre mapy, gdzie jest kilka ucieczek oraz broni w celach, a dystans samych celi do gr'a był po prostu śmieszny, no po prostu nie ma szans, żeby CT ogarnęło, szansa na pomyślne przeprowadzenie rundy ze strony CT jest maskrycznie mała. Druga sprawa jeżeli chodzi o bunty to mocno przesadzone bonusy z gangów. Trzecia sprawa to svip, który ma 1/1 z kosy w plecy co ustalmy jest broken szczególnie wtedy kiedy jest dużo osób na serwerze. Oczywiście nie wspomnę o kontrabandach, teraz zgromadźcie wszystkie bonusy, które wymieniłem przed chwilą i pomyślcie jak kilku CT-ków ma sobie poradzić na kilkunastu typa z takimi bonusami(nie mówię już o ruletce, która też powinna dostać nerfa). No a ct ma w sumie guzik z takich mocnych rzeczy bo muszą na wszystko zarobić, a dopiero potem mogą coś wykupić ze swojego sklepu(no oprócz respektu bo to jedyny sensowny dodatek dla ct). Podsumowując moim zdaniem balans jest spier*olony po całości, aczkolwiek bunty są nieodłączną częścią JB ale powinny być tylko dodatkiem, a nie główną atrakcją serwera. Co do pozostałych rzeczy, w większości administracja jest ogarnięta, nie mam żadnych zastrzeżeń, no i troche te eventy od gemcia niby fajne, ale można było o wiele lepiej zaplanować i praktykować częściej, a nie jak gracze zaczęli uciekać z serwera. Ostatecznie chciałbym nawiązać jeszcze do tych świeżaków w ct bo sam nim byłem przez jakiś okres czasu. Nauczyć się prowadzić idzie w tt po prostu słuchając jak inni ludzie prowadzą ale jest jeszcze druga sprawa ogarnięcie całego interfejsu ct, no generalnie jak to działa od środka to trzeba po prostu wejść do ct i to samemu ogarnąć, ale presja, którą wywiera administracja na nowych graczach w ct po prostu podcina im skrzydła. Niejednokrotnie widziałem sytuacje, gdzie nowa osoba została wręcz zmuszona do prowadzenia w pierwszej rundzie od dołączenia do ct co po prostu dla niektórych osób jest demotywujące oraz przynoszące negatywny skutek. Rozpisałem się trochę więc w sumie kończę mój wywód i mam nadzieję, że w jakimś stopniu przedstawiłem coś co może w jakimś stopniu zmieni serwer na lepsze. Pozdro byki
 

Ps. Zapomniałem wspomnieć również o sytuacjach gdzie administracja również robiła w ch*ja nowych graczy kiedy przykładowo podczas normalnego prowadzenia trollowała graczy odnośnie komend - przykładowo podczas zakazu skakania mówiłi podskocz etc. tutaj już rzucę nickiem bo to chyba najczęściej praktykował @Małrycy. Co raczej nie powinno mieć miejsca, duża ilość graczy definiuje swój pobyt na serwerze przez swoje pierwsze wrażenie, a jakie doświadczenie może mieć gracz, który doznał takiego trollingu, no ja bym się wkurwił, reszte dopowiedzcie sobie sami ;) 

Edytowane przez kanep
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest słaba atmosfera tak jak ktoś tam napisał nawet strach fk wpisać,bo się kicka wyłapie 😕 

Kiedyś jeszcze za czasów 1.6 był kompletnie inny mental ludzi na jb, były złe rzeczy i dobre... bardziej piętnowano kidów bez mutacji,ale tam była atmosfera aż chciało się codziennie grać,stare wujasy rzucały żartami na majku było zupełnie inaczej,żaden serwer nie osiągnie już takiej atmosfery nie mówię tu ze względu na sentyment ale na tym serwie jest prawdziwa policja i ostrzegam chyba nabijają statystyki i @Gemciu potem rozlicza.Po paro-miesięcznej gierce z przerwami odniosłem wrażenie że regulamin kompletnie zasłania taki coop z graczem jako admin...spotkałem się z kolesiostwem i faworyzacja ale to jednorazowe przypadki.Graczy nie zatrzyma się tylko dużym zasobem urozmaiconych zabaw i dobrych pluginów musi być taki smaczek żeby ziomo który wbije pomyślał spoko typy,fajnie się gra,zapiszę sobie ten serwer.Rozluźniona atmosfera,żarty lecz z jakimś pohamowaniem bez spamienia bindami na nadużywanie mikrofonu lub płakanie na adminvoicie o mikrofon lecz podejscie na lajcie do tematu prośba o ograniczenie słów na minute. Bo to ma być rozrywka a nie kryminał dla nieletnich lodzików.Graczom musi się grać przyjemnie a nie pod butem nowego guarda który chce się sprawdzić pozdro byki

Jest tyle rzeczy do obgadania że nie starczy mi wódki widzimy się dzisiaj wieczorem to dodam swoje marne 3 grosze 

Edytowane przez vedo
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gemciu Wybacz mi, że nie napisałem skargi na temat twojej administracji. Panowie na prawdę dobrze sobie radzą jeżeli chodzi o zarządzanie (w większości wypadków). To są po prostu zachowania które mnie z lekka irytują, a też nie wiem z jaką powagą przyjmujesz zażalenia. Następnym razem zrobię to co trzeba.

Jeżeli chodzi natomiast na sytuacje z banem, to oczywiście rozumiem zaistniałą sytuacje. Wybacz nie przeczytałem tego co napisałem i wyszło takie gówienko. 

 

Wracając do meritum

Nie pamiętam czy gameMe posiada takie statystyki albo czy @-_- może to jakoś sprawdzić, ale jeżeli chodzi o powtarzalność map to muszę się z tym zgodzić. Patrzenie na jeden dzień tak na prawdę nic nam nie powie. Skala tygodnia lepiej. Zobaczyć jak często mapa jest grana w szczytowych godzinach. Osobiście jako tymczasowy "stały" gracz na serwerze mogę śmiało przyznać, że JEST monotonie. Dwa razy dziennie grać na summerjail, clauds lub charnobyl to jest po prostu smutne. Niektórzy najbardziej śmiali buntownicy tacy jak @Lenio drą japy aby wybrać te ich ulubione mapki do buncików. Człowieka to już męczy. Jest dużo świetnych map które znikają w odmętach dusta2 Bo TaM ZaJeBiStY TeLePoRcIK Z cELi.

Nie chciałbym aby te mapy zupełnie znikły, ale ograniczenie do jednej rakowej mapy w pakiecie (jeżeli przy tym zostaniemy) to już lepsze podejście. 

 

Druga sprawa to te nieszczęsne gangi i rasy.

Ja rozumiem, że gracz potrzebuje mieć jakiś cel poboczny, coś co go wynagrodzi za godziny spędzone na serwerze. Po to to powstało.  

Jednak gdy ten cel poboczny staje się głównym clue tego serwera, że małe bambino pierwszego dnia sezonu chwalą się ile to hajsu wydały na blunty tylko po to aby być lepszym niż inni. Pojmuje to, że JailBreak jest pewnie ciągle najbardziej zarabiającym serwerem w sieci i tak na prawdę to on ją ciągle trzyma, ale wydaje mi się (a wiem że jesteśmy/jesteście w stanie to zrobić), że trzeba zmienić ten system, aby tam mocno nie gloryfikował graczy z portfelem czy też bez obowiązków w życiu. Chciałbym aby gra na serwerze była dostępna dla każdego.

 

@-_- wybacz w takim razie 

Edytowane przez Jeremaya Gattwold
  • Like 1
  • Uwielbiam 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel
57 minut temu, Jeremaya Gattwold napisał:

Jednak gdy ten cel poboczny staje się głównym clue tego serwera, że małe bambino pierwszego dnia sezonu chwalą się ile to hajsu wydały na blunty tylko po to aby być lepszym niż inni. Pojmuje to, że JailBreak jest pewnie ciągle najbardziej zarabiającym serwerem w sieci i tak na prawdę to on ją ciągle trzyma, ale wydaje mi się (a wiem że jesteśmy/jesteście w stanie to zrobić), że trzeba zmienić ten system, aby tam mocno nie gloryfikował graczy z portfelem czy też bez obowiązków w życiu. Chciałbym aby gra na serwerze była dostępna dla każdego

To nie jest prawda

To że pierwszego dnia ktoś zrobił zakupy, nie oznacza, że jest tak cały czas. Cena serwera wzrosła niemal dwukrotnie po przejściu na nową jednostkę i zmianę slotów, więc patrząc na to w ten sposób, to ten serwer wcale tak dobrze nie zarabia i ich wpłaty, to nie jest żadne bogactwo.
Najlepiej zarabiającym serwerem jest COD, a JB zarabia sezonowo, a nie stale. Licząc ostatni tydzień przebija go nawet Diablo, który zarobil ponad swoje utrzymanie (i to nie dużo) 

Jak już mowa o 'utrzymaniu sieci', to utrzymuje ją COD 201 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że też powinienem coś napisać ponieważ ostatnimi czasy przesiaduje sporo na serwerze, może powielę niektóre wypowiedzi ale muszę to zrobić by moja była w pełni spójna. To o czym mówi @Jeremaya Gattwold jest strzałem w dziesiątkę mapy, które się powtarzają, jest to męczące, w dobrym dniu umiem przesiedzieć na nich po 4/5 godzin, lecz przy słabym dniu w którym i tak już jestem zmęczony i jedyne co chcę zrobić to sobie pograć, męczy mnie granie trzeci raz summer jai'a czy clouds'ow, które i tak są nie do upilnowania przez niektórych graczy, którzy chcą podbić swoje ego wchodząc w topkę buntów, to co się tam wyprawia to niezły hit akurat, ostatnio ktoś mówił o dodaniu "freedaya dla ct" czyli dnia bez buntu czego nie uważam za najgorszy pomysł ponieważ niektórzy gracze, szczególnie ci najbardziej napaleni "buntownicy" nie rozumieją, że bez CT ich gra również niema sensu, co z tego, że jakiś nowicjusz Maciek wejdzie do CT, skoro wtedy gra dla reszty osób traci sens, a buntownik cieszy się, że wskoczy dwa miejsca wyżej w topce. Poza tym uważam, że na serwerze brakuje kilku zabaw a niektóre są po prostu zepsute, dobrym przykładem jest HeadshotDay w którym gracze dostają za broń Automatyczne cz (?), brakuje mi zabawy typu OneTap - Day (którą można byłoby próbnie dodać, może nie jest ona złożona lecz mogłaby przynieść wiele frajdy, dalej CHOWANY jest całkowicie do wywalenia, nieumiejętni CT, którzy spamią tą zabawą na początku każdego meczu (tutaj wielkie zażenowanie ) i krzyczą przez mikrofon do reszty CT BY ZABIJALI Z KOSY PONIEWAŻ WIĘCEJ PIENIĘDZY ! 
Tutaj wypowiem się trochę o zakupach na serwerze (blunt), tutaj (jeśli jest to do zrobienia) proponowałbym w przyszłości wprowadzić zmianę, że blunty zdobyte na serwerze możemy wymienić na garstkę respektu a te kupione wyłącznie wydać na rasę. Rozumiem, że serwer trzeba utrzymać, ale powinien trzymać gracza przy nim również cel poboczny, którym jest gang a to aktualnie niema sensu, iż w pierwsze dni edycji można go wymaxować wydając niewiele pieniędzy (dodatkowo rozdzielając to na kilka osób)
Rasy - rasy to od zawsze była kontrowersyjna rzecz, jedni mówią, że kochają, inni nienawidzą , wszyscy maxują. Ja jestem akurat jedną z osób, które uważają iż rasy powinny być zastąpione systemem punktów (które zdobywalibyśmy np z osiągnięć), tak wiem jest to dużo roboty i kłopotu ale czy nie warto spróbować? Może wszyscy pokochali by rozwijanie swojego więźnia w sposób dowolny, a nie narzucony przez rasę. (Dodam iż powinno być to cięższe np 3 punkty osiągnięć + 1 blunt = 1 poziom) wszyscy wtedy skupiali by się na ogólnym pojęciu gry a nie tylko na zabijaniu, w końcu weszliby na taki poziom, że katowanie zabójstw na zabawach czy innych stałoby się bezsensem ponieważ ulepszali by swoją postać o wiele wolniej niż osoby, które podzielą to na wiele czynników (życzenia, granie w ct, można byłoby dodać też jakieś większe osiągnięcie za godziny na serwerze)
Dalej po dodaniu ostatnimi czasy respektu za bycie żywym wiele osób afczy, wczoraj Lenio/Dinovsky jutro pewnie ktoś więcej gdyż właśnie o tym piszę, radziłbym zabezpieczyć to jakimś systemem. CAŁKOWICIE NOWE MAPY, coś nowego coś świeżego coś co znają nieliczni, pula map jest już na tyle znana, że większość graczy nudzi a łatwo dostępna wiedza o secretach prowokuje nowych buntowników. Nie ukrywam sam czasem się zbuntuje czysto dla zabawy czy by zrobić spiętemu CT na złość, ale ostatnimi czasy pilnuje się i staram by nowi ludzie w CT poznali grę. 

Szybkie podsumowanie
-Przemyśleć Mapy,pule map, usunąć obecne zastąpić je nowymi
-Zakupy na serwerze 
-Zabawy
-Podział Bluntów
-Rasy
PRZEDE WSZYSTKIM NIE ZAPOMINAJCIE, ŻE RAZEM MUSIMY PRACOWAĆ BY TEN SERWER SIĘ JAKOŚ UTRZYMAŁ ;)

 

PS- 

Fajna recepta na buntowników to usunięcie topki i ujawnienie jej na koniec edycji, wtedy dowiemy się kto tak na prawdę rządził na swoim terytorium

Edytowane przez Jakee
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Właściciel
14 godzin temu, -_- napisał:
15 godzin temu, patrik napisał:

Apropos nowych graczy żeby nie spamić już w propozycjach to nie zauważyłem żeby była jakaś informacja o tym jak działają osiągnięcia czy kontrabanda

Kontrabandy miał opisać @FreshMan za swojej kadencji (dalej chyba nie muszę tłumaczyć), a osiągnięcia to osiągnięcia, więc nie bardzo było o co tutaj prosić

Mała poprawka do tego posta. Temat jest, ale wszedł niedawno, więc warto jednak sprostować, że powstał i jest tam opis też innych rzeczy, nie jako osobny temat

29 minut temu, patrik napisał:

Temat jest o tym co jest teraz, mógłbym się sprzeczać ale po co przywoływać cokolwiek innego XD To, że problem był nie znaczy, że musi być

Problem ze skargami (prócz tego co było napisane wyżej) jest był i będzie taki, że 1) trzeba się wysilić 2) ciężko napisać na kogoś skargę za całokształt. To jest bardziej zadanie opiekuna by kontrolować to, czy przez przypadek nie ma w administracji jakiejś toksycznej osoby na którą ciężko napisać skargę, no bo by trzeba było kilkanaście różnych demek zbierać. Jak dla mnie błąd był popełniony już przy rekrutacji, po co brać tyle osób do administracji? Zamiast ogarniać to robią, pewnie niecelowo i z dobrymi intencjami, jeszcze więcej burdelu

Moja wiadomość odnosi się do tego, że jako były opiekun powinieneś wiedzieć, że takie rzeczy należy zgłaszać, a nie czekać na cud + nie tłumaczę aktualnej sytuacji, a wskazuje hipokryzję, która tutaj się wylewa, bo jeśli Ty jako opiekun miałeś podobną sytuację i też tego nie weryfikowałeś, a teraz piszesz, że to opiekun powinien robić, to coś jest nie tak.

  • Uwielbiam 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, -_- napisał:

Mała poprawka do tego posta. Temat jest, ale wszedł niedawno, więc warto jednak sprostować, że powstał i jest tam opis też innych rzeczy, nie jako osobny temat

Bardziej chodziło mi o jakieś info na serwerze, bo ja np o tym, że dostaje się respekt dowiedziałem się przypadkowo z czatu. Kto przegląda forum to wie, fajnie by było zobaczyć jakieś info na czacie co jakiś czas jak np to z !sklepsms

 

13 godzin temu, -_- napisał:

Czyli zmierzasz do tego, że problemem są gracze, którzy nie chcą pisać na takich ludzi skarg. To co mi się nie podoba w takich tematach, to wytykanie czegoś na co się nie zwraca uwagę, a powinno. Co ciekawe, byłeś opiekunem i dobrze wiesz, że podobne rzeczy działy się za Twojej kadencji, dlatego tym bardziej nie pojmuje braku reakcji. No i proszę, bez tekstów w stylu "Nikt nic nie zrobi", to samo słyszałem za Twojej kadencji, za kadencji Snuffy, Gemcia i FreshMana

 

Temat jest o tym co jest teraz, mógłbym się sprzeczać ale po co przywoływać cokolwiek innego XD To, że problem był nie znaczy, że musi być

Problem ze skargami (prócz tego co było napisane wyżej) jest był i będzie taki, że 1) trzeba się wysilić 2) ciężko napisać na kogoś skargę za całokształt. To jest bardziej zadanie opiekuna by kontrolować to, czy przez przypadek nie ma w administracji jakiejś toksycznej osoby na którą ciężko napisać skargę, no bo by trzeba było kilkanaście różnych demek zbierać. Jak dla mnie błąd był popełniony już przy rekrutacji, po co brać tyle osób do administracji? Zamiast ogarniać to robią, pewnie niecelowo i z dobrymi intencjami, jeszcze więcej burdelu

13 godzin temu, Gemciu napisał:

To jest kwestia sporna z jednego względu. Chowany pomaga CT na nabicie pieniędzy na kupno itemów w !s, ale kosztem sporej ilości czasu mapy jak i graczy. Zrobię ankiete i zobaczymy co gracze chcą, usunięcia czy zostawienia zabawy.

Nie wiem czy ankieta to dobry plan (jak to mówiła pewna pani posłanka "anulujcie to bo przegramy") bo to raczej niepopularna decyzja, skierowana w stronę osób które na forum się nie udzielą, ale kurde czasem trzeba zaryzykować przeciw większości

Edytowane przez patrik
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię rzeczy dlaczego ja przestałem częściej wchodzić na serwer a kto wie może gdzieś w tym będzie jakiś przydatny trop dla was.

1. Do CT wchodzą osoby, które nie powinny być w CT - prawie zawsze jak wchodzę na serwer i jestem w CT to do teamu trafiają się osoby, co albo nie ogarniają albo nie znają mapy albo nie używają mózgu, już nawet nie mówię o sytuacjach gdzie ja jako prowadzący muszę ogarniać wszystko na walonej mapie bo moje CT zamiast mi pomagać to ma wywalone w świat, a zamiast tego przebywa w myślach w krainie jednorożców i się bawi na mapie czy co tam robi (okej kumam, to że jesteś w CT nie znaczy, że masz 24/7 być spiętym bodyguardem, ale zawsze pomaganie prowadzącemu > zabawa na mapie, dla mnie możesz nawet iść na drugi koniec mapy i przechodzić sobie climba ale pod warunkiem, że jesteś w stanie ze swojej pozycji pomóc mi gdy zajdzie taka potrzeba). O sytuacjach, że CT daje sobie wsadzić kosę w plecy to już nawet nie mówię bo to chyba jest już jakiś joke jeśli o to chodzi + sytuacje gdzie CT podchodzi do TT na 2m, czego ja nie rozumiem ani trochę ale to już podchodzi pod brak używania mózgu jak pisałem wyżej (w sumie tak jak reszta).

2. TT się buntuje? Dajmy im zabawę - kolejna sytuacja, która mnie denerwuje a wręcz .... no. Ile jest takich sytuacji, że TT się cały czas buntuje, CT nie jest w stanie ogarnąć buntów to co jest dobrym pomysłem? Danie zabawy, nie ważne czy jest to zabawa CT czy TT, samo zrobienie tej czynności jest dla mnie głupie (mówiąc miło) bo to tylko dowodzi, że taka osoba powinna z miejscu wyrwać bana na CT z prostego powodu, NIE OGARNIA. Nie ważne czy jest to zabawa pod nabijanie kasy (co jak dla mnie zalicza się jako gra pod kille) czy też danie zabawy dla TT byle tylko pogłaskać po główce TT żeby rundę później znowu wyrwać kosę pod żebra a na następny dzień może dla urozmaicenia dać zabawę tym razem dla CT.

3. Chowany czyli jak zabawa stała się serwerowym rakiem - w sumie ten punkt odnosi się trochę do punktu wyżej ale to tylko małą część naszego przyjaciela jakim jest chowany. Każdy kto mnie zna wie jaki mam stosunek do chowańca i myślę, że nawet część ma już zakodowane w głowie moje zdanie, które wywalam za każdym razem kiedy ta zabawa jest odpalana. Pytanie "dlaczego ty tak bardzo nie lubisz tej zabawy?", pewnie większość pomyśli bo jest do dupy czy coś takiego. Nie, nienawidzę tej zabawy bo WY WSZYSCY ją rozwaliliście w drobny mak, bo kiedy ta zabawa jest odpalana? Zawsze jest odpalana: w 1 dniu, żeby CT nabiło kasę, po buntach żeby CT nabiło kasę, żeby wkurzyć TT, to jest kara za przegranie pojedynku na życzeniu. W takim razie "skoro lubisz tą zabawę to się baw na niej" to tak nie działa. Jeżeli zabawa jest odpalana nie po to, żeby CT i TT miało się dobrze bawić to cała atmosfera idzie w piach i zostają tylko negatywne odczucia i dlatego dużo osób nienawidzi tej zabawy bo jest ona kojarzona z karą. To co opisuje to są tylko domysły niewykształconego człowieka ale to dlaczego chowanego dużo osób nie lubi jest o wiele trudniej zrozumieć niż się nam wydaje, jest zbyt wiele aspektów na, których się niestety nie znam więc nie mogę dokładnie powiedzieć dlaczego tak się dzieje dlatego to wszystko mogę tylko logicznie poukładać nic więcej i na akcjach typu obserwacja, wniosek.

4. Kreatywne prowadzenia czyli coś co chcemy ale jednak nie - kolejna rzecz, która powoduje, że niszczycie ten serwer swoim niezdecydowanym bełkotem. Ile to jest zdań "teraz to mało kto kreatywnie prowadzi", "bunty są bo nudne zabawy dajesz". Tylko takie pytanie, skąd wiecie że osoba nie będzie kreatywnie prowadzić skoro buntujecie się już w walonym 1 dniu? Nawet nie dajecie tej osobie się wykazać, dać szansy, totalnie nic, a nawet jeśli już jakaś osoba prowadzi kreatywnie to wy mimo wszystko nadal się buntujecie, bo tak naprawdę to jest dla was tylko wymówka, żeby się zbuntować nic więcej. Wy nie chcecie się dobrze bawić na serwerze razem z innymi, wam sprawia przyjemność wsadzenie kosy w żebra strażnikowi, który nie ogarnie jak się rzuci na niego połowa więźniów. A nawet jeśli już uda się wyciągnąć nie buntowników na mapę to jest ich garstka bo owczy pęd w trakcie buntów działa jak powalony zwłaszcza udany, własny przykład kiedy chciałem zrobić kreatywną zabawę. Mapa mincraft, piękny słoneczny dzień, ja w CT razem z dwoma innymi strażnikami, którzy pomagali przy sprawie. FD przebiegł normalnie TT wyjaśnione (jak coś to ŻART) i następuje Dzień 1. Ja przejmuję prowadzenie, w TT 24 osoby, więc sobie myślę "o teraz zrobię tą fajną zabawę jak jest tyle osób", więc zostaje wydane polecenie środek lasera i bezruch, ale nagle 1 TT postanowiło wskoczyć na płotek i dostać się na dach z Zeusem, został zabity bo oczywiście próba nieudana. Nagle Strażnik postanowił zmienić swoją pozycję przez co umarł bo jakiś TT wsadził mu kosę w żebra i zaliczył kaplicę i nagle połowie TT odwaliło, wszyscy zaczęli się rozbiegać, ja drę mordę "POZYCJA BUNTU", niewielu się posłuchało, zacząłem strzelać i dziurawić wszystkich buntowników, czerwonego pierwszego bo miał broń od CTka, mój kolega strażnik oczywiście efektywnie pomagał w ogarnięciu buntu, na szczęście sytuacja nie była groźna i bunt szybko został ogarnięty a całą chwałę powinno zgarnąć nieskończone ammo z ruletki jakie dostałem. Dobra bunt ogarnięty to idziemy na mapę ale w trakcie drogi ktoś myślał, że może uciec do portalu i się przeliczył bo zaliczył zgona razem z kolegą obok a były to 2 SVIPy ha, a kto inny. Jak doszliśmy na miejsce i kiedy w końcu miałem rozpocząć zabawę ogarnąłem, że żyje tylko 11 TT. No i cały plan poszedł na spacer bo robienie tego w małą ilość osób było bezsensu. Dalsza część historii to niestety zwykłe zabawy z mapki + eliminacje z pojedynków aż do życzenia.

5. !Fk Za co? "Za jajco" - to są najbardziej zryte dwa słowa jakie kiedykolwiek powstały na tym serwerze. Samo istnienie tego jest dobre w teorii ale w praktyce ludzie wykorzystują to, do nadużywania systemu jakim jest !fk. A najgorsze jest to, prawdopodobnie ponad połowa serwera nadużywa tej komendy bo mają w dupie polecenia prowadzącego i nie słuchają co się do nich mówi. Sam system tez powinien zostać przerobiony a mianowicie dodać informację, kto zabił daną osobę bo bez tego czasami ciężko cokolwiek ogarnąć. Już nawet nie mówię o sytuacjach, gdzie typy zamiast od razu wpisać fk i wyjaśnić całą sytuację to czekają oni 10-15s i dopiero to wpisują gdzie już po tym zapominasz za co gościa zabiłeś jeśli mówimy o tym, że nagle zostaje zabitych duża ilość osób bo np. bunt. I takiego typa trzeba wskrzesić bo nie wiadomo za co zginął. A tak to byś miał przynajmniej notkę, że gracz X został zabity przez Strażnika Z, ale Strażnik Z wie, że zabijał tylko osoby co zaczęły uciekać więc Strażnik Z może szybko i zgrabnie wytłumaczyć "umarłeś bo uciekałeś" i cyk FK odrzucone a tak są sytuacje typu "Kto zabił tego typa?" *cisza* "Ja pierdziele trzeba go zrespić" *respawn*. 

6. Regulamin czyli 10 Przykazań wśród Administracji - jaka jest główna bolączka tego tematu? Jak sama nazwa wskazuje idealnie odnosi się do niektórych zachowań Administracji gdzie zamiast używać mózgu powołują się na Regulamin gdzie jasne jest napisane i tego trzeba przestrzegać a jak nie to kick/ban i nic nam nie zrobisz bo przecież mamy rację. Spoko macie rację ale przy okazji wychodzicie na dupków, którzy nadużywają swojej władzy bo mogą albo dajecie upust emocjom co nie powinno mieć miejsca na stanowisku jakie sprawujecie już nie mówiąc o toksycznej atmosferze jaką wprowadzacie na serwer bo "jest guard/admin". Podczas gry wiele razy zauważyłem, że jak wchodzili niektórzy Admini to serwer od razu reagował na ich obecność, atmosfera stawała się inna jak dla mnie niekoniecznie przyjazna można wręcz powiedzieć że serwer się zmieniał pod wpływem tylko 1 osoby, najbardziej było to odczuwalne kiedy FreshMan wchodził na serwer. Wszyscy od razu się zamykali a atmosfera stawała się, wręcz dziwna czy nienaturalna. Ale to tylko ogólnik, który zmienia atmosferę ale wszystko co robicie powoduje, że tak będziecie zapamiętani przez ludzi a to za to powoduje powstawanie ścian w głowach, ale tylko w wypadkach kiedy Admin X jest na serwerze bo wiesz, że Admin X nie lubi kiedy dzieje się Z co zaburza naturalną atmosferę serwera. Podam teraz kilka przykładów, które wręcz podchodzą pod zasadę "Regulamin = 10 Przykazań" i jak JA UWAŻAM, że sytuacja powinna zostać rozwiązana.

Sytuacja 1 - był bunt i niechcący zabiłam niewinnego gracza po czym poprosiłem go, żeby wpisał FK, gość wpisał FK o treści "heh" co robi Admin? Kickuje go za nadużywanie FK gdzie to JA GO O TO POPROSIŁEM żeby wpisał FK bo jak powiedziałem "ZABIŁEM GO PRZEZ PRZYPADEK" ale Regulamin to Regulamin i powód "heh" jest traktowane jako nadużywanie i poleciał kick. Brak słów. Co ja bym zrobił? No właśnie nie trzeba było tu nic robić -.-

Sytuacja 2 - Jeremaya był prowadzącym i zabrał więźniów na mapę, że więźniów było mało to zaczęliśmy robić coś ala małe RP i tak zaczęliśmy się wręcz bawić co nagle nie spodobało się pewnemu Adminowi i powiedział "ale wiesz, że celem CT jest prowadzenie więźniów tak żeby zmniejszyć ich liczbę aż do życzenia?" czy coś takiego. Oczywiście inni gracze się odpalili i zaczęli mieć spinę do niego a nie Jeremaya xD "ooo pan Maruda niszczyciel dobrej zabawy", "jak się nie podoba to wypad", "patrzcie ma Admina i już mu odwala". Po czym Jeramaya z uśmiechem na twarzy powiedział "daj mi chwilę to zobaczysz"  fakt jest jednak taki, że tym tekstem możliwe, że pokrzyżował plany Jeramaya gdzie miał w głowie jakąś wizję na tą rundę, żeby wszyscy dobrze się bawili ale po prostu nie chciał tego robić na szybko. Co ja bym zrobił? W sumie też nic, skoro wszyscy dobrze się bawili to jak dla mnie to jest tylko plus. Ważna kwestia wtedy WSZYSCY byli ŻYWI więc nie było mowy o czekających graczach + nikt nie wyrażał, że małe RP mu się nie podobało.

Sytuacja 3 - podczas zabawy w chowanego ja znalazłem przedostatniego zawodnika, którym był Admin, wisiał nad "przepaścią" która zabija, więc zeskoczyłem na niego i go zabiłem, po zabiciu go wyłączyła się nieśmiertelność i przez to, że spadłem w "przepaść" umarłem po czym poleciał tekst "ooo umarłeś na życzeniu, będę musiał ciebie przenieść". Admin dobrze wiedział w jakiej sytuacji umarłem a mimo to postanowił wywalić mnie z CT bo umarłem na życzeniu gdzie uważam, że to nie była moja wina (obok był teleport na górę ale niestety jak jest mgła i pod sobą mam tylko TT, który ciałem zasłania TP to jednak trochę ciężko w niego trafić). Jak bym rozwiązał sytuację? Gdybym wiedział w jaki sposób umarł CT to nie wywalałbym bym go tylko zrespił bo bym uważał, że to nie była jego wina. A nawet jeśli bym nie widział całej sytuacji to bym się spytał "Ty czemu killa wpisałeś" i by odpowiedział "Nie wpisałem tylko po zabiciu ostatniego gracza spadłem w "przepaść" i umarłem przez przypadek" moja odpowiedz "aha spoko" *respawn CT*.

Rozwinięcie punktu 1 ale dochodzi sytuacja z Adminami - chodzi oczywiście o osoby, które nie ogarniają CT, jak jest jakiś Admin na serwerze to często to się zdarza, że w ogóle nie reaguje na sytuację jaka panuje w CT. Mimo, że więźniowie cały czas się buntują i CT cały czas ginie to oni nic z tym nie robią, bo CT daje oczywiście zabawy, żeby TT się nie buntowało (spoiler dalej się buntują). Tutaj Admin powinien z miejsca określić zasadę "Kto nie ogarnie w tej rundzie to go przerzucam" i sam powinien wejść za taką osobę do CT jak nie ma chętnych. Nie powinno być jakiś śmiesznych zasad, że jak da zabawę to jest git i ogarnia, no właśnie to jest dowód na to, że nie ogarnia CT. Czasami to się zdarza, że Admin przerzuca CT jak nie ogarnia ale to jest rzadkość. To za to jest sytuacja, która buduje i negatywne i pozytywne skutki. Pozytywy są takie, że TT jest zaspokajane przez dawanie im ciągle zabaw + jak widzą łatwe cele do buntów to nic tylko korzystać za to negatywny skutek jest taki, że na naszym serwerze Administracja po prostu nie chce być w CT + jak widzą że CT nie ogarnia to nic nie robią co powoduje, że ogarniętych osób w CT jest naprawdę mało co powoduje frustracje ze strony ogarniętych CT bo nie mogą liczyć na Strażników, którzy wbrew pozorom powinni im pomagać a nie być kłodą u nogi, a to doprowadza do tego, że więźniowie którzy nie chcą się buntować i już uszami wychodzą im zabawy czują sfrustrowanie ponieważ TT cały czas się buntuje i CT nie jest w stanie totalnie nic zrobić. Sytuacja powinna wyglądać tak, że Admin ostrzega CT, który nie ogarnia, że jak tak dalej będzie głupio ginąć to go przerzuci, typ zginął bo podszedł za blisko, źle się ustawił czy coś odwalał to od razu kick z CT i sam powinien za niego wejść jak nie ma chętnych, już nawet nie mówię, że do CT rygorystycznie wchodzą osoby, które nadal cały czas nie ogarniają i nie powinny mieć w ogóle dostępu do CT a Admin powinien takie osoby już dawno ukarać permem. Jeżeli taka osoba by chciała UB to pisze podanie o UB i robicie z nim test na CT, jeżeli stwierdzicie że ogarnia CT to UB dla kolegi i tyle. Proste a zaoszczędzi sporo problemu, który wynika z tego, że dużo osób nie ogarnia CT.

 

Piszę to już 2-3h i już stwierdzam, że nie chce mi się dalej pisać więc zostawiam was po prostu z tym co jest. Jeżeli w historii jest opisywana sytuacja z Adminem to równie dobrze mógł to być Guard tylko nie chciało mi się za każdym razem pisać Guard/Admin. Czy to co opisałem to są problemy, które panują na serwerze? Ja uważam, że tak ale to czy zostanie to uznane za problem to już zależy od Gemcia i Zjem Cie -__-

  • Like 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, R0dr1g3z napisał:

1. Do CT wchodzą osoby, które nie powinny być w CT

Tak, zgodzę się, to zdarzało się bardzo często, ale ty chyba też od początku nie byłeś jakimś najlepszym strażnikiem, nieprawdaż?

2 godziny temu, R0dr1g3z napisał:

2. TT się buntuje? Dajmy im zabawę - kolejna sytuacja, która mnie denerwuje a wręcz .... no. Ile jest takich sytuacji, że TT się cały czas buntuje, CT nie jest w stanie ogarnąć buntów to co jest dobrym pomysłem? Danie zabawy, nie ważne czy jest to zabawa CT czy TT, samo zrobienie tej czynności jest dla mnie głupie (mówiąc miło) bo to tylko dowodzi, że taka osoba powinna z miejscu wyrwać bana na CT z prostego powodu, NIE OGARNIA.

XD? Sory Rodriguez, jak bardzo rozumiem to, że irytuje Ciebie takie zachowanie, tak bardzo nie mogę przystać na tą głupotę, którą tutaj wymieniłeś. Banowanie ludzi za dawanie zabaw jest według mnie skrajnością nad skrajnościami.

2 godziny temu, R0dr1g3z napisał:

4. Kreatywne prowadzenia czyli coś co chcemy ale jednak nie - kolejna rzecz, która powoduje, że niszczycie ten serwer swoim niezdecydowanym bełkotem. Ile to jest zdań "teraz to mało kto kreatywnie prowadzi", "bunty są bo nudne zabawy dajesz". Tylko takie pytanie, skąd wiecie że osoba nie będzie kreatywnie prowadzić skoro buntujecie się już w walonym 1 dniu? Nawet nie dajecie tej osobie się wykazać, dać szansy, totalnie nic, a nawet jeśli już jakaś osoba prowadzi kreatywnie to wy mimo wszystko nadal się buntujecie, bo tak naprawdę to jest dla was tylko wymówka, żeby się zbuntować nic więcej.

+

2 godziny temu, R0dr1g3z napisał:

5. !Fk Za co? "Za jajco" - to są najbardziej zryte dwa słowa jakie kiedykolwiek powstały na tym serwerze. Samo istnienie tego jest dobre w teorii ale w praktyce ludzie wykorzystują to, do nadużywania systemu jakim jest !fk. A najgorsze jest to, prawdopodobnie ponad połowa serwera nadużywa tej komendy bo mają w dupie polecenia prowadzącego i nie słuchają co się do nich mówi.

+

2 godziny temu, R0dr1g3z napisał:

6. Regulamin czyli 10 Przykazań wśród Administracji

Cała ta rozpiska na temat punktu szóstego jak dla mnie zgodna z tym, co opisywało tu już kilka osób, i proszę,  żeby zaraz znowu nie było argumentacji "Czemu nie złożyłeś skargi", "Też miałeś Opiekuna więc wiesz jak to jest" itp. itd. Bo skoro widzicie, że pisze o tym już właśnie te kilka osób, to raczej wymyślone to nie jest. Wprowadzenie aż takiego rygoru na !fk jest strasznie słabe względem graczy z niewiedzą, rozumiem, że ładniej wygląda to w logach ale bez przesady (nie mówię o skrajnościach gdzie gracze wyzywają na !fk, to chyba każdy rozumie).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej rozgrywce na serwerze po godzinie 1 jestem święcie przekonany do mojego wcześniej napisanego postu, iż problemem nie jest tutaj nieogarnianie ct, niezbalansowane rasy czy gangi czy zły regulamin, jesteśmy nim po prostu my. Zauważyłem, że większość z was zapomniała czym naprawdę jest jailbreak - nie jest to serwer na, którym powinno się tryhardować pod topki, statystyki czy ulepszenie rasy. Jest to serwer, który tworzą ludzie, ich kreatywność jak i rozmowy. Dzisiaj przez około 4 mapy udało nam się stworzyć tak przyjazną atmosferę, że kończąc grę razem z @Jeremaya Gattwold zgodnie stwierdziliśmy, iż przypomniały się stare czasy gdzie nie trzeba było zabijać strażników aby dobrze się bawić. Graliśmy sobie na luzie, żartowaliśmy, opowiadaliśmy przeróżne historię jak i wyzywaliśmy się dla zabawy, ale czy ktoś się spinał? Oczywiście, że nie. Gemciu, również przyłączył się do nas i myślę, że poznał on lepsze według mnie oblicze serwera. 

Podsumowując: Jeżeli naprawdę chcecie dobrze bawić się na serwerze to wszystko zależy od was, a nie od tego, że ktoś ma lepiej ulepszoną rasę czy gra tylko pod bunty bo nawet dla takiego tryharda jak ja w takiej atmosferze odchodzą jakiekolwiek chęci na bunt. Pozdrawiam wszystkich zgromadzonych dzisiaj i dziękuje za przypomnienie mi jak wygląda prawdziwy jailbreak:heart:

  • Like 5
  • Uwielbiam 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przeczytałem wasze posty i widzę, że tylko jedna osoba odwołała się do tego co pisałem, mimo że to nie było moje puste gadanie. Pozwole sobie przypomnieć co mówiłem.

W dniu 23.04.2020 o 20:37, Gemciu napisał:

Co do atmosferze na serwerze, przekazałem administracji że mogą zluzować z regulaminem bo tak jak przy 36 osobach trzeba było zacisnąć pasa to aktualnie jest to zbędne i można dać graczom trochę swobody żeby ten regulamin tak na nich nie ciążył. Wszystko z umiarem panowie.

To jest najważniejsze. Rozmawiałem z adminami wiele razy i powiedziałem im to o czym wspomniałem wyżej. Mam nadzieje, że odczujecie zmiany bo oni sobie to wzieli do serca.
Teraz tak, podam wam liste zmian, które nastąpią w najbliższym czasie:

1.Usunięcie chowanego.
Dlaczego usunięcie? Dlatego, że ciężko zmienić podejście graczy do tej zabawy żeby nie była brana jako kara bądź jako maszynka do zarabiania pieniędzy, więc ją usuwamy.

2.Usunięcie TOP buntowników.
Usuwamy topke, w której widać kto ile razy się zbuntował. Jest to zbędne bo i tak nie ma za to nagród(i nigdy nie będzie) a mimo tego gracze i tak na to patrzą i rywalizują w tej kategorii.

3.Zastopowanie z eventami wymuszającymi whiteliste(hasło na serwer). Start z eventami dla gangów, w których nagrodami są punkty eventowe dla gangów. Osoby, które nie wiedzą o co z tym chodzi to zaproszę do tematu, który pojawi się wkrótce.
Dobra, ale czemu brak eventów typu mafia? Częste eventy wymuszające hasło na serwer nie wpływają na niego pozytywnie. Patrząc na przykład na ostatnie wojny gangów, które trwały aż 4 godziny jest to po prostu uciążliwe dla innych, że nie mogą sobie o tej godzinie wbić i pograć na serwerze. Zamiast tego będą oczywiście eventy, w których będzie mógł uczestniczyć każdy bez żadnych zapisów.

4.Zmiany w podejściu administracji do graczy. 
To jest w sumie to o czym pisałem na samej górze. Piszę to kolejny raz dlatego, że mam jeszcze do dodania jedną ciekawą rzecz, która może pomóc przy organizacji gry w pierwszej rundzie mapy. Dzisiaj usłyszałem coś w stylu "gemciu weź zrób coś żeby na początku mapy dzieci nie wchodziły do tego CT bo potem zanim gracze którzy maja pierwszeństwo się dostaną do CT to mija dużo czasu". Więc odpowiadam wam na to takim pomysłem:
Jeżeli jest początek mapy admini/guardzi wchodzą do CT i przenoszą osoby, które są aktualnie w tej drużynie. Po tym czyszczą kolejke do CT z wszystkich graczy i proszą o wpisanie się ponownie. Graczy z pierwszeństwem przenoszą w aktualnej rundzie do CT i od początku mapy jest to załatwione. Nie musicie się bać, że jeśli nie macie mutacji to będziecie tym pokrzywdzeni, jak nie będzie chętnych bądź spytacie się o ustąpienie miejsca na pewno się ktoś znajdzie :). Sam testowałem taki sposób działania kilka razy i mogę stwierdzić, że działa dość dobrze. Odrazu chcę zaprzeczyć, że jest to faworyzacja czy jakaś niepisana zasada bo jest to podparte regulaminem i jeżeli ktoś bardzo chcę mogę sam to wytłumaczyć. Proszę o wypowiedź na ten temat

5.Nowa pula map.
Mija czas kiedy ma wejść nowa pula map więc jestem w trakcie jej tworzenia. Zachęcam do wypowiedzi w temacie propozycji map jeżeli macie jakieś nowe mapki na oku, wy jako gracze serwera wiecie najbardziej co by wam pasowało. W końcu pula mapy jest dla was, nie dla mnie.

Okej to są aktualnie planowane zmiany częściowo już wprowadzone. Teraz zadam wam kilka pytań i proszę o odpowiedź na nie.

1.Czy w ostatnich dniach zauważyłeś zmiany w zachowaniu administracji? Pozytywne czy negatywne?

2.Atmosfera na serwerze, idziemy w dobrą stronę czy wręcz przeciwnie? Rozwińcie wypowiedź do maksimum.]

3.Co jeszcze oprócz tego co wymieniłem powyżej chcecie zobaczyć. Chodzi mi o najważniejsze rzeczy a nie typu nowe zabawy. Bo takie rzeczy mamy zaplanowane i wspominałem o tym w temacie Propozycje.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co z niektórymi jest nie tak. Jeżeli ktoś się zbuntował, nawet w nocy to nikt nie powinien za to go wyzywać i gnoić. Tacy gracze psują właśnie wizerunek tego serwera swoimi wybrykami. Napisał do mnie koło 03:00 że poleca obejrzeć demko, to z ciekawości pytam co się stało no i opowiedział mi sytuacje, że się zbuntował kilka razy i zaczeli go cisnąć. W logach czatu gameme znalazłem coś takiego.fajniee.thumb.png.7487fcf4d8f132c556cc45932876de64.png

Wstyd mi za was, że potraficie tak kogoś za przeproszeniem jebać. Zamiast wprowadzać pozytywną atmosfere na serwerze na siłe ją psujecie. Aktualnie czekam na demko i napiszę co dokładnie się działo.

  • Like 1
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie gram na serwerze, próbowałem parę razy - a dlaczego nie wyszło to powiem potem, ale w sumie dodam coś od siebie jako wieloletni gracz JB oraz w sumie były opiekun JB 1.6.

Jak zapytacie randomowego gracza co psuje mu najbardziej grę na jakimś serwerze i przez co mu najłatwiej ten serwer zmienić to zdecydowana większość odpowie - administracja.
Dlaczego? Bo ma prawa i nie zawsze potrafi ich właściwie używać, a mowa tutaj o karaniu ludzi przede wszystkim. Każdy wie, że na serwerze jest regulamin, a każdy gracz automatycznie go akceptuje łącząc się z serwerem, tak samo przestrzegać go musi administracja. Tak jak regulamin dla gracza jest w miarę jasny, bo nie ma tam co interpretować, bo jest zakaz to jest zakaz (np. bugowania), tak dla administracji już taki "jasny" być nie powinien. Zawsze każdego admina osobiście przestrzegałem przed tym, żeby regulamin traktować jako pomoc, a nie wyznacznik, a kary wyznaczać zgodnie z przewinieniem, a nie tak jak jest wypunktowane w regulaminie, bo tak się zwyczajnie traci graczy. Rolą administratora nie jest wyganianie wszystkich do kąta, tylko utrzymywanie porządku na serwerze i pilnowanie, by nic się na nim złego nie działo. Czy jeżeli ktoś wejdzie z nickiem wulgarnym lub obraźliwym i zbanujecie go zgodnie z punktem 8.11 regulaminu na 30min, to ten gracz wróci po tych 30min? Nie. Czy można było do tego inaczej podejść? Oczywiście, że tak. 
To, że ktoś ma flagi nie oznacza, że ma władzę absolutną, a jeżeli się tak czuje, to nie powinien ich nigdy dostać. Bo po co mu? Do wywyższania się? 
Jeżeli takie sytuacje jak opisał @R0dr1g3z w punkcie 6 odnośnie postrzegania regulaminu w ogóle się zdarzają to jest to bardzo przykre i nie powinno mieć miejsca. 

Odnośnie kreatywnego prowadzenia, a buntowania powiem tak: zbuntować się też trzeba potrafić. Jeżeli CT nie ogarnia tego co rundę to albo ktoś w tym CT nie powinien być, bo zwyczajnie nie ogarnia i powinien jeszcze trochę potrenować jak to CT działa, ale po stronie TT, albo tych CT jest za mało. Karanie ludzi, za to, że się buntują to jest dla mnie totalna głupota, ale jeżeli bunty to 100% gry na serwerze lub znacząca większość to może zamiast karać buntowników to wystarczy jakoś wzmocnić tych CT, by zbuntowanie się nie było AŻ takie proste. Nie psujmy fanu z gry tym, którzy chcą się buntować aż tak. 
Dodatkowo uważam, że z drugiej strony osoby, które prowadzą kreatywnie i przede wszystkim do życzenia powinny być jakkolwiek za to nagradzane, bo to jest przede wszystkim istota tego moda. Dajcie możliwość ludziom kreatywnie prowadzić, ale jednocześnie nie zabierajcie z serwera totalnie buntów, bo to także jakiś element tego moda. 

 

W dniu 25.04.2020 o 03:17, SnuFFy napisał:

XD? Sory Rodriguez, jak bardzo rozumiem to, że irytuje Ciebie takie zachowanie, tak bardzo nie mogę przystać na tą głupotę, którą tutaj wymieniłeś. Banowanie ludzi za dawanie zabaw jest według mnie skrajnością nad skrajnościami.

Może banowanie z góry to nie jest najlepszy pomysł, ale podejście do tematu ze strony Rozdrigueza jest jak najbardziej słuszne i osoba, która co rundę daje zabawę, bo zwyczajnie nie daje rady w CT przynajmniej nie powinna się tam znaleźć. O ile dobrze pamiętam na naszym i na innych serwerach JB 1.6 taka sytuacja także była karana nawet w ostateczności banem. 

Powiem tak @Gemciu - masz ciężki orzech do zgryzienia i wiele do roboty. 

 

Edytowane przez Shino
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę wstyd mi za chłopaków. Mapę wcześniej jeszcze z nimi siedziałem i takiego bydła nie robili. Acti i Quard zawiodłem się na was. Myślałem, że jesteście trochę bardziej ogarnięci i nie zejdziecie do poziomu tanich wyzwisk. 

 

@Gemciu co do twoich pytań

1. Offenek jakiś taki milutki i słodziaszny się stał ostatnio (pewnie czegoś chce). Dla mnie administracja (która wchodzi na serwer) trzyma się całkiem spoko. Raczej nie przypominam sobie jakieś toksycznego zachowania z ich strony. Czas jednak pokaże. 

2. Na dniach wydaje mi się, że powstał kolejny problem który też sam praktykowałem, ale ostatnio zdałem se sprawę jakie to słabe. Chyba bardziej niż wcześniej (przynajmniej jak jestem na serwie) udziela się ludziom nagonka na buntowników. Normalnie obława. Sam po logach widzisz Gemciu jak to wygląda i jaki stosunek do buntujących się mają gracze. Oczywiście w dzień jest to trochę mniejsze, ale chyba każdy pamięta jak "cisneliśmy beke" z gangu Zbuntowani. Patrząc na to teraz jest mi przykro i chciałbym przeprosić członków ww gangu za moje docinki. 

3. Tak jak mówił Krystian, nie warto zabraniać lub karcić elementarnej części JB. Jako gracz CT myślę, że mam lekkie doświadczenie w zarzuceniu paru propozycji, które na pewno ułatwią rozgrywkę po tej stronie.

I - sklep

Na moment dzisiejszy sklep nie ma balansu. Moim zdaniem jeżeli CT nie gra pod kille i nie zabija każdego więźnia po kolei to użyje go może 1-2 max (chodzi mi tu o s. ciężką). Przy planach usunięcia chowanego styl na budżetowe granie wardena się utrudni i granie na bardziej uciążliwych mapach lub z lepszymi buntownikami będzie wymagające. CT trudniej jest uzbierać ten hajsik przy zabijaniu 3-4 więźniów po  czym następuje bunt. 

 

Moje propozycje

+50 HP

$4000 --> $2000

Tak na prawdę w obecnym stanie ras i gangów to 50 HP nie robi wielkiej różnicy, a kupowanie tego za połowę ceny superciężkiej było po prostu nie opłacalne. Mega sytuacyjna pozycja, której użyłem może raz.

Super ciężka kamizelka

$8000 --> $6000

Tak jak pisałem wyżej, gdy CT nie gra pod fragi ciężko uzbierać te $8000. Warden i tak nie ma pewności, że taka superciężka go wybawi. Patrząc na wyższą pozycje można powiedzieć, że w cenie starej kamizelki dostalibyśmy jeszcze bonus do HP. Jest to całkiem przyjemna opcja. 

Nieskończone ammo

 $4500 --> $3000

Tutaj mało mam do komentowania. Używane chyba tylko podczas FD. Niepotrzebnie tak wysoka cena. 

Większe obrażenia

$4000 --> $3000

Też mało wybierana opcja. Po zmianie ceny może być dobrą alternatywą do kamizelki. 

Prędkość i Grawitacja ---> Prędkość

$6000 --> $2000

Chyba nie wybierana opcja. Nie rozumiem też czemu jest na drugiej stronie. Szczerze nawet nie wiedziałem o tym ulepszeniu. Wydaje się całkiem przyjemny. Tylko cena jest cholernie wysoka. Prawie tyle co superciężka, a ma o wiele mniej zastosowań. Grawitacja prawie nic nie daje. W proponowanej cenie na niektórych mapach może być całkiem użyteczna.

 

Ewentualne rzeczy, które bym dodał (ale za długo o tym nie myślałem xd)

Zamrożenie [$6000]

Jak sama nazwa wskazuje zamraża graczy terrorystów na czas [2/3/4/5] sekund.

Niewrażliwość [$6000]

Przez, krótki czas CT nie otrzyma żadnych obrażeń.

Oślepienie? [$2000]

Na chwile zabiera całościowy lub częściowy widok TT.

Nieśmiertelność [$16000]

Brak możliwość odnoszenia obrażeń na czas rundy. 

 

Wiem, że to wszystko to są pierdoły, ale prosiłbym was o poważne przemyślenie tej propozycji. Wydaje mi się, że ten buff pozwoli na wyrównanie szans nawet przy największych buntownikach.   

 

II - rasy 

Jeżeli pierwsza opcja wam się nie podoba to mam propozycje zmiany działania ras które zwiększają obrażenia na nożu. Nie wiem czy to jest wykonalne, ale proponowałbym aby rasy te miały zwiększane obrażenia tylko w przypadku TT vs TT, albo o połowę mniejszą dla CT. Nie raz spotkałem się z sytuacją, że więzień zabijał strażnika na 2 uderzenia frontalne  co jest ogromną przesadą. Przy potędze ras 1 hit z kosy w plecy nie jest już tak imponujący i przydało by się to osłabić. 

 

Czekam na odpowiedzi  

  • Like 13
  • Uwielbiam 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności